Gå til innhold

Respektabel 3D Mark score ? & nVidia refreshrate fix ?

Anbefalte innlegg

5488 ?

Høres lite ut.. men er vel det meste jeg kan presse ut av dette systemet..

kjører 28.32 drivere fra nVidia og 4in1 drivera 4.38

Og HZ i spill blir bare 60.. har prøvd å bruke nVidia refresh rate fix men den sier at den ikke kan finne display adapter setup information. ?!?!?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kanskje normalt, men rammen har ikek sp mye å si hvis resten av HW er lik... Jeg har TB 1400@1533Mhz med GF3 Ti200 fra Asus, 768Mb SDram og jeg får pressa ut 7500 3dmarks av dette. Bytter du kun HK og ram til DDR2100 tror jeg forskjellen er minimal. Men det er klart at Duron trekker ned iforhold til TB og XP. DDR XMS 3000 og høyere da brgynner det å bli fart på sakene :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Og HZ i spill blir bare 60.. har prøvd å bruke nVidia refresh rate fix men den sier at den ikke kan finne display adapter setup information. ?!?!?!?

Tror jeg fikk samme feilmeldingen da jeg hadde to skjermkort i maskinen. Har du hatt ett annet skjermkort som ikke er skikkelig avinstallert? Da jeg "rev ut" skjermkort nummer 2 så virket programmet igjen.

Syntes det var litt lavt. Jeg fikk 5700 med en dual-933MHz Pentium III (3dMark støtter jo ikke dual) og et GeForce3 kort med 225MHz core og 500MHz RAM.

Har også 1GB 133MHz RAM med CL2 og turbo-setting i BIOS.

Har også testet en del med bare en prosessor i min maskin. Kom fram til at benchmarks av den typen på dual-933MHz kan sammenlignes med single-950MHz. Det er nesten ikke forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg tror scoren din er helt normal. du bruker gamle versjoner av nvidia og via drivere, 29.42 og 4.40 kan kanskje hjelpe litt. i tillegg bør du prøve å klokke opp minnet på skjermkortet litt. din neste oppgradering bør nok gjøres i hk+ddr. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 22:12, olapirat skrev:

Quote:

Tror jeg fikk samme feilmeldingen da jeg hadde to skjermkort i maskinen. Har du hatt ett annet skjermkort som ikke er skikkelig avinstallert? Da jeg "rev ut" skjermkort nummer 2 så virket programmet igjen.

Syntes det var litt lavt. Jeg fikk 5700 med en dual-933MHz Pentium III (3dMark støtter jo ikke dual) og et GeForce3 kort med 225MHz core og 500MHz RAM.

Har også 1GB 133MHz RAM med CL2 og turbo-setting i BIOS.

Har også testet en del med bare en prosessor i min maskin. Kom fram til at benchmarks av den typen på dual-933MHz kan sammenlignes med single-950MHz. Det er nesten ikke forskjell.

Nei, har bare ett skjermkort i maskinen, kan det være noe med driverene ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:

Den 2002-07-09 21:42, Morpheus^ skrev:

<snip>

Får samme meldingen nå, med refreshratefixen.

Har nettopp installert W2k igjen, etter en prøveperiode med Win XP. Med XP installerte refreshratefixen lett, nå vil den ikke, grunnet ovennevnte feilmelding.

Noen som har en løsning på problemet i W2k?

Gainward Ti460, 64MB ddr, 3,8ns.

T-Bird 1000

W2k Pro

Lenke til kommentar

Får 5500 med AMD K7 700mhz 256mb pc100 ram og gf4ti4400.. (min brors maskin)

Med min maskin (den i sig) får jeg 9700 uoverklokket... Men hovedkortet (jalla pro2 fra msi) er til reprasjon så jeg bruker min brors for tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...