Mazeking Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Var det noen her som var på forzademo på hifiklubben/gamereactor torsdag? Var ikke der selv men det hadde vært artig å høre fra de som var der hva de syntes om spillet. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Var ikke der men har spillet. Er faktisk knallbra og langt bedre enn GT4. Spillet har alt egentlig, mye bedre AI på motstander bilene, flere biler på banen (8), føles mer realistisk, mer moro, minst like omfattende modding som i både GT og NFSU til sammen pluss at der er mye bedre lagt opp også synes jeg. Her kan man endre både utvendig og innnvendig på bilen, og tegne/fargelegge den bortimot hvordan man selv ønsker. Og hvis man kræsjer med andre biler så spinner bilene ut realistisk, ikke snakk om at man kan deise inn i andre biler uten konsekvenser her, og det blir skader på selve bilen og bilens ytelse. Alt dette kan man også selvsagt bestemme gradene av. Har faktisk ingenting å utsette på spillet, er bortimot perfekt. Det eneste er kanskje at det er 30fps og ikke 60fps men det vet jo ikke 99.9% av folk hva vil si uansett. Spillet er også selvsagt online, visstnok det mest omfattende bilspillet på nett hittil men har ikke Live så det får jeg aldri prøvd ut. MS har faktisk klart å banke Polyphony Digital på sitt første forsøk ganske så klart, ikke mindre enn imponerende. Endret 29. april 2005 av Fedorov Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) hmmm..... skjønner ikke helt at det kan bli SÅ bra, meg bekjent så er pal versjonen på [fjernet av moderator], mot nesten det tre dobble på Gt4.....??? Endret 1. mai 2005 av Aasgaard Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hmmm..... skjønner ikke helt at det kan bli SÅ bra, meg bekjent så er pal versjonen på [fjernet av moderator], mot nesten det tre dobble på Gt4.....??? Hva har det med saken å gjøre? Så Myst spillene som er på flere dvd`er er de beste spillene da eller? Dessuten så er det ikke på [fjernet av moderator]. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Vel, personlig syns jeg det trekker fryktelig ned at spillet går i 30 fps eller mindre. Det ødelegger totalopplevelsen helt. Akkurat her rocker GT4 på ps2 mye mer. edit:leif Endret 30. april 2005 av JonTj Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) For min del er mye av greia med Forza det å kunne bruke det over Xbox Live og konkurrere mot andre enten direkte eller via de utallige statsene over verdens beste førere (det er vel snakk om over 1400 ulike leaderboards!!!) på ulike kombinasjoner av baner/bilklasser: ''...leadeboards for best times on a track, best times for any specific car, you can compare with everyone on Live, or just your friends list'' Akkurat som med PGR2 og Rallisport Challenge 2 så må man nok være sviiiiiingod for å i det hele tatt komme blant de 4-500 beste. Men jeg må vel flise igjennom singleplayer og for å unlocke mest mulig biler, og da er det jo moro hvis AI'en er noen kraftige hakk bedre enn GT4. Gleder meg stort Endret 1. mai 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vel, personlig syns jeg det trekker fryktelig ned at spillet går i 30 fps eller mindre. Det ødelegger totalopplevelsen helt. Akkurat her rocker GT4 på ps2 mye mer. edit:leif ødelegger totalopplevelsen helt den tror jeg du burde utdype på en rimelig grei måte. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har gamer kommet ut med anmeldelse? Kan jo ta en titt innom gamespot, for å sjekke der! Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Take a look ---> Forza Motorsports Men hva faen, det fikk kun 7.8 av 10 hos IGN! Ser ut som det kanskje ikke er fullt så genialt, som jeg hadde håpet på! Lurer på hva gamer gir spillet i karakter! Endret 1. mai 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Men hva faen, det fikk kun 7.8 av 10 hos IGN! Hmm - det var da overraskende svakt i forhold til andre reviews som stort sett har gitt 9/10 og lignende. Finner ikke noe review hos IGN jeg - kun for medlemmer foreløpig kanskje? Ser at folk på forumene til IGN ikke venter at deres review av Forza det er tilgjengelig før mandag eller tirsdag, så jeg lurer litt på hvor du har fått din score fra. Gamerankings har heller ikke postet link til IGN sitt review, og de er som regel lynraskt ute. Endret 1. mai 2005 av Shimano Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vel, personlig syns jeg det trekker fryktelig ned at spillet går i 30 fps eller mindre. Det ødelegger totalopplevelsen helt. Akkurat her rocker GT4 på ps2 mye mer. edit:leif ødelegger totalopplevelsen helt den tror jeg du burde utdype på en rimelig grei måte. Hvorfor strever man stadig etter å ha den feteste cpu'n, det råeste skjermkortet osv osv? Jo, fordi spillopplevelsen skal bli "total" med høyeste mulig fps slik at spillenen skal gå så smooth som mulig. Hvordan hadde Ninja Gaiden på Xbox eller Counter Strike på PC vært med fps på 30 eller mindre slik som Forza Motorsport?? Skikkelig dølt rett og slett.. Jævlig synd de ikke klarte å få dette spillet skikkelig smooth, for det mye annet som er bra der.. For min del kunne de gjerne ha ventet og heller gitt det ut på Xbox 360, som har litt mer 'pulver' under panseret.. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) hmmm..... skjønner ikke helt at det kan bli SÅ bra, meg bekjent så er pal versjonen på [fjernet av moderator], mot nesten det tre dobble på Gt4.....??? Vel den ISO en jeg lasta ned var på [fjernet av moderator].... Så du en strippet versjon kanskje? Endret 1. mai 2005 av Aasgaard Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Må si dette er et skikkelig bra spill. Lasta det ned i helga. Det jeg synes var fett var at når man oppgraderte bilen fikk man hele tiden status på i hvilken klasse man oppgraderte bilen til. Det kan være kjekt hvis du ikke vil konkurere mot hvassere bilen men heller gjør den optimal innenfor den racinklassen du kjører i. utrolig varierte og forholdvis vanskelige baner også.kjøre en eller ennen ASIA challenge der jeg på bane 3 skulle kjøre en bane med flere 180 gradere og skarpe 90 gradere. ikke allitd like lett å vite når man skal begynne å bremse. Men det er jo ikke noe artig når det er lett heller. Har kun GT3 som referanse. Har ikke testet GT4. Litt artig at man starter Careermode i Forza med en del Downhill løp. Der man skal kjøre fortest mulig nedoverbakke. Flere artige baner der man fliser rundt på havneområder. Har ikke teste Xlink Kai støtte for de som lurer på det Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Men hva faen, det fikk kun 7.8 av 10 hos IGN! Hmm - det var da overraskende svakt i forhold til andre reviews som stort sett har gitt 9/10 og lignende. Finner ikke noe review hos IGN jeg - kun for medlemmer foreløpig kanskje? Ser at folk på forumene til IGN ikke venter at deres review av Forza det er tilgjengelig før mandag eller tirsdag, så jeg lurer litt på hvor du har fått din score fra. Gamerankings har heller ikke postet link til IGN sitt review, og de er som regel lynraskt ute. hahahha :!: Hmmm, kan være jeg var litt [over]overtrøtt! Men kan banne på at jeg så en vurdering på IGN! (var våken hele natten) Endret 1. mai 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) hmmm..... skjønner ikke helt at det kan bli SÅ bra, meg bekjent så er pal versjonen på 2,16GB, mot nesten det tre dobble på Gt4.....??? Vel den ISO en jeg lasta ned var på [fjernet av moderator].... Så du en strippet versjon kanskje? Nei, stemmer det. Men det er jo ikke [fjernet av moderator] som du sa først er det vel? Nærmere Xgb er jo det. Endret 1. mai 2005 av Aasgaard Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Men hva faen, det fikk kun 7.8 av 10 hos IGN! Hmm - det var da overraskende svakt i forhold til andre reviews som stort sett har gitt 9/10 og lignende. Finner ikke noe review hos IGN jeg - kun for medlemmer foreløpig kanskje? Ser at folk på forumene til IGN ikke venter at deres review av Forza det er tilgjengelig før mandag eller tirsdag, så jeg lurer litt på hvor du har fått din score fra. Gamerankings har heller ikke postet link til IGN sitt review, og de er som regel lynraskt ute. hahahha :!: Hmmm, kan være jeg var litt [over]overtrøtt! Men kan banne på at jeg så en vurdering på IGN! (var våken hele natten) Ja, har ikke vært noe review fra IGN enda. Det er kommet en 5-6 reviews hittil og det har en 95% average på Gamerankings.com nå. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Vel, personlig syns jeg det trekker fryktelig ned at spillet går i 30 fps eller mindre. Det ødelegger totalopplevelsen helt. Akkurat her rocker GT4 på ps2 mye mer. edit:leif ødelegger totalopplevelsen helt den tror jeg du burde utdype på en rimelig grei måte. Hvorfor strever man stadig etter å ha den feteste cpu'n, det råeste skjermkortet osv osv? Jo, fordi spillopplevelsen skal bli "total" med høyeste mulig fps slik at spillenen skal gå så smooth som mulig. Hvordan hadde Ninja Gaiden på Xbox eller Counter Strike på PC vært med fps på 30 eller mindre slik som Forza Motorsport?? Skikkelig dølt rett og slett.. Jævlig synd de ikke klarte å få dette spillet skikkelig smooth, for det mye annet som er bra der.. For min del kunne de gjerne ha ventet og heller gitt det ut på Xbox 360, som har litt mer 'pulver' under panseret.. Enig i dette. 60fps er alltid å foretrekke, særlig i bilspill. Gjør at det ser mye bedre og realistisk ut. Men så er det jo slik at det er kun "spesielt interesserte" som bryr seg om 60fps. Se på GTA spillene, NFSU 1/2 (forsåvidt alle de andre NFS spillene også), Midnight Club 3 osv, de har jo alle elendige framerater og er jo til og med mer under 30fps enn på nesten. Allikevel er disse blant de aller mest populære spillene, så framerate har veldig liten betydning. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er ikke tillatt å komme med informasjon som kan hjelpe folk å finne frem til piratkopier. Filstørrelser, filnavn og så videre hører derfor ikke hjemme på forumet. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har gamer kommet ut med anmeldelse? Kan jo ta en titt innom gamespot, for å sjekke der! Nei, men du kan være trygg på at det kommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) forøvrig så har jeg forhåndsbestilt forza motorsport, men grunnet all praten om det så har jeg rett og slett ikke klart å holde styr på fristelsen. først og fremst, forskjellen på demoen og fullversjonen er ingenting annet enn gigantisk, spesielt grafikken og kjørefølelsen har gått gjennom forandringer, demoen er egentlig ingen god pekepinn på hvordan spillet er. min mening er at det ser rett og slett vakkert ut, alt fra bilene til omgivelsene, smådetaljene er definitivt tilstede (er f.eks morsomt å skifte synsvinkel slik at man får se bilen fra siden, har man akkurat bremset kraftig ned så ser man en glødende bremseskive). skrenser man langs autovernet med en rød ferrari så henger det rødmaling igjen på autovernet. orker egentlig ikke å gå inn på de fleste detaljene ettersom gamer.no garantert kommer til å gjøre dette om ikke så alt for lenge, vil bare avkrefte litt av det som blir sagt her. 30fps er etter min mening ikke noe reellt "problem" i forza, det går lekende lett og fartsfølelsen er imponerende. det å påstå at det ødelegger totalopplevelsen fullstendig blir vås. la oss nå enn huske på hva annet som spiller inn her, i motsetning til gt4 så har spillet en nogenlunde realistisk fysikkmotor. -realtime 3d shadow on main car -high quality reflections (true reflections on mirrors shiny metall light metall/glass rims car body window (each has its individual reflection its not one reflection bending all over the car) husk nå at forza er deres første forsøk, vil nok komme etterfølgere, og dette er uten tvil en veldig bra begynnelse. Endret 1. mai 2005 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå