Morpheus- Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 En PS2 og en TV. Da spiller han ikke på pc'en. OT: Tror du behøver et lite konverteringsprogram, men husker ikke hva det heter dessverre. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Står litt om dette i denne tråden Lenke til kommentar
arcen Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 En PS2 og en TV. Da spiller han ikke på pc'en. OT: Tror du behøver et lite konverteringsprogram, men husker ikke hva det heter dessverre. Trenger vel ledninger osv, gjør jeg ikke? sånn at pcen får kontakt med ps2. Lenke til kommentar
arcen Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Står litt om dette i denne tråden Mener ikke spill, men selveste ps2 til pcen. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Viss du skal koble PS2'en til pc'en for å spille på pc skjermen så trenger du en videoinngang. Et Radeon VIVO kort eller tilsvarende. Da kan du kjøre videosignalet inn på pc'en og ut på skjermen. Var det dette du mente? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 var vel ikke det han mente.. hva er poenget med å spille via PCen når du uans spiller på TVen.. :S tror han tenker på en emulator.. har ikke giddet å lese retningslinjene, men tror ikke det er velkomment med linker til emulator og p2p sider/programmer siden dette som oftest er knyttet med ulovlig bruk. Skal du spille PS2 spill på PCn trenger du en emulator og et spill som er tilpasset emulatoren. Dette er i seg selv lovlig, men du må eie spillet du skal spille på pcn som ps2 spill... Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 er vel så som så med emulatorer som funker bra også. Gamle spill funker stort sett "greit", men nye kan du bare glemme. Lenke til kommentar
arcen Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Viss du skal koble PS2'en til pc'en for å spille på pc skjermen så trenger du en videoinngang. Et Radeon VIVO kort eller tilsvarende.Da kan du kjøre videosignalet inn på pc'en og ut på skjermen. Var det dette du mente? Dette er det jeg mener, grunnen til jeg har lyst og game ps2 på via pcen er fordi jeg ikke har tv på rommet, har en tv langt vekke i gokk fra rommet. Derfor hadde det vært koselig med ps2 via pcen. Men må jeg ha radeon? har Geforce fx 5700 256, tv out, fikk også med en liten kabel dings, som jeg ikke vet hva er. Og jeg skal ikke bruke noe emolator dings, som jeg faktisk ikke vet hva er en gang, alt er orginalt. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Du må ha mulighet for TV inn på datan din. Event kjøpe en boks som omformer vanlig scart/rgb til vga Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Et velkjent program er Psyke 2.0 Alpha Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Var det dette du mente? Dette er det jeg mener, grunnen til jeg har lyst og game ps2 på via pcen er fordi jeg ikke har tv på rommet, har en tv langt vekke i gokk fra rommet. Derfor hadde det vært koselig med ps2 via pcen. Men må jeg ha radeon? har Geforce fx 5700 256, tv out, fikk også med en liten kabel dings, som jeg ikke vet hva er. Og jeg skal ikke bruke noe emolator dings, som jeg faktisk ikke vet hva er en gang, alt er orginalt. Den lille kabel-dinsgsen er sikkert bare en adapter fra s-video til composite ut. Sjekk i brukermanual til kortet ditt så ser du om du har tv-inn. Du får kjøpt nvidia-kort med tv-inn også. Evt så kan du kjøpe et separat tv-inn kort om du ikke vil bytte ut gfx-kortet ditt. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 ok.. du trenger tv-inn eller et tv-kort (PCI eller USB).. Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Hauppage har feks billige tv-kort som funker helt greit. Evt så kan du gå for kort fra feks. pinnacle og terratec. Komplett har slike kort, men trur du får tak i sånne kort på elkjøp ol også. Endret 29. april 2005 av hakrist Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hmm...hvordan blir bildet når man kobler en konsoll med RGB kabel til en RGB/VGA omformer, som igjen er koblet til en LCD skjerm? Jeg har en bra "28" TV, men kunne vært interessant å prøve dette på en vanlig LCD pc skjerm. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 bør ikke være noen stor ulempe.. kan skje at teksten blir vanskelig å lese.. men dette er sannsynligvis ikke så viktig om det gjelder arkade spill,, Lenke til kommentar
arcen Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Takker for svar folket, ser ut til og ha ultra/880 Tv-Dvi Tv-out/dvi Endret 29. april 2005 av arcen Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Grafikken fra spillekonsoler hører hjemme på tv. Bildet på en TV vil være litt "blurete", og gi en slags Antialiasing effekt, som skjuler litt den lave oppløsningen. En monitor vil være mye "skarpere", og synligjøre hvor lav oppløsning spillekonsolene virkelig har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå