ZerBox Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har en database som jeg har laget i Microsoft Office 2003 som jeg gjerne vil bruke i SuSe Linus 9.3 Pro nå som jeg har skiftet operativsystem. Er det på noen måte mulig å åpne den i Linux, eller på en annen måte å konvertere den over til et format jeg kan bruke i Linux? Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Regner med at det er Access vi snakker om? Bruk Access til å exportere databasen til en tekstfil og importer dette i f.eks MySQL. Lenke til kommentar
Solow Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 OO 2.0 (Beta) har database. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kommer litt an på hva du legger i database, datatabellene går det an å få over i MySQL eller PostgreSQL (min personlige favoritt), dersom du også har utviklet skjemaer og rapporter, er det nok værre.... (Jeg har ingen erfaring med databasen i OO 2, men den typen ting kan jo skape nok problemer med overganger mellom versjoner av access, så jeg ville ikke vært for optimistisk...) M. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 OO 2.0 (Beta) har database. Har OO 2, men den databasegreia der kunne ikke åpne mdb-filer virket det som. Jeg fikk det hvertfsll ikke til. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 OO 2.0 (Beta) har database. Har OO 2, men den databasegreia der kunne ikke åpne mdb-filer virket det som. Jeg fikk det hvertfsll ikke til. OOo2 støtter jo ikke Access filer. Enkleste er å bruke Access til å exportere databasen. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 New test version knoda 0.7.4-test1 released. With its latest release knoda introduces a driver for MS Access databases (mdb files). Knoda is the first KDE based database frontend reading MS Access databases natively and so it is getting closer to its goal to be a full replacement for MS Access. http://www.knoda.org/ Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 New test version knoda 0.7.4-test1 released. With its latest release knoda introduces a driver for MS Access databases (mdb files). Knoda is the first KDE based database frontend reading MS Access databases natively and so it is getting closer to its goal to be a full replacement for MS Access. http://www.knoda.org/ Takker for tipset, men når jeg har installert programmet vil det ikke starte. Har installert hk_classes og knoda, men når jeg går inn på det laster det noen sekunder før lastingen forsivnner. Altså kommer ikke programmet opp :/ Prøvde først å installere det med YaST, men prøvde også å laste ned og installere fra siden du ga når det ikke virket. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har ikke erfaring med KNoda selv, så jeg kan ikke hjelpe deg. Det kan vel hende det er litt umodent ennå, siden det bare er snakk om en utviklerversjon? Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Fikk det til nå, men når programmet starter opp kommer: - Jeg må velge et punkt fra "Driver select dialog". Der kan jeg velge mellom mysql, odbc, postgres, sqlite2, sqlite3 - Regner med det er mysql jeg skal velge. - Dermed kommer et opp felter hvor jeg skal velge følgende: host, user, password, TCP port, emulate bootlan - Hva skal jeg skrive der for å åpne databasen jeg vil kjøre? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Anbefaler at du bruker sqlite, da slipper du å sette opp en databaseserver. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Anbefaler at du bruker sqlite, da slipper du å sette opp en databaseserver. Gjør jeg det kommer følgende melding: "Old driver version 074" Endret 30. april 2005 av ZerBox Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Access-formatet er ikke akkurat lettlest utenfor windows (og de som har prøvd å bruke access-databaser som datalager for VB-programmer etc, vet at det er ett helvete som blir korrupt bare du ser stygt på det. *hatehatehateaccess* Når det er sagt, er nok det enkleste å enten bruke access eller et annet program *på windows* hvor du har access-bibliotekene til å eksportere til et annet format enn mdb. EDIT: skulle ikke forundre meg om OO 1.9 beta på windows klarer å åpne mdb-filer. Endret 30. april 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå