Gå til innhold

Instance run salg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er et bra forslag jeg, og som han nevnte i første post... prisene er et eksempel.. selvsagt forsøker han å få mest mulig ut av det hele, men tviler på du (roberticus) vil få så mye grun pr run.. men er jo verdt et forsøk...

Jeg vet iallefall at jeg hadde brukt dere en gang eller to (har greit med penger, og det å få garantert x antall blue items ... jeg vet at jeg skulle tjent inn igjen ting)...

 

Med så mange spillere så ødelegger ikke dette spillets integritet.. men merker at folk her er mer opptatt med å si "dette ville ikke jeg gjort", "for dyrt" og slikt.. helt fair, han lurte på om det var et marked.. mitt svar: ja, det kan jeg nesten garantere.. gjelder bare å finne prisleia.. (så kan det jo være at den blir så lav at det ikke er intressant for deg etterpå, men det bli en annen diskusjon)

Lenke til kommentar

Jeg (lvl 31 mage) spør alltid når jeg er i gruppe om noen trenger vann eller mat, om de skal ta støyten for meg eller heale meg er det vel bare rett og rimelig at jeg tilbyr det jeg kan.

I IF deler jeg ut vann om noen spør, gidder ikke ta betalt for det, bryr meg heller ikke om å lete opp disse personene, men sier at de kan møte meg der og der, så skal de få.

Lenke til kommentar

Vel, en idé som sikkert hørtes fin ut i hodet, men som har flere problemer i praksis.

 

For det første tviler jeg på at det er mange som kommer til å bruke en slik tjeneste, rett og slett fordi det ikke er så vanskelig å finne grupper selv. En på sin main char vil sjelden ha penger til det, en highlvl med penger som lvler opp en alt vil allerede ha et nettverk som gjør det for ham gratis.

 

For det andre vil dere tape på å ha en slik ordning i stedet for å raide/gjøre instancer/ha det morsomt. Si at dere får 15g på en instance. Det er ikke akkurat mye penger. Et raid i strat/scholo/ubrs vil gi dere mye mer enn det, både med pengeloot, vendorloot og ulike drops. Selg alt guilden ikke trenger på AH, og det vil gagne dere mye mer (samt at dere slipper det negative stempelet en slik tjeneste garatert vil medføre).

Lenke til kommentar

Takker for alle innspillene.

 

Vi kommer nok til å diskutere dette mer i guilden og finpusse ting før vi evt prøver å markedsføre det.

 

Det er jo ikke bare inntekt til guilden som er motivet bak her. Det er jo også en utmerket måte å "utfordre" seg selv til å finne gode strategier og løsninger i vanskelige instancer.

Lenke til kommentar

En riktig god ide! Dere må jo selvsagt justere prisene litt men ellers en svært god ide. Jeg hadde lett betalt f.eks 15 g for å få f.eks carrot on a stick. Nå var jeg så heldig at jeg ble hjulpet gjennom av guildvenner og skaffet meg carrot'en på lvl 40. Men om ikke, så hadde jeg glatt betalt både 15 og 20 g for hjelp til å skaffe den. Og jeg tror ikke jeg er alene om å være fanatisk opptatt av å skaffe visse items og gjøre visse quests.

Lenke til kommentar

jeg vil si at jeg likte denne iden.. det er mange alts ute der med MYE penger.. har selv et par ALTs som har 20+++g. og jeg hadde fint benyttet meg av dette tilbudet FLERE ganger... er enige at prisene kanskju kunne vert litt lavere.. men som sakt så får jeg blue items og ka er no bedre enn det?

 

men det tilbudet ditt er det pr spiller? f.eks at det koster 5g får å få en lvl 50-60 til å joine wc eller kan i få flere for den prisen?

 

jeg kunne godt ha "kjøpt" deg et 3-4 ganger på en dag til å ta SM med min lvl 29 warlock bare for items i:)

Lenke til kommentar
Syntes ikke noe om dette jeg..

Low lvl's gi penger til high lvl's for at dem skal få hjelp?

Er det slutt på den tida hvor folk kan gjøre ting kun for å være snille nå eller?

Ser sånn ut ja. Synes det er litt moro å hjelpe low-lvl iblant jeg, får litt god følelse når man ser hvor glad den/de blir... :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Syntes ikke noe om dette jeg..

Low lvl's gi penger til high lvl's for at dem skal få hjelp?

Er det slutt på den tida hvor folk kan gjøre ting kun for å være snille nå eller?

Ser sånn ut ja. Synes det er litt moro å hjelpe low-lvl iblant jeg, får litt god følelse når man ser hvor glad den/de blir... :yes:

:thumbup:

 

Den følelsen gjør deg både glad og fornøyd pluss at de du hjelper liker WoW enda mer.

 

Har hørt veldig mange si at high level players er "råtne" og må meg si veldig enig der.

Faktisk kan jeg si uten å skryte at alle blir alltid positivt overrasket over min oppførsel

på serveren.

 

:love:

Lenke til kommentar

må si meg uenige med alle som sier dette "ødelegger wow"

 

synest dette er en finfin måte å tjene penger på, bruke fantasien litt, og lage slike ingame tjenester som er styrt av privatpersoner.

 

et annet eksempel er Taxitjenester, jeg pleier ofte å spørre folk jeg finner vandrende ved siden av meg om hvor de skal,

og om vi har et felles reisemål spør jeg om han/hun kan la meg "followe" og være litt

forsiktig med hvor han/hun går for noen sølvpenger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette er en mye bedre forretningsidè enn å selge lapdances noe skremmende mange female chars gjør i IF disse dager.

 

Tror ikke det er så mye å tjene på de tidligere instancene, da folk ikke har så mye penger på de aktuelle tidspunktene, men om du garanterer alt dropp går til kunden så bør det være ganske så lett å tjene penger alikevel.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å være snill med lowbies, fordi det eneste de gjør er å tigge penger og items.. fysj så plagsomt. Gjelder jo ikke alle selvfølgelig, men det skjer veldig ofte at level 10-30 folk maser om "freebies" og "goldies".. skulle ønske disse ble banna, men jeg får nøye meg med å adde de til ignore lista.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke å være snill med lowbies, fordi det eneste de gjør er å tigge penger og items.. fysj så plagsomt. Gjelder jo ikke alle selvfølgelig, men det skjer veldig ofte at level 10-30 folk maser om "freebies" og "goldies".. skulle ønske disse ble banna, men jeg får nøye meg med å adde de til ignore lista.

Off-Topic: Hvordan legge de til Ignore?

Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd å gå til lowbies områdene og spørre om noen vil ha hjelp...

De aller fleste jeg spør enten ber de om penger, eller så blir de sinte på meg :dontgetit:

 

Når jeg til slutt finner en som er hyggelig og bare vil ha hjelp med en quest, får han både hjelp, penger og enchants gratis :yes:

 

Men når folk kommer høyere opp i lvl så har dem penger, og vil gjerne betale for hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...