eirikJO Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Dersom jeg har en form som sender passord (i klar tekst) til en variabel $passord. Kan jeg "gjøre" om dette passordet til md5 kryptering ved å sette $nytt_pass = md5($passord);?? Og sekundært, kan jeg hente frem passordet lagret i databasen (i md5) og sammenlikne disse to for så å skrive ut suksess? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 svaret er ja på alt du spør om. har du prøvd dette uten å få det til? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Det er nettopp det jeg har gjort... Da må jeg prøve litt videre.. HELT sikkert jeg som ikke har gjort noe helt riktig. Jeg får prøve videre. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 regner med du sammenlikner $nytt_pass med det du henter fra databasen Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Ja, det gjør jeg. Ja hadde forsøkt å forsøkt uten å få det til, så jeg måtte til slutt spørre om det gikk. Nå har jeg fått det til. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Jeg har funnet en liten "svakhet" i den koden jeg nå har laget.. Dersom man ikke fyller inn et brukernavn, eller skriver et ikke eksisterende brukernavn, vil man fortsatt få "JA". Slik ser koden min ut: include ("databasen min"); $bruker = $_POST['brukernavn']; $mail = $_POST['epost'] $query = mysql_query("SELECT mail FROM users WHERE username = $bruker"); $result = mysql_fetch_array($query); $denne = "$result[mail]"; if($denne == $mail){ echo ("JA"); }else{ echo ("NEI"); } Hvordan kan jeg få den til å returnere NEI, dersom ikke brukernavnet finnes i databasen? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 sjekk hva $denne og $mail faktisk inneholder. om de er like eller ei. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 (endret) De er like de. Ihvertfall som jeg kunne finne ut. EDIT: Da fant jeg ut dette også.. Satt bare en "or die (""); eller $result = mysql_fetch_array($query), og da funket det. Takker for hjelpen så langt..! Endret 29. april 2005 av eirikjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå