Gå til innhold

5.1 Audigi ls uten å innstallere mer enn drivere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant ikke på noe bedre topic forklaring...

Men det jeg lurer på er om det ikke burde være mulig med et Soudblaster Audigi LS og få 5.1 sorround lyd bare ved å innstallere drivere (kun drivere) fra Soundblaster-cd'en

Jeg har 2 windowsinnstallasjoner på samme maskin, en del til spilling, og en til kontor/musikk, på sistnevnte har jeg innstalert mixer EAX kontrollpanel osv fra cd som følger med, dette virker forsjåvidt helt fint på den delen.

Men på den jeg bruker til spill har jeg hatt litt trøbbel med at noen spill crasher, og jeg mistenker det har noe med lyd å gjøre. Skrur jeg ned hardvare- akselrelasjonen fra full til standard crasher det ikke, og heller ikke problemer nå som jeg ikke har innstalert annet enn drivere fra cd.

Det er også et poeng på den spilldelen og slippe masse unødvendige kjørende prosesser (som det blir om man innstallerer alt fra cd.)

Men det som irriterer litt er at jeg ikke får 5.1 lyd på spill delen, bare stereo+sub.

Har satt den til 5.1 i Windows men altså ingen lyd bak fordet.

Er det noen som vet om det rett og slett er slik det er om man ikke innstallerer mer enn kun drivere på dette kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...