phax Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Artikkelen er enda ikke rettet opp i.. svake greier. tror jeg må tipse vår godeste Dan Hansen her. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 itpro har vist fjerna den artikelen fra i går Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Også Computer Associates eTrust Antivirus 7.1 fungerer utmerket på alle versjoner av Windows x64. Når det er sagt så finnes det såvidt jeg bare 2 (!) virus til Windows x64, og de heter Shruggle og Rugrat som begge er såkalte konsept-virus: http://www.eetuk.com/tech/news/dev/showArt...icleID=30900082 Symantec Corp. on Tuesday (Aug. 24) said it had discovered the first "proof-of-concept" virus that targets AMD's 64-bit processors. Dubbed Shruggle, the virus is similar to Rugrat, another proof-of-concept that in late May put Windows' 64-bit operating systems in its sights. Like Rugrat, Shruggle doesn't spread from one machine to another, but can infect only one system at a time by appending itself to 64-bit executable files. The virus is written in AMD64 assembly code, said Symantec analysts, and so won't run on 32-bit editions of Windows, such as Windows XP and Windows 2000. "Shruggle is a fairly simple proof-of-concept virus," said Oliver Friedrichs, senior manager of Symantec's virus response team, "to show that the AMD platform is just as susceptible to attack as any other platform." Even if it was released in the wild, Shruggle couldn't do any damage, since the 64-bit versions of Windows that it attacks won't be formally released until sometime in the first half of 2005. Når det er sagt så er alle virus for vanlig 32-bits Windows helt harmløse på Windows x64, ettersom de rett og slett ikke vil kjøre. Sånn sett så er altså Windows x64 både det sikreste og raskeste (pga. ny kjerne) operativsystemet fra Microsoft akkurat nå Endret 29. april 2005 av snorreh Lenke til kommentar
G Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Forferdelig at ikke store Symantec har hatt en slik versjon klar en stund Ja ganske sykt. Som om de ikke har visst om at den kommer, og som om de ikke har hatt de nødvendige API'er eller hva det kalles for å lage software for systemet, en god stund allerede. Det ganske mye om hvor useriøse Symantec og McAfee er. Tør nesten si med sikkerhet at noen har laget 64-bits produkter allerede, uten å vite hvem. Men skjermkort produsentene har jo fikset biffen for sin del ihvertfall. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Er man redd for virus, bruk heller GNU/Linux, *BSD eller en System V UNIX variant. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 ...eller så tar man ikke i bruk noe fra MS før det er et par år gammelt og de groveste hullene er lappet... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 ingen problem for meg, bruker bare avg og avast uansett. norton suger. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Forferdelig at ikke store Symantec har hatt en slik versjon klar en stund Ja ganske sykt. Som om de ikke har visst om at den kommer, og som om de ikke har hatt de nødvendige API'er eller hva det kalles for å lage software for systemet, en god stund allerede. Det ganske mye om hvor useriøse Symantec og McAfee er. Tør nesten si med sikkerhet at noen har laget 64-bits produkter allerede, uten å vite hvem. Men skjermkort produsentene har jo fikset biffen for sin del ihvertfall. http://enterprisesecurity.symantec.com/con...leid=5605&EID=0 <- Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 ...eller så tar man ikke i bruk noe fra MS før det er et par år gammelt og de groveste hullene er lappet... Min erfaring er at hvis man skal ha et stabilt OS, så holder ikke M$ sine OS mål. Windows er etter min mening ganske eksperimentelt. UNIX er utviklet gjennom mange tiår. UNIX var et fullmodent operativsystem da Windows så dagens lys. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Alle disse viruskillerne fungerer altså flott på alle versjoner av Windows x64: McAfee VirusScan Enterprise V8.0i Symantec Antivirus Corporate Edition V10.0 Computer Associates eTrust Antivirus V7.1 ALWIL Software avast! V4 Home/Pro Edition Trend Micro OfficeScan Client/Server Edition Og ifølge Eset support så skal det komme en versjon av NOD32 for Windows x64 iløpet av neste uke. Vi kan derfor trygt slå fast at denne saken er fullstendig skivebom fra Hardware.no sin side Endret 2. mai 2005 av snorreh Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Vi kan derfor trygt slå fast at denne saken er fullstendig skivebom fra Hardware.no sin side Jepp og ikke glem 64bit branmur Tiny Firewall 64 http://www.tinysoftware.com/home/tiny2?s=5...n=tf64_download denne nyheten sprer feile rykter! alså sikkerheten i x64 er LIKE bra og bedre en i 32bit for x64 xp er basert på 2003 kernelen som er til dags dato den beste og sikreste windows kernelen! Endret 30. april 2005 av wiak Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 He he, ser at artikkelforfatter må sette seg litt inn i det han skriver om og gjøre litt mer forarbeid før han kommer med en halvferdig artikkel basert på feilinformasjon. Er vist ikke så forferdelige mange virus som har kommet til x64 heller så jeg tror nok at de fleste av oss er ganske sikre selv om vi kjører uten antivirus. Er jo ingenting som kan erstatte sunn fornuft og det begynner å bli ganske bra med tror jeg (i alle fall de som har hatt data noen år og vet hva dette dreier seg om). Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 men finnes det så mange virus til 64-bits plattformer? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 men finnes det så mange virus til 64-bits plattformer? Nei, bare 2 stk. harmløse konsept-virus ved navn Shruggle og Rugrat: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry4086757 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 ...eller så tar man ikke i bruk noe fra MS før det er et par år gammelt og de groveste hullene er lappet... Kloke ord...... Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 ...eller så tar man ikke i bruk noe fra MS før det er et par år gammelt og de groveste hullene er lappet... Kloke ord...... Hadde alle levd etter disse "kloke" ordene, så hadde ikke Linux vært så populært i dag.... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg har normalt som prinsipp ikke å diskutere publiserte artikler, og hadde i utgangspunktet heller ikke tenkt å gjøre det her, men akkurat nå føler jeg det er på tide med noen små oppklaringer; 1. artikkelen omhandler Antivirusprogrammene til Symantec og McAfee, ingen andre. 2. det henvises til en pressemelding som forklarer hva Symantec Antivirus Corporate Edition 10.0 kommer til å kunne gjøre. Corp.Ed.10 er på nåværende tidspunkt offisielt ikke lansert. Jeg har bedt Symantec om kommentar og dato, men de refererer kun til pressemeldingen. 3. at tidligere versjoner av Norton og McAfee kan fungere på x64 systemer innebærer ikke nødvendigvis at de kan detektere og fjerne virus laget for x64. Uansett, jeg har oversendt artikkelen til Symantec, McAfee og Microsoft for kommentarer, men sålangt er det kun Symantec som har besvart, men de refererer som sagt kun til pressemeldingen. Nå er det vel også helg i USA, men såsnart jeg får et svar legges det ut her. ::Dan Lenke til kommentar
TAS Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Noen som vet om Panda antivirus støtter 64bit? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ser ikke det store problemet. Avast funker jo helt fint det. Mye bedre en norton hvertfall.. Norton er ikke et så bra virusprogram som folk liker og tro. Hadde skjønnt faren visst det ikke fantes noen virus programmer som funket på windows x64, men slik er det da ikke. Endelig en som har skjønt det.LOL Lenke til kommentar
T2 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Tittelen på denne artikkelen er helt på trynet. Burde stått noe slikt: "Symantec og McAfee ikke klare for 64-bit Windows." Det er forøvrig utrolig dårlig av disse å ikke klare å levere produkter til en ny versjon av Windows ved lanseringstidspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå