Pixi Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Lurer på hvordan jeg setter passord på maskinene i nettverket. Har prøvd etter det som noen har skrevet her før, men får ikke det til å funke,.. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg regner med vi snakker Windows her.. Da er det i alle fall slik at hvis du deler resurser som har andre tillatelser for eksempelvis Administrator enn Alle, vil du bli bedt om passord.. Lenke til kommentar
solboy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hva slags nettverk snakker du om her? Er vel egentlig uvesentlig hva slags nettverk det er snakk om hvis det ikke er ett nettverk med domene, og sentral tilgangskontroll. Tilgang til ressurser i nettverket må administreres lokalt for hver enkelt maskin. ( Du oppretter lokale brukere på maskinen og gir tilgang til ressurser utifra disse) Lurer på om det du egentlig spør om er hvordan du sørger for at det MÅ logges på en bestemt maskin. Hvilket OS snakker du i så tilfelle om? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Har 4 Windows XP PRO maskiner i et hjemmenettverk. Alle har internett, men vi har et nettverk, slik at vi kan hente filer på forksjellige maskiner, printe ut etc. Lurer på hvordan man da kan få passord på hver enkelt maskin. F.eks: Hvis jeg skal inn på maskinen min fra laptopen, så må jeg taste ett passord for å få tilgang til delte filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå