Gå til innhold

Svekket sikkerhet i 64-bit Windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har normalt som prinsipp ikke å diskutere publiserte artikler, og hadde i utgangspunktet heller ikke tenkt å gjøre det her, men akkurat nå føler jeg det er på tide med noen små oppklaringer;

Du hadde sluppet det dersom du hadde sjekket kildene dine mer nøye før du publiserte artikkelen.

J1. artikkelen omhandler Antivirusprogrammene til Symantec og McAfee, ingen andre.

Da får du isåfall benytte en mindre sensasjonell tittel enn "Svekket sikkerhet i 64-bit Windows", for sikkerheten er som vi andre har dokumentert bedre enn 32-bit Windows.

2. det henvises til en pressemelding som forklarer hva Symantec Antivirus Corporate Edition 10.0 kommer til å kunne gjøre. Corp.Ed.10 er på nåværende tidspunkt offisielt ikke lansert. Jeg har bedt Symantec om kommentar og dato, men de refererer kun til pressemeldingen.

Det er lansert ja, hva tror du jeg bruker selv nå da? ;)

Også McAfee VirusScan Enterprise V8.0i har vært tilgjengelig en god stund allerede:

http://www.mcafeesecurity.com/us/products/.../desktop/vs.htm

3. at tidligere versjoner av Norton og McAfee kan fungere på x64 systemer innebærer ikke nødvendigvis at de kan detektere og fjerne virus laget for x64.

Jeg har vært med å evaluere både McAfee VirusScan Enterprise Edition V8.0i og Symantec Antivirus Corporate Edition V10.0, og jeg kan forsikre deg om at de fjerner virus laget for x86 se bare her:

Symantec:

http://securityresponse.symantec.com/avcen...ugrat.3344.html

http://securityresponse.symantec.com/avcen...uggle.1318.html

McAfee:

http://vil.mcafeesecurity.com/vil/content/v_125990.htm

http://vil.nai.com/vil/content/v_127696.htm

Uansett, jeg har oversendt artikkelen til Symantec, McAfee og Microsoft for kommentarer, men sålangt er det kun Symantec som har besvart, men de refererer som sagt kun til pressemeldingen.

Nå er det vel også helg i USA, men såsnart jeg får et svar legges det ut her.

Flott, jeg håper at du samtidig også oppdaterer artikkelen din med ny informasjon som har kommet frem i denne tråden.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg har normalt som prinsipp ikke å diskutere publiserte artikler, og hadde i utgangspunktet heller ikke tenkt å gjøre det her, men akkurat nå føler jeg det er på tide med noen små oppklaringer;

Du hadde sluppet det dersom du hadde sjekket kildene dine mer nøye før du publiserte artikkelen.

Kildene har ingen relativ betydning for lesernes oppfattelse av artikkelen.

J1. artikkelen omhandler Antivirusprogrammene til Symantec og McAfee, ingen andre.

Da får du isåfall benytte en mindre sensasjonell tittel enn "Svekket sikkerhet i 64-bit Windows", for sikkerheten er som vi andre har dokumentert bedre enn 32-bit Windows.

Dette er ikke en påstand, men et spørsmål (se spørsmålstegnet)

2. det henvises til en pressemelding som forklarer hva Symantec Antivirus Corporate Edition 10.0 kommer til å kunne gjøre. Corp.Ed.10 er på nåværende tidspunkt offisielt ikke lansert. Jeg har bedt Symantec om kommentar og dato, men de refererer kun til pressemeldingen.

Vet ikke, ifølge Symantec's salgavdeling har programmet bekreftet offisiell release 17 mai. ;)

3. at tidligere versjoner av Norton og McAfee kan fungere på x64 systemer innebærer ikke nødvendigvis at de kan detektere og fjerne virus laget for x64.

Jeg har vært med å evaluere både McAfee VirusScan Enterprise Edition V8.0i og Symantec Antivirus Corporate Edition V10.0, og jeg kan forsikre deg om at de fjerner virus laget for x86 se bare her:

Programmene er fortsatt ikke laget og sertifisert for 64-bit systemer

Uansett, jeg har oversendt artikkelen til Symantec, McAfee og Microsoft for kommentarer, men sålangt er det kun Symantec som har besvart, men de refererer som sagt kun til pressemeldingen.

Nå er det vel også helg i USA, men såsnart jeg får et svar legges det ut her.

Flott, jeg håper at du samtidig også oppdaterer artikkelen din med ny informasjon som har kommet frem i denne tråden.

Hvorfor det? Det er ingen feil i den ...

Håper dette kan bidra til å avklare noen av spekulasjonene rundt dette, og jeg besvarer gjerne spørsmål i samme forbindelse om ønskelig. Alltid interessant med andres synspunkter.

::Dan

Endret av Dan Hansen
Lenke til kommentar
Kildene har ingen relativ betydning for lesernes oppfattelse av artikkelen.

Storm i et vannglass.

Dette er ikke en påstand, men et spørsmål (se spørsmålstegnet)

Jeg ser et spørsmålstegn i artikkelen, men ikke i tittelen på denne tråden :hmm:

Vet ikke, ifølge Symantec's salgavdeling har programmet bekreftet offisiell release 17 mai. ;)

Mulig det, men jeg ble likevel tilsendt Symantec Antivirus Corporate Edition 10.0 for flere uker siden så produktet finnes :)

Programmene er fortsatt ikke laget og sertifisert for 64-bit systemer

Joda, jeg har som sagt vært med å teste dem sammen med flere andre MSDN-utviklere så der tar du nok grundig feil.

Hvorfor det? Det er ingen feil i den ...

Tja, den gir et helt feil bilde av virkeligheten for sikkerheten til 64-bits Windows er på ingen måte svekket sammenlignet med 32-bits Windows ettersom viruskillere vitterlig er tilgjengelig for denne plattformen idag. Jeg er rimelig sikker på at mange flere viruskillere vil være tilgjengelig innen 64-bit Windows kommer i ordinært salg.

Dette burde du absolutt ha informert om i artikkelen din, du er vel ikke interessert i å spre frykt, usikkerhet og tvil?

Håper dette kan bidra til å avklare noen av spekulasjonene rundt dette, og jeg besvarer gjerne spørsmål i samme forbindelse om ønskelig. Alltid interessant med andres synspunkter.

Greit nok, men det virker som det er du som spekulerer i dette og ikke oss. Jeg stiller fortsatt store spørsmål med poenget til denne artikkelen...

Lenke til kommentar

Mulig det...

Vi har allerede motatt Symantec Antivirus Corporate Edition 10.0 på jobben, og der er det en fult fungerende x64 versjon... Kanksje release datoene dine ikke er helt stabile?

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...