Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med Linksys WRT54G

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en 3COM 54G trådløs ruter fra Komplett for en stund siden - men den var veldig ustabil. Etter jeg gikk til anskaffelse av World Of Warcaraft, så måtte den byttes ut (fallt ut av spillet hele tiden).

Lånte meg en 3COM (11mbs)aksesspunkt i mellomtiden - og dette fungerte utmerket.

Fikk en Linksys WRT54G Ver 2.2 som erstatning fra komplett.

Har koblet denne opp - men den fungerer dårlig. Mister tilogmed kontakten med den nå jeg er koblet til med kabel på en av LAN portene:(

Hastigheten varierer fra 54mbs utmerket - til 1mbs lav signalstyrke (den står i rommet ved siden).

Lurer på om hele dritten er ødelagt...

Noen som har vært borti samme? Lest noen tråder om denne på forumet - men ble ikke noe klokere. Mener den bør fungere med orginal firmware.

Finner 4-5 andre nett rundt meg når eg søker - har prøvd flere kanaler - uten at det ble noe bedre av det.

Har bredbånd fra NGT. Bruker Intel Wireless 2200BG Nettkort.

Masse mas dette - men håper noen der ute kan hjelpe meg

MVH

Jørn

Endret av jornln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min WRT54G 2.2 fungerer utmerket både trådløst og mot LAN. Den faller aldri ut og jeg kjører nå firmware Alchemy 6rc5. Og det med 250mv txpower stabilt i flere uker. Trådløsdekning blir merkbart bedre med økning av antennestyrken. Tross at noen påstår at det ikke virker uten å bytte antenne så gir det absolutt bedre dekning.

Andre versjoner av alchemy er rapportert å fungere dårlig mot versjon 2.2.

Det er rapportert noe problemer med at denne ver. 2.2 faller ut ved mottak av store mengder data. Det er nettopp lagt ut ny beta-firmware fra Linksys som skal løse dette.

VIKTIG! Før du forsøker å oppgradere routeren med unofficial firmware så skal du laste ned siste firmware offisielle fra linksys. Du må velge å laste ned "the auto update utility". Denne oppgraderer linksysen din uten at du trenger å gå inn i routerens meny. Veldig hendig når du ikke lenger får kontakt med den og den står og blinker hjelpeløst. Har reddet min og flere andre fra søppelbøtta.

En annen ting er at du har problemer med to trådløse routere. Kanskje nettkortet ditt ikke er helt OK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...