trommer Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Skulle gjerne hatt litt kritikk på dette bildet. Stort Bilde Tatt i går EXIF: Camera Canon 300D, kit-linse Shutter speed: 6 sec Aperture: 14 ISO: 200 Tok bilde i Raw format, satt opp exposure-rate +1, justert litt farger og kontrast og kjørt unSharp Mask. Jeg har også en annen versjon Bilde nr 2 EXIF: Shutter speed: 2 sec Aperture: 8 ISO: 100 Hva synes dere? Se også mitt FotoAlbum for flere bilder /Tommy Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Morsom teknikk å leke med. Det er nok smak og behag, men jeg synes dette ble for lang lukkertid. Det ble for ensidig flatt og grått. Lenke til kommentar
trommer Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takk for kritikken. Skal prøve å få mer dynamikk og farger neste gang. Har dere noen forslag til hvordan jeg skulle gjordt det med sammen motiv? Det dere mente om for lang lukkertid, det var ment til første bilde(6 sek) eller var det også til andre bilde(2sek)? Synes lang lukkertid fikk et slags rolig, svevende følelse, men det ble kanskje litt mye tåke av det. /Tommy Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Det var ikke noe dårlig bilde. Bra utsnitt, og god bruk av dybdeskarphet. I slike situasjoner som dette så ville jeg tatt flere bilder med forskjellig lukkertid, for å i ettertid vurdere hva jeg likte best. Hvor mye 'melk' man liker vil jo variere fra person til person. En annen teknikk som kan brukes er å ta mange eksponeringer med kort lukkertid, og så legge bildene over hverandre etterpå. Det gir også en slørete effekt, men samtidig vil man få en del skarpe elementer også. Så dette i et fotoblad en gang, og det ble veldig bra. (Det var brukt 100(!) eksponeringer og analog film) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 veldig fint bilde, men vannet så ikke særlig ekte ut. men kult var det Lenke til kommentar
Fluffe Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvordan får man til sånne bilder? syns det er så fint med sånn vann Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ikke noe hokus pokus... Du trenger bare et kamera der du kan stille lukkertiden selv. Dette kan du nå gjøre på de litt mer avanserte kompaktkameraene til og med, og så trenger du et stativ. Prøv med lukkertider fra 2 sekunder og nedover, alt ettersom hvor fort bekken renner. Lykke til. Christopher Lenke til kommentar
Chainly Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis man har et veldig godt lys i utgangspunktet kan det jo være en utfordring å få til et slikt bilde bare med å sette ned lukkehastigheten da du antakelig vil få et veldig overeksponert bilde:) Men syns bilde er veldig bra egentlig. Noe lang lukker som andre har bemerket. Men vil se mer av slike:) Hilsen Rune Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hvordan legger man bildene oppåhverandre når man har digitale foto. Funker det å legge bildene oppåhverandre får så å justere ned opticasy på det øverste bildet? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det ser nesten ut som vannet er frosset. Likte ikke effekten. Er ikke noe liv, vannet ser dødt ut. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Jeg tror kanskje bildet hadde blitt mer livlig med litt kortere lukkertid, og med mer farger i bildet, f.eks. gress eller mose. Nå ble det mest brunt og grått. Jeg likte best utsnittet fra det første bildet, og lukkertida fra det andre bildet.. Ellers så finnes det utrolig mange bilder av denne sorten, så kanskje du skal prøve å gjøre noe nytt og spennende med samme teknikk? Endret 14. mai 2005 av anderfo Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Du vil få mer liv i vannet med kortere lukkertid ja, som han over nevner. Her er et eksempel jeg kom over på foto.no: Rennende bekk eksempel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå