Gå til innhold

Hjemmepc(igjennom jobb) eller kjøp nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo 512 mb hos netshopen mot 256 på hjemmepcen... 256 mb er vel en smule lite.... tror du vil angre etterhvert..

men det beste er jo å kjøpe min dell 8600 for 8000 :)

Endret av HPS
Lenke til kommentar

Ligger du på 35,8% skatt så koster den deg 8144kr ink. tapte feriepenger..

+ det du må betale for å kjøpe den ut etter 3 år(typisk 500-1000kr +)

+ du får ikke pensjonspoeng for beløpet heller?? Er ikke helt sikker på det siste....

Koster kr 8.995,- på komplett

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308917&cks=SER

Så jeg fatter ikke dem som sier at hjemmepc er så utrolig gunstig når selgeren legger på som fa...

Endret av taz
Lenke til kommentar

Jeg hadde tatt det gjennom hjemmepcordningen. Jeg har selv ved flere anledninger valgt denne løsningen (selv om jeg har hatt mulighet til å kjøpe kontant). Det du sitter igjen med er OK maskiner som du knapt nok merker at du betaler for.

Dersom du har 9000 i hånden ville jeg heller satt de i aksjefond eller lignende, enn å putte de i et maskinkjøp når arbeidsgiveren din gir deg et slikt tilbud.

Lenke til kommentar

Jeg hater å ha den type ting hengende over meg. Også en del hazle med det dersom du slutter på jobben. Jeg syntes iaffal det er noe dritt å betale på en gammal PC i evigheter. Forrige pc jeg hadde beholdt jeg i 4 mnd. Nå driver jeg og og snuser på mac. Og husk at det kan ta tid for å få det levert. På min jobb var det noen som ventet flere mnd fra de bestemte seg til PCen var levert. Når de hadde pcen i hånda, så hadde verdien på den ramlet til langt under hva prisen de måtte betale.

Styr unna er mitt råd. De fleste på min avd som kjøpte angerer på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...