int20h Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Dobbelkjerner tar over i 2007 Doble kjerner fikk sin introduksjon på markedet denne måneden. Det er likevel et godt stykke frem til dette blir den nye industristandarden. Les artikkelen her Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ahh, gleder meg ekstremt til Opteron 265, 270 og 275 ankommer markedet. Billig blir det derimot ikke Stakkars lommeboka skal få gjennomgå. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 MÅ antall prosessorkjerner være et tall som kan deles på 2? Kunne jo sikkert funka med 9, altså 3x3... (siden de driver å planlegger 8 kjerner liksom). En ting som jeg allerede ser for meg: Elkjøp: "Pc med dobbeltprosessor, dobbelt så rask for samme prisen!" Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 MÅ antall prosessorkjerner være et tall som kan deles på 2?Kunne jo sikkert funka med 9, altså 3x3... (siden de driver å planlegger 8 kjerner liksom). En ting som jeg allerede ser for meg: Elkjøp: "Pc med dobbeltprosessor, dobbelt så rask for samme prisen!" Eller : Kjøp 1 få 2 :!: Det er jo uansett et faktum at dobbeltkjerner kommer til å ta over, men du har et poeng, er det mulig at det kan komme tripple kjerner som et mellomsteg eller må de absolutt fordobbles? Tipper at det med fordobbling er vel mer pga Moores Law (for å holde tritt med denne) enn noe rent praktisk, men er sikkert noen som kan svare på dette. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg tror nok det har noe med at bits er 2 tall system, slik at mengde forskjellige typer minne, bånbredde på busser kommer i 2 opphøyd i et tall. Hadde vi av en eller annen grunn brukt 3 talls system for bits, noe jeg har hørt snakket om men ikke om noe reelt system. Da kunne jeg tenke meg at en kunne fått CPU er med 3 kjerener eller 9. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Tror det vil henge veldig mye sammen med Longhorn og HDTV. Det er de to tingene der mesteparten av folk vil merke noen forskjeller, siden de ikke nerder seg så mye. Longhorn har nok syke krav, noe M$ pleier å gjøre av flere grunner. Altså de pleier å ha høye krav i forhold til det som finnes på markedet når det blir lansert. HDTV krever mye, SYKT mye. Uten dualcore eller en uverkelig god HT, vil det være sirup å gjøre flere ting samtidig. Longhorn er datert ca jul 2006. Det vil si at dualcorene vil ta helt over fra og med da. Hvis ikke HDTV virkelig tar av, noe jeg tror. Derfor vil mid-end og high end få dualcore som standard fra og med 2Q 2006. Prisene på dualcore fra Intel er jo svært hyggelige. Det er nesten så det er rart at Intel banker AMD i valuta for pengene. Hvorfor ikke noen Pentium D linket nede under Prisguiden? Endret 29. april 2005 av Macfan Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg kommer ikke til å kjøpe ny pc med dobbelkjerne før socket M2, med unntak om jeg skal kjøpe en opteron-server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå