glotón Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Jeg er på jakt etter en ny bærbar pc. Pc'en skal brukes til studier, så systemkravene er ikke høye. Primært bruk vil være surfing, tekstbehandling, powerpoint o.l. Kravet til pris derimot er viktig, siden en student ikke har allverdens med penger... Så jo billigere jo bedre! Siden pc'en vil bli brukt en del på lesesal er det en fordel at den ikke bråker, derfor vil kanskje celereon m være det beste alternativet (også med tanke på pris)? Batteritiden må også være brukbar, minst tre timer. Pc'en må også ha trådløst nettverkskort. Det er også et pluss hvis pc'en ikke er altfor stor. Har tittet litt på Dell Inspiron 510M. Noen som har erfaringer med denne? Andre forslag mottas med takk! På forhånd takk for all hjelp! Edig: Så på Elitegroups G553 C1400 på multicom, til 6 495, et bra alternativ? Glemte å nenve at operativsystem og programmer ikke er nødvendig. Endret 29. april 2005 av glotón Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Kjøpte akkurat en 510M og har ikke noe negativt å si om den enda. Den er ganske stillegående i forhold til min gamle Toshiba Satelite(PIII 900) Virker som det trådløse nettverkskortet(Innebygd Intel) er ganske bra. Bedre mottak enn Toshibaen(PC-Card) Endret 29. april 2005 av andefaen Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Siden pc'en vil bli brukt en del på lesesal er det en fordel at den ikke bråker, derfor vil kanskje celereon m være det beste alternativet (også med tanke på pris)? Batteritiden må også være brukbar, minst tre timer. Pc'en må også ha trådløst nettverkskort. Det er også et pluss hvis pc'en ikke er altfor stor. Sitter med en reklame her fra KK88/gigashops, som har tilbud på en IBM R50e maskin. 6237,- inkl. mva. Ikke trådløst -kort- på denne, men innebygd trådløst nettverk med antenner i toppen av skjermen. Verdt å vurdere...? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Billigere enn denne får du vel det neppe Lenke til kommentar
glotón Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takker for svar! Både fujistsu L7300 og IBM r50e virker som gode alternativer. Har Fujitsuen trådløst? Det står jo bare:Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet. Likte godt IBM r50e. IBM har jo et godt rykte på seg når det gjelder bærbare. Men er det noen som vet og gigashops er et seriøst firma, har ikke hørt om det før... Slik jeg ser det nå, er fordelen med Dell 510m at den har 512 ram, men den er 800 kroner dyrere enn, fujitsuen. IBM r50e er ca. 250 kroner dyrere enn fujitsuen men har 10 gb mer harddisk. Fujitsuen er billigst, men levetiden til fujitsuen står oppført til å bare være inntil 2,5 timer. Hva tror dere vil være det beste valget? Er xp grufult tregt med bare 256mb ram? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne Står nå det på komplett sine sider om L7300 maskinen Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 256 ram er for lite. Det er hvertfall krav nr. 1 når jeg ser på bærbare, og 256 er ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
Korrekt Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) For min egendel står valget mellom den solide IBM ThinkPad R50e til ca 6 tusen eller HP HP Pavilion zv5300 (zv5302EA) til ca 7 tusen. HP har DVD brenner, raskere prossor (Mobile AMD Athlon™ XP-M 2800+) og bedre skjermkort (NVIDIA® GeForce™4 420 Go) og bredformatskjerm 1280x800, men ikke trådløst nettverk innebygd som IBM maskinen. Er det noen som har erfaringer med HP maskinen, det finnes svært lite info på nettet om den og hvor kan den prøves? Endret 29. april 2005 av Korrekt Lenke til kommentar
JMW Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er det noen som har erfaringer med HP maskinen, det finnes svært lite info på nettet om den og hvor kan den prøves? Har hatt en HP selv for 2 år siden, den var jeg ikke fonøyd med, men kjøpte en til mamma for ikke så lenge siden, HP'ene virker solide og driftsikre. Hun har jo tross alt bare ringt meg 2 ganger iløpet av 3 mnd med pc spm...og det er jo ikke så mye...tross alt... Lenke til kommentar
sthomas Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 dinside.no har nettopp hatt en test av billige bærbare pcer http://www.dinside.no/php/art.php?id=212715 Lenke til kommentar
glotón Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 dinside.no har nettopp hatt en test av billige bærbare pcer http://www.dinside.no/php/art.php?id=212715 Nice! Lenke til kommentar
sthomas Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 har tenkt til og kjøpe meg en (billig) bærbar jeg også faller litt for denne: http://www.dinside.no/php/art.php?id=212742 Lenke til kommentar
glotón Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Jeg tror nå at valget står mellom HP nx6110 og IBM R50e. Er det noen som har brukt disse maskinene som kan komme med noen innspill? Hp'en er jo den som tilsynelatende gir mest for pengene, men siden dinside ikke har gjort noen fysisk test, men bare sammenlignet spesifikasjoner og pris, er det jo ikke lett å vite noe om kvalitet osv... IBM har jo et veldig godt rykte på seg når det gjelder bærbare... Er veldig interessert i å få vite hvordan batterikapasiteten virkelig er, og om hvordan tastaturet er å skrive på. På forhånd takk! Lenke til kommentar
sthomas Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) hp og IBM R50e ser jo stygge ut da!!! acer sin ser nice ut Endret 30. april 2005 av sthomas Lenke til kommentar
acon Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg tror nå at valget står mellom HP nx6110 og IBM R50e. Er det noen som har brukt disse maskinene som kan komme med noen innspill? Hp'en er jo den som tilsynelatende gir mest for pengene, men siden dinside ikke har gjort noen fysisk test, men bare sammenlignet spesifikasjoner og pris, er det jo ikke lett å vite noe om kvalitet osv... IBM har jo et veldig godt rykte på seg når det gjelder bærbare... Er veldig interessert i å få vite hvordan batterikapasiteten virkelig er, og om hvordan tastaturet er å skrive på. På forhånd takk! Både HP og IBM lager kvalitetsprodukter. Jeg mener at det er stort sett et fett hvilken av de to du velger. HP'en kan tilby litt bedre ytelse, men JEG tror ikke ytelses forskjellen er særlig stor. Spør deg selv, hva skal du bruke maskjnen til? Skal du farte mye rund om kring ville jeg anbefalt IBM'en... hvis ikke så kan du gå for ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå