Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor bredbåndstelefoni - hjelp

Anbefalte innlegg

- Akkurat fått telefonadapteren for bredbåndstelefoni i hus. Har fra før en ASUA (ehh ASUS)WL 500 trådløs ruter. I følge telenor må jeg koble adapteren rett i ruteren da jeg har et "gammeldags" bridgemodem.

- Det som skjer når jeg da koblet det opp, er at telefonen mottar innringing greit og ringer ut greit, men jeg hører ikke mottaker (mottaker hører meg).

...noen ide'er ?

Skal nevnes at Telenor har skrevet i brev at de vil sende meg et nytt modem, da det jeg har er så gammelt at det ikke virker med bredbåndstelefoni (men det regner jeg med er bare sånn Telenor - tull :D ............eller ?

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett inne på oppsettet på ASUS's og finner ingen UPnP opsjon.... godt mulig jeg er helt på tur her.

edit:

Jeg kan nå høre mottager etter å ha kjørt en firmware uppgrade på ruteren. Men det hakker noe innfor##¤"ig. I følge bruksanvisningen må jeg koble adapteren i ruteren (og ikke imellom modem og ruter) da jeg som sagt har et gammelt modem. Er det derfor ting hakker ?

edit 2:

Sorry for bryderiet, alt funker nå. Jeg hadde satt kabelen i LAN/PC kontakten i tlfadapteren istedet for WAN-kontakten. /bonk.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...