Nevnarion Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 forbruker.no la i dag ut listen over de nettbutikkene de mener var aller verst. Hele artikkelen kan leses her og listen over de verste ser sånn ut: # Telebutikken.no # Platekompaniet.no # Siba.no # Dell.no # Elgiganten.no # Gamesmix.com # Videonova.no # Bestshop.no # Sportmann.no # Sportsnett.no # H & M Rowells # Ellos.no Her er også hovedgrunnen til at jeg laget en post om dette. Rett og slett fordi jeg syntes det var på tide å få fram Gamesmix.com. Har selv hatt noen ***vetes problemer med dem, så jeg syntes det var litt fint at de var på den listen der. Noen andre som har hatt nevneverdige problemer med de nevnte nettbutikkene, eller kanskje andre nettbutikker? Rop ut folkens! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Beklager, men dette er rett og slett misvisende. Dette er ikke en liste over de verste nettbutikkene, og burde ikke fremstilles som en. Forbrukerrådet har ikke vurdert kvaliteten eller servicen hos nettbutikkene, kun sett på hvor godt de informerer om kundens rettigheter på sine websider, det vil si angrerett, garanti og lignende. Det fremgår klart av artikkelen. Det betyr ikke at ikke servicen hos de nevnte butikker er utmerket. (Men heller ikke at den er det.) Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Denne er feilpostet. Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden. Slike diskusjoner tar vi under Webshop- og butikkdiskusjoner. Flyttes til riktig forum. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kan heller ikke si jeg er imponert over design og måte å gi info på hos forbruker.no Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Telebutikken (kjøpsbetingelser): er det denne sida dei ikkje fant? http://www.telebutikken.no/wsp/partnershop...NT&func_id=1082 (som ligger i midt i headerlinkene) Elgiganten: (salgsbetingelser) http://www.elgiganten.no/commerce/Elgiganten/salgsbet.htm Siba , (Kunderservice --> Åpent kjøpt og angrerett) http://www.siba.no/index.aspx?SiteId=no&se...340&itemId=1603 Dell: (Leveringsbetingelser) http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...ck=lf&~lt=popup Tilsamanliking legger eg ved komplett sine opplysninger om Komplett (Kontakt oss--> support og retur) http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=rma Så kan ein sjå kva som er mangelfullt i verstingelista og ein godgutt. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Dette ble bare dumt. De hadde jo ikke skrevet noen grunn om hvorfor akkurat de nettbutikkene handde kommet med på lista. Som Jankee påpekte er det ikke store mangler på betingelser o.l. på de første ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 har dårlige erfaringer med siba. de har utrolig dårlig service. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 har dårlige erfaringer med siba. de har utrolig dårlig service. Enig. Ble så frustrert på dem at jeg inviterte sjefen på et ufrvillig besøk hos meg ei uke. Hjalp ikke. Fikk ikke levert tilbake skriveren min. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Det er ikkje servicegrad eller klager den lista er blitt generet ut på, men korleis nettbutikken gir brukaren opplysninger om rettigheitane. Når det ikkje blir oppgitt kva som var grunnlaget (spesifikke punkt) for kva vilkåra for å havne på verstingelista er, så vil vil eg hevde at det lukter av heile greia. Hadde denne lista vore genert ut frå antalet klager som var komme inn til forbrukerombudet og forbrukerrådet, og tatt med utfall så kunne det sagt noko om servicegraden og villigheiten til dei aktuelle butikkane til å oppfylle forbrukerkjøpsloven og angrefristloven. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hadde denne lista vore genert ut frå antalet klager som var komme inn til forbrukerombudet og forbrukerrådet, og tatt med utfall så kunne det sagt noko om servicegraden og villigheiten til dei aktuelle butikkane til å oppfylle forbrukerkjøpsloven og angrefristloven. Da hadde de butikkene som selger flest produkter sansynligvis hatt flest klager også... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 ja, enig, det hadde ikke vert noe realistisk resultat av det. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Jeg redigerer dette innlegget, etter jeg hadde skrevet noe som jeg kanskje ikke skulle ha gjort. Nå vet jeg ihvertfall at etter min erfaring, skal jeg aldri handle på nettet igjen! Jeg foretrekker disken over tastaturet. Endret 30. april 2005 av Fanta Boy Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 f**ck you hvis du tror på det TV2 hjelper deg sier. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Kan Fanta Boy og gunz være så snille og opptre litt mer modent enn de har gjort i de siste to innleggene? Jeg ser at dere er veldig unge, men prøv å oppfør dere som fornuftige personer. Kan være en idé å friske opp retningslinjene kanskje? Endret 29. april 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Sikkert mange som har sagt det nå. Dette er ikke en liste ang. dårlig service hos nettbutikkene. Det er en liste over de som har mangelfull eller dårlig informasjon iforhold til de rettighetene man har som forbruker ved kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå