Gå til innhold

Kritikk av personlig hjemmeside ønsket

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå laget en hjemmeside til meg selv, og ønsker i denne sammenheng litt kritikk rettet mot den. Jeg foretrekker konstruktiv kritikk, men litt skjiitslengning tar jeg med fatning - det beviser at det er noe som i hvertfall fremmer en reaksjon.

My Webpage

Siden vi er i kategorien "Web-design, HTML og CSS", ønsker jeg utelukkende kritikk rundt dette. Med andre ord: se vekk i fra innholdet :)

Takker på forhånd!

edit/ps: Har boikottet IE.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Litt for mye kontrast i menyen, teksten var også litt vanskelig å lese
  • Linkene var vanskelige å lese (igjen pga. høy kontrast og lite bra font)
  • Rar, hvit bunn-border når jeg hover'er på bilder. Så mest ut som en bug
  • Har du vurdert fixed bakgrunn? Etter litt EditCSS'ing syns jeg det var drifett
  • Overskriftene var litt dårlig markert, større tekst hadde ikke vært å forakte
  • Overskriftene ligger noen pixler lenger til høyre enn paragrafene under, dette bidrar til å gjøre lesbarheten/oversiktligheten/typgrafien generelt, dårlig.
  • Utrolig harmonisk header :love:
  • EDIT: Feil doctype, du skal ikke bytte "EN" til "NO" fordi siden din er på norsk
  • EDIT2: Jeg får text/html selv om jeg bruker Firefox - hvis du allerede har boikottet IE er det ingen grunn til å ikke bruke application/xhtml+xml, slik det anbefales.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Jeg synes det generelt er teit å lage slike sider om seg selv.. har et par selv fra barndommens html :ermm: ...

men om designet: jeg synes dette var veldig bra designet..

kodene ser veldig hjemmelagde ut, ryddig å pent :thumbup:

eneste er et så stort header-bilde som ligger på alle sidene : /

tror jeg heller ville lagd det bilde som en "enter"-side, og hatt en mindre logo...

Lenke til kommentar
Jeg synes det generelt er teit å lage slike sider om seg selv.. har et par selv fra barndommens html :ermm: ...

Jeg er litt teit, men ofte må vi være litt teite. Gjerne litt teite, ensidige og dumme. Så lenge respekten for andre mennsker her ivaretaes, ser jeg ingen grunn til at denne "personlige-hjernedumpingen" skal opphøre.

Men takk for skryt, og jeg skal se på dette med "enter"-side. :thumbup:

Lenke til kommentar

Likte:

- Bakgrunnen

- Headeren

Stusset på:

- Svartfargen står ikke helt til bakgrunnen

- Opera- og Firefoxlogoen burde vært like store

- For brå slutt nederst

- Uppercase på linkene

Slashscreen, eller enter-side om du vil, har vel ingen hensikt og er bare irriterende..

Lenke til kommentar

Kul bakgrunn, og meget pen header.

Du må gjøre noe med kontrastene i innholdsfeltet, hvit tekst på svart bakgrunn (også kalt negativ tekst) gjør seg svært dårlig. Jeg råder deg til å finne en annen farge som står mer i stil med bakgrunnen og header. :)

Lenke til kommentar

Jeg, på den andre siden, likte hoveren på bilder, den hvite streken... Fixed background synes jeg høres ut som en meget dårlig idé.

Jeg synes det generelt er teit å lage slike sider om seg selv..
Ja, Internett er kun for nyhetssider og om bedrifter. Teit utsagn.
tror jeg heller ville lagd det bilde som en "enter"-side, og hatt en mindre logo...

Er uenig i splashscreen. «Logoen», eller headeren som vi andre liker å kalle det, synes jeg er meget bra.

Og bildene til FF og Opera burde vært like store.

Synes title «Jonas.Drange.NET», med NET med store bokstaver ikke hører hjemme andre steder enn hos Microsofts reklamekampanjer...

Endret av drange_net
Lenke til kommentar
Du vet vel at det er null problem å fikse..?

Er ikke alle som gidder å kødde opp en fin kode bare for å få siden til å se pen ut i verdens mest ødelagte nettleser.

Dette er det beste verdens største «IT-selskap» klarte å hoste opp som banner:

ieget_animated.gif

Sucker jo, den også! Faen de har mye å lære av Firefox og Opera.

Lenke til kommentar

Nydelig side! :) ble virkelig positivt overrasket her.

Men for og pirke litt så synes jeg ikke menyen og typografien var av samme kvalitet som resten. En litt finere font på overskrift hadde gjort seg, og menyen blir for tam og kjedelig iforhold til resten av siden som er veldig sprek og flott!

Ser i arbeidsseksjonen din at du har mye flott arbeid så det er tydelig at du har talent.

Lenke til kommentar
Er ikke alle som gidder å kødde opp en fin kode bare for å få siden til å se pen ut i verdens mest ødelagte nettleser.

Krever kun èn linje i html-dokumentet.

Man bruker en IF-IE til å legge til et nytt stylesheet. Der legger du filter-koden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...