Gå til innhold

Trenger billig-pc til bruk som filserver

Anbefalte innlegg

Krav: 450MHz, 256MB ram, god harddisk-plass (fysisk plass/monteringssteder, kan godt være ribbet for disker når jeg kjøper den).

Noen som har en god idè eller to om hvor jeg kan lure til meg noe sånt for en billig penge? Har sjekket bruktmarkedet, men får enten med en bråte hardware jeg ikke trenger (skjerm, tastatur, mus, høyttalere, osv), eller så er kabinettet ca mikroskopisk.

Hadde ikke tenkt å bruke mange lappene på dette, de skal brukes på diskene.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krav: 450MHz, 256MB ram, god harddisk-plass.

Noen som har en god idè eller to om hvor jeg kan lure til meg noe sånt for en billig penge? Har sjekket bruktmarkedet, men får enten med en bråte hardware jeg ikke trenger (skjerm, tastatur, mus, høyttalere, osv), eller så er kabinettet ca mikroskopisk.

Hadde ikke tenkt å bruke mange lappene på dette, de skal brukes på diskene.

Tja.....begynner vel å bli lite av såpass gamle maskiner......men er mer enn nok for en filserver. Bruker selv en P3 600 som fungerer veldig bra. Husk at maskinen ikke bør være for gammel om du vil bruke de aller største harddiskene som eksisterer idag. (Om jeg ikke tar helt feil)

Endret av kosh
Lenke til kommentar
Tja.....begynner vel å bli lite av såpass gamle maskiner......men er mer enn nok for en filserver. Bruker selv en P3 600 som fungerer veldig bra. Husk at maskinen ikke bør være for gammel om du vil bruke de aller største harddiskene som eksisterer idag. (Om jeg ikke tar helt feil)
Hm, ok. Har en PII 450 og en PIII 800, største jeg bruker i dem er vel 200GB. Hadde ikke planer om å kjøpe større disker enn det likevel :)

Noen som kan linke meg til et sted der det står hvilke disker som man får problemer med, og hvorfor? Takktakk.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

har et ABIT BX7 RAID med en Pentium 3 FCPGA 850/133 og 256 sdram på .utmerket til filserver. har og en raid kontroller integrert, så du kan koble opptil 8 disker rett på kortet. udma/66 på raid kontrolleren , udma 33 på de onboard tror jeg. tenkte å få en rundt 500 for det , med hovedkort , prosessor m vifte og 256 sdram. send en pm om du er interesert da. Er iaffal brukt 120 gb disker på den før , kan sjekke om det har støtte for større en 137 gb, det tror jeg de raidkontrollerne har iaffal. har og en haug av pci raid kontrollere/ide kontrollere om du trenger, har så mye rart hjemme i hylla mi :) Send meg en PM du eller legg meg til msn'en (adda deg) så kan vi prate nærmere i detalj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...