Gå til innhold

Instance run salg?


Anbefalte innlegg

Har diskutert litt i guilden min å tilby folk å kjøre igjenom en instance for en slump penger. Noen andre som har tenkt samme tanke eller hørt om noe lignende?

 

Rent teknisk så hadde vi tenkt å tilby enkelt-personer muligheten til å gjøre instancer opp til et vist nivå. Den som betaler for turen får da velge og vrake i blå item drops.

 

Dette var ganske vanlig i Anarchy Online hvor folk feks betalte for å få en gitt item drop (eller sjansen på en drop) i en gitt dungeon (eks 20-30 mill creds for Frost-bound Reaper).

 

Eks:

 

5g for en tur i Ragefire Chasm (gjort på 15 minutter) og kunden får loote av hjertens lyst.

 

10g for en tur i Wailing Caverns (ca 45min-1time) kunden får ta all loot han vil ha

 

15g Shadowfang Keep (30min-45min) kunden får all loot

 

10g pr instance Scarlet Monastery, kunden får velge opptil 3 blå drops og 5 grønne drops.

 

Dette er ikke noen smørbrødliste som vi tilbyr nå men bare et eksempel på hva vi ser for oss.

 

Hva synes dere om noe sånt? Og hva ville vært en fair pris?

 

Dette er jo helt åpenbart rettet mot høylevels folk som levler alts og ikke helt ferske spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5g for en runde i RFC er helt fantastisk latterlig. Det samme gjelder for de andre prisene. På den tiden du trenger hjelp med disse instancene har du IKKE 5-20g til overs. Og har du en karakter som er "høy" level med litt cash så har du også venner som gjør det gratis.

 

Senk prisene eller gi opp. Det finnes ikke nok naut til at idéen deres skal gå opp.

Lenke til kommentar

Tror dere misforstår litt. Dette er ikke beregnet på n00bs men på folk hvor penger ikke er et problem. Og prisene er ikke satt.

 

Fint for dere som har kompiser og guild folk som stiller opp når det passer seg og dere får håndplukke looten selv...men jeg har en liten følelse av at når det er guild-runs så er det mer enn 1 noob i teamet, og kanskje litt konkuranse om endel items.

 

Så la meg skrelle bort litt her så dere kanskje skjønner poenget;

 

- Det går unna hurtig (ingen afk pauser midt i dungeon i en halvtime, eller party går i oppløsning for noen er sure for ett eller annet)

- Det er trygt (ingen partywipes pga idioter i teamet)

- Du får plukke pHat loot som det passer deg. Du har førstevalget og trenger ikke konkurere med noen.

- Du slipper idioten som MÅ rulle på en bind on pickup item selv om han ikke trenger den.

 

Klart, det jeg lister opp er bare noen få instancer, men RFD, RFK, BD er også aktuelle. Og enda høyere instancer etterhvert.

 

Dette er bare på diskusjons-stadiet i guilden enda så vi får se. Men det hadde nok vært litt fett å tilby raids i høylevels instancer etterhvert. For meg virker det nærmest som en vinn-vinn situasjon der kunden får det han vil ha på en grei måte, og der guilden får inntekt.

Lenke til kommentar

det er latterlig fordi at folk finner veldig enkelt sine egne gratise grupper. og som regel er det bare du og kanskje en til som er ute etter samma itemsa....... så sjansen for å få de du vil ha er ganske stor. er derfor jeg spiller warrior på horde. kun jeg i partyet som kan bruke plate og da for jeg all plate som droppes. slipper å tenke på roll engang :p

Lenke til kommentar
HVORFOR er det latterlig?

 

Beklager å måtte si det men jeg var ute etter litt konstruktive tilbakemeldinger, og ikke bare sutring.

Det er latterlig fordi den type ting er med å ødelegge spill gleden.

 

Jeg vil IKKE kalle det juksing, men det er en sur smak av forslaget ditt.

 

Det du kaller sutring, er for meg mer et stønn. "å nei, enda flere ting som ødelegger spillet"

 

Spillets integritet er allerede i fare. Når man kan kjøpe G, items, power lvl, osv. på ebay, så blir vel dette det neste igjen.

 

Betale folk virkelige penger for å bli med på quest. (jada, jeg vet at det ikke var det du foreslo, men det blir vel neste skritt)

 

En annen ting som er i fare med slike ting er det sosiale aspektet. Du blir ikke kjent med folk dersom du skal betale dem for å bli med. (hired gun)

 

Når du vil ta en instance, og enten får med guild, eller møter folk, så blir du kjent med dem, og kan ha glede i lang tid av det kjennskapet.

 

Med ditt forslag blir det ikke kjennskap, det blir, "vi kan jo betale dem, så slipper vi å lete etter folk."

 

 

Som andre har skrevet her så er det null problem å finne seg en guild. Dersom guildener noenlunde aktiv, så er det alltid noen som vil hjelpe. Det er tross alt gøy å reise til instances. Jeg er lvl 50 nå, men har stor glede av alle instances, til og med van cleef.

 

 

En annen utvikling som er skremmende er Mages conjured water.

Når har mages begynt å ta betalt for vannet de lager gratis. 20 s pr 20 flasker var det en tulling som forlangte i går. Dersom det er veien spillet går, så har det defiitivt mistet uskylden, og er ikke verdt å spille!

 

 

Beklager langt innlegg, men noen ganger må man ta en hjerne fis og. :)

 

V

Lenke til kommentar
En annen utvikling som er skremmende er Mages conjured water.

Når har mages begynt å ta betalt for vannet de lager gratis. 20 s pr 20 flasker var det en tulling som forlangte i går. Dersom det er veien spillet går, så har det defiitivt mistet uskylden, og er ikke verdt å spille!

Herregud er det mulig??

 

Det er jo en av grunnene til at mages blir med i grupper siden de lager vann til resten av manafolket.

Lenke til kommentar
En annen utvikling som er skremmende er Mages conjured water.

Når har mages begynt å ta betalt for vannet de lager gratis. 20 s pr 20 flasker var det en tulling som forlangte i går. Dersom det er veien spillet går, så har det defiitivt mistet uskylden, og er ikke verdt å spille!

Herregud er det mulig??

 

Det er jo en av grunnene til at mages blir med i grupper siden de lager vann til resten av manafolket.

Tipper dette var en kar som stod i Ironforge elns, ikke i et party. :)

 

Kan bli litt nag nag nag med folk som maser etter water, da er jo dette en grei måte å slippe forespørsler på. :thumbup:

Lenke til kommentar

For det første hadde jeg forventet med tipp topp spilling og oppførsel dersom jeg skulle ha betalt for noe slik, en eneste feil og det blir sikkert mye banning og syting. Videre hadde jeg nok aldri ville hjulpet tilbake igjen dersom jeg måtte ut med 15g for å få drahjelp gjennom SM. Skulle hatt 5g for å pissa på deg om du brant for å si det slik :innocent:

 

Videre så er jeg enig, det tar deg maks 5 minutt å finnen en eller annen guild som vil ha deg med, og dersom du selv er litt loyal og hyggelig så pleier det å være lett å få hjelp. Var et helvete å få grupper til BRD, BRS og slikt når jeg begynte med det, men det var primært fordi et var fåtall av folk med høy nok level til å kunne delta. Ser ut som om det popper opp lv60 folk i fleng nå, så det blir nok mye mer raiding av instances fremover, på jakt etter end-game items.

Lenke til kommentar
En annen utvikling som er skremmende er Mages conjured water.

Når har mages begynt å ta betalt for vannet de lager gratis. 20 s pr 20 flasker var det en tulling som forlangte i går. Dersom det er veien spillet går, så har det defiitivt mistet uskylden, og er ikke verdt å spille!

Herregud er det mulig??

 

Det er jo en av grunnene til at mages blir med i grupper siden de lager vann til resten av manafolket.

Tipper dette var en kar som stod i Ironforge elns, ikke i et party. :)

 

Kan bli litt nag nag nag med folk som maser etter water, da er jo dette en grei måte å slippe forespørsler på. :thumbup:

Åja, da er det mulig ja. Pleier aldri gidde å lage vann til folk jeg ikke kjenner. Da skal i såfall ha noe gøy i retur...

Lenke til kommentar

 

Kan bli litt nag nag nag med folk som maser etter water, da er jo dette en grei måte å slippe forespørsler på.  :thumbup:

Det heter jo, "i scratch your back, u scratch mine"

 

Ja, mana folket maser kanskje litt etter vann, men hva er problemet, det tar en mage 5 sec å lage 2o x vann.

 

Jeg spør alltid en mage før jeg skal i instance, det er jo en trygghet å ha med seg litt vann.

 

Det neste blir vel at vi skal ha betaling for å buffe og. Jeg synes jeg ser priesten vår rope etter wisdom buff. "coming right up, 20S plz"

 

Men, dersom det er slik utviklingen er, så er det kanskje best å kjøpe på en IN. Det "vannet" varer jo lenge og.

 

*rister på hodet

 

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde funnet en fyr eller noen. Så hadde jeg betalt 5g bare hvis de kunne ha hjelpt meg å bli ferdig i Maraudon. Har 3 quest her. Vil så gjerne bli ferdig. Så irriterende med så mange quest itemer. Og alle de andre som skal ned i Maraudon skal jo altid bare drepe Princessen. gggrrr

Lenke til kommentar

 

Kan bli litt nag nag nag med folk som maser etter water, da er jo dette en grei måte å slippe forespørsler på.  :thumbup:

Det heter jo, "i scratch your back, u scratch mine"

 

Ja, mana folket maser kanskje litt etter vann, men hva er problemet, det tar en mage 5 sec å lage 2o x vann.

 

Jeg spør alltid en mage før jeg skal i instance, det er jo en trygghet å ha med seg litt vann.

 

Det neste blir vel at vi skal ha betaling for å buffe og. Jeg synes jeg ser priesten vår rope etter wisdom buff. "coming right up, 20S plz"

 

Men, dersom det er slik utviklingen er, så er det kanskje best å kjøpe på en IN. Det "vannet" varer jo lenge og.

 

*rister på hodet

 

V

Er du en mage får du nok 20+ spørmsål om det per time....

 

Har ikke noe problem å se hvorfor de tar seg betalt og jeg tipser ALTID når jeg spør om water (med mindre jeg er i en gruppe da selvsagt).

Lenke til kommentar

Hehe, Maraudon er kansje det instancet jeg hater mest, hadde utrolig mye dårlige grupper der nede. Av en eller annen grunn så virket det som om jeg var den eneste i guilden som hadde ønske om å reise ned ditt. Så jeg ble stående og spamme i IF etter grupper, mye rart som poppa opp da :roll:

 

Så, for betalingen sin del så hadde jeg nok satt prisen til rundt 30-40G for en slik tjeneste :tease:

Lenke til kommentar

 

Kan bli litt nag nag nag med folk som maser etter water, da er jo dette en grei måte å slippe forespørsler på.  :thumbup:

Det heter jo, "i scratch your back, u scratch mine"

 

Ja, mana folket maser kanskje litt etter vann, men hva er problemet, det tar en mage 5 sec å lage 2o x vann.

 

Jeg spør alltid en mage før jeg skal i instance, det er jo en trygghet å ha med seg litt vann.

 

Det neste blir vel at vi skal ha betaling for å buffe og. Jeg synes jeg ser priesten vår rope etter wisdom buff. "coming right up, 20S plz"

 

Men, dersom det er slik utviklingen er, så er det kanskje best å kjøpe på en IN. Det "vannet" varer jo lenge og.

 

*rister på hodet

 

V

Er du en mage får du nok 20+ spørmsål om det per time....

 

Har ikke noe problem å se hvorfor de tar seg betalt og jeg tipser ALTID når jeg spør om water (med mindre jeg er i en gruppe da selvsagt).

Tips er noe helt annet. Jeg tipser alltid

 

Men når de står med handa ute, det er det jeg reagerer på

 

V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...