Gå til innhold

Instance run salg?


Anbefalte innlegg

Hehe, Maraudon er kansje det instancet jeg hater mest, hadde utrolig mye dårlige grupper der nede. Av en eller annen grunn så virket det som om jeg var den eneste i guilden som hadde ønske om å reise ned ditt. Så jeg ble stående og spamme i IF etter grupper, mye rart som poppa opp da  :roll:

 

Så, for betalingen sin del så hadde jeg nok satt prisen til rundt 30-40G for en slik tjeneste  :tease:

vel, du kunne ha fått alle itemene som droppet bare jeg hadde fått gjort de fucking questene. Så hadde jeg vært glad :p Kan sett opp prisen til 10g.

Endret av Smog125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, mana folket maser kanskje litt etter vann, men hva er problemet, det tar en mage 5 sec å lage 2o x vann.

 

Jeg spør alltid en mage før jeg skal i instance, det er jo en trygghet å ha med seg litt vann.

 

Det neste blir vel at vi skal ha betaling for å buffe og. Jeg synes jeg ser priesten vår rope etter wisdom buff. "coming right up, 20S plz"

 

Hehe. Var en som solgte MotW i IF en gang for 50s.

 

Men jeg lager som regel water til de som spør, er tross alt ikke SÅ ofte det skjer.

Lenke til kommentar

Det med å GI tip for buff (og vann) er et kjent faktum i slike spill.

Husker fra AO. noe som jeg sytes er helt greit men det er da grenser for hva du kan kreve. jeg pleier å gi 20-50 s i tip for vann. (lvl 60) (dette gjeller ikke for instens run, hvor det er til lagest beste at jeg har mana)

 

grunnen til det med tip er at du blir lei masset, så llitt kan de få for bryet

Lenke til kommentar

Godt å se litt mer utdypede kommentarer her :yes:

 

Det med masing om vann har begynt å ta av litt for min del også ja. Bare det ikke blir for mye mas så er det nå greit.

 

At folk ønsker betaling for sånt har jeg heller ikke noe problem med. Det er bare å la være hvis man ikke liker det. Ser ikke noen grunn til å hetse for den del.

 

Ellers så er jeg fullstendig uenig i at å tilby en slik tjeneste som jeg skisserer er med på å ødelegge spillet. Dette er tvert imot ment å være med å hjelpe folk som sliter med å finne gruppe til å gjøre quests eller boss-drops. Noe av det mest frustrerende er jo å bli "låst fast" på en instance man ønsker å gjøre, men så er det omtrent umulig å finne en bra gruppe. Eller man rett og slett ønsker å kjøre igjenom en instance hurtigst mulig for å få en alt opp i level med bra utstyr.

 

Det er jo egentlig bare snakk om å gi spillere som allerede er frustrerte et alternativ til å skippe over quests/items. Klart, det koster penger, men det er jo meningen at du får en forbanna bra service som du aldri ville fått utenfor en guild. Og hvis du er heldig så vil du også muligens dra inn items som du kan selge videre etterpå.

Lenke til kommentar

"Helt idiotiskt. Synes du bør bare legge av nå før du får masse "OMGWTF" og folk begynner å le av deg. Forvent også en god del hets in-game, og spesielt hvis du har et guild."

 

LOL :!:

 

Så det at noen ikke skjønner hva det dreier seg om eller ikke føler behov for en slik tjeneste skal være grunn til å hive det i skuffa? Glimrende tankegang... Nå er det allerede et par postere over her som nevnte Maraudon som en ekkel instance de gjerne ville hatt hjelp med. Så det tyder jo på at det faktisk er et marked her.

 

Hets (abuse) i spillet mot meg eller andre i guilden får kontant svar på tiltale (rapportering). Aksepterer at folk har en mening om det, men å forsøke å drite ut meg eller guilden for å forsøke å tilby en tjeneste...da går du litt for langt. Du kan bare sitte og le av meg og forslaget mitt så mye du vil. Men det finnes grenser.

Lenke til kommentar

Noe som folk kanskje ikke helt har tenkt på, er at hvis du lvler alts, spiller du ofte med en fast gruppe også. Enten det er venner eller guildes. Du tjener mye mer xp på og gå sammen med en gruppe rundt ditt lvl, enn og få noen highlevs til og booste deg gjennom ett instance.

Lenke til kommentar

"Noe som folk kanskje ikke helt har tenkt på, er at hvis du lvler alts, spiller du ofte med en fast gruppe også. Enten det er venner eller guildes. Du tjener mye mer xp på og gå sammen med en gruppe rundt ditt lvl, enn og få noen highlevs til og booste deg gjennom ett instance."

 

Helt korrekt. Men dette er som jeg prøvde å si tidligere rettet mot items. Endel bosser dropper utrolig bra blått utstyr. Det er ofte rift om disse i grupper og kan være ganske frustrerende å grinde instance med middelmådige grupper dag ut og dag inn for å få en item. Noen av instance-questene som er ganske vanskelige gir også blå items som reward. Gah'zrilla i Zul'Farrak er jo et eksempel. "Carrot on a Stick" trinket'en er jo fin å ha.

Lenke til kommentar

Jeg husker tilbake til US closed beta.. Helt fra den tiden var det en del diskusjoner om forskjellige "tjenester" som high-level chars kunne tilby i organisert form. Som f.eks.

- Bounty på hodet til en char fra den motsatte faksjonen.

- Betale for guild "krig"

- Betale for Teleportering

- Betale for hjelp til Instancer/quests

 

Ingen av de har egentlig ikke blitt noen "norm" men bare sporadisk av og til. (f.eks. betaling for Teleportering, en ganske enkel sak)

Problemet er vel egentlig organiseringen, og faren for "scams" og ikke ideen som er elendig eller no.

 

Hets (abuse) i spillet mot meg eller andre i guilden får kontant svar på tiltale (rapportering). Aksepterer at folk har en mening om det, men å forsøke å drite ut meg eller guilden for å forsøke å tilby en tjeneste...da går du litt for langt. Du kan bare sitte og le av meg og forslaget mitt så mye du vil. Men det finnes grenser.
Svært svært hårsår .. du må kunne klare å takle litt tiltale i et diskusjons forum, uten å true med "rapportering" (indirekte) :(
Lenke til kommentar

Hm. Jeg syns idéen var helt ypperlig, jeg. Prisene var kanskje litt stive, men så får jo kunden mye snertent som kan selges. I en gruppe med 4 andre, kommer jeg gjerne ut med 1-2g, og det er på lvl20.. og jeg ruller bare på det jeg trenger. Kan du plukke med deg alt, så vil jeg tro dette går opp i opp.

 

Selvfølgelig, servicen må være upåklagelig. At guidene kan fungere som mules (for bind on equip-stæsj, wool/silk/leather/ymse) hadde jo også vært noe å vurdere.

Lenke til kommentar

"Svært svært hårsår .. du må kunne klare å takle litt tiltale i et diskusjons forum, uten å true med "rapportering" (indirekte)"

 

Tror du misforstår meg. Jeg referer til ingame hetsing (spamming og abuse) spesielt mot andre personer i guilden. Og da mener jeg ikke en sleng-kommentar hist og pist. Det takler jeg uten problemer. Men folk som "organiserer" spam/abuse får svar på tiltale. Det synes jeg ikke er å være hårsår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Er det mulig? Ja

Hadde aldri gjort dette mot noen medspillere. Den gruppen du sikter på er solo spillere med kanskje ikke så altfor mange "venner" online og at de har det vanskelig nok fra før, så kommer du oppå dette i tillegg.

 

Nei jeg løper instancer for kjente og ukjente uten noen kostnader. Det er faktisk jeg som taper på det og ikke omvendt.

 

Tjen penger på AH eller grind.

 

:mad:

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

"Den gruppen du sikter på er solo spillere med kanskje ikke så altfor mange "venner" online og at de har det vanskelig nok fra før, så kommer du oppå dette i tillegg"

 

Umh...så du mener at jeg altså er Satan i WoW som tilbyr meg å årelate noen stakkarer og dermed korruptere ditt kjære spill?

 

Må si jeg er veldig overrasket over den fiendtligheten enkelte viser her.

 

Det jeg skisserer er en TJENESTE som hvem som helst kan betale for. Jeg tvinger ikke noenting på noen.

 

Hvis ovenfornevnte stakkar hopper over en instance pga at han ikke klarer å få team til det så er jo det synd. Men det er jo her vi kommer inn og tilbyr oss å hjelpe til mot betaling (i WoW gull). Vi gir en mulighet til de som;

 

a) er frustrerte over å ikke kunne finne gruppe/elending gruppe erfaring

 

b) er late og har en overfyllt gull-konto på en annen character

 

c) eller rett og slett har dårlig med tid til å spille og ønsker et "hardcore" team til å dra seg hurtig gjennom en instance

 

Hvis det ikke er noe marked for det så vil det jo ikke bli noe av det...så enkelt er det. Og som jeg har sagt tidligere. Prisene var bare eksempler tatt ut av luften.

Lenke til kommentar

Syns det er en god idé jeg...

 

Bør kanskje konsentrere en slik tjeneste mot noen av de litt vanskleigere instancene(Zul'Farrak, Maraudon), få lvl 20 folk som har nok gull(deadmines)...

 

Tjen penger på AH eller grind.

 

De kunne vel lett tjent mer penger ved å grinde, men de syns kanskje det er litt gøy å hjelpe folk på lavere levler, og nyte takknemligheten:)

 

Jeg ville ihvertfall brukt en slik mulighet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...