le_state Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hei ho, vet såpass at jeg får dårligere ytelse i spill ved og dra ned hertzen på skjermen, da mener ned til 60. Fordi det er skjermen blir utrolig bedre tydeligere hvor mindre hertz jeg har på skjermen, jeg bruker som oftest 85. Og har da planer om og dra ned til 60, hva andre konskvenser får jeg da, bortsett fra spill ytelese? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du kan ende opp med fryktelig vondt i hodet, det skjer med meg hvis jeg sitter en stund ved gamle skjermer med dårlig oppdateringsfrekvens. Ellers er det vel ikke så mye mer enn spillytelsen (ser ikke helt problematikken her) å utsette på. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 enkelte får lettere for hodepine, har du sensitvite øyne kan du merke den ikke oppdateres like fort, flimring kan forekomme Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hei ho, vet såpass at jeg får dårligere ytelse i spill ved og dra ned hertzen på skjermen, da mener ned til 60. Fordi det er skjermen blir utrolig bedre tydeligere hvor mindre hertz jeg har på skjermen, jeg bruker som oftest 85. Og har da planer om og dra ned til 60, hva andre konskvenser får jeg da, bortsett fra spill ytelese? oppdateringsfrekvensen på skjermen har forsåvidt ingenting med ytelsen å gjøre. hvis du kjører med vsync on vil dette si at antall fps aldri overskrider antall hz på skjermen. de blir synkronisert og du slipper såkalt tearing i bildet. en ting jeg lurer på er hvorfor du har planer om å "dra ned" til 60hz når du kjører 85hz? jo høyere hz jo mer stabilt og flimmerfritt bilde. Lenke til kommentar
le_state Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Asso, vet at 85 skal framheve finere bilder. Men om det virkelig hadde gjort det hos meg hadde denne posten aldri eksistert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du sier ingenting om det er en CRT eller LCD skjerm. Hvis det er LCD så blir jo bildet best med 60 Hz. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du sier ingenting om det er en CRT eller LCD skjerm. Hvis det er LCD så blir jo bildet best med 60 Hz. Hva mener du med at det blir finere? Har LCD selv og kjører 70hz, sier du at det blir bedre bilde ved å kjøre i 60hz? hvorfor? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Man får jo skarpere og bedre farger på 60hz, enn på 100. (Kommer an på hvor god skjermen er) Det starteren av tråden mener er at han får bedre bilde på 60hz. Det ser jeg ikke bort i fra hvis personen har en litt eldre CRT skjerm. Det går overhodet ikke ut over spill ytelsen. Så trådstarter, hvis du synes 60hz er best på skjermen din. Så kjør med det. Edit: Selvfølgelig blir bildet mindre flimmrete på høyere oppdateringsfrekvens, men ofte på bekostning av farge og skarphet. Endret 28. april 2005 av Apoc_ Lenke til kommentar
le_state Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Man får jo skarpere og bedre farger på 60hz, enn på 100. (Kommer an på hvor god skjermen er) Det starteren av tråden mener er at han får bedre bilde på 60hz. Det ser jeg ikke bort i fra hvis personen har en litt eldre CRT skjerm. Det går overhodet ikke ut over spill ytelsen. Så trådstarter, hvis du synes 60hz er best på skjermen din. Så kjør med det. Edit: Selvfølgelig blir bildet mindre flimmrete på høyere oppdateringsfrekvens, men ofte på bekostning av farge og skarphet. Flott, du skjønner. Men dette er en Targa Visionary CRT 19 t, fikk den i år 2000, så den tipper rundt på gammel grense. Lenke til kommentar
le_state Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Merker at hastigheten har endret, den går alldeles sjappere når jeg har drar ruter fra diverse spill, med andre ord drar ned spille ruta til desktopen. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Merker at hastigheten har endret, den går alldeles sjappere når jeg har drar ruter fra diverse spill, med andre ord drar ned spille ruta til desktopen. Hvis du har samme hertz i spill og i windows, slipper skjermen og skifte hertz når du minimerer et spill. Derfor går det raskere. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Etter mitt syn er alt under 85Hz ubehagelig, dog gjelder dette Windows-bruk. Under spel kjem det ann på, siden det er så mykje bevegelse, farger osv Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Flyttes fra Annet om hardware Som ny bruker kunne det være en fordel å lese gjennom oversikten over alle forumkategoriene Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hva mener du med at det blir finere? Har LCD selv og kjører 70hz, sier du at det blir bedre bilde ved å kjøre i 60hz? hvorfor? LCD paneler har som regel fast oppdateringsfrekvens på 60 Hz. Dette er innebygd i designet og kan ikke forandres. Hvis du sender et signal med en annen frekvens til skjermen så må det rescannes til 60 Hz, og den prosessen kan gi dårligere kvalitet på bildet. Har ikke sett dette selv, men bla.a NEC anbefaler å bruke 60 Hz. Lenke til kommentar
le_state Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Lei meg for og postet feil, skal ikke gjentas håper jeg. Men mindre ytelse gjør det jo, fpsen synker hvor mindre hertz jeg har. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Lei meg for og postet feil, skal ikke gjentas håper jeg.Men mindre ytelse gjør det jo, fpsen synker hvor mindre hertz jeg har. Det er bare å skru av vsync det, så slipper du det. Å slå av vsync er dog ikke anbefalt. Herr Brun Lenke til kommentar
le_state Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Lei meg for og postet feil, skal ikke gjentas håper jeg.Men mindre ytelse gjør det jo, fpsen synker hvor mindre hertz jeg har. Det er bare å skru av vsync det, så slipper du det. Å slå av vsync er dog ikke anbefalt. Herr Brun Har da gjort det får en stund. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Lei meg for og postet feil, skal ikke gjentas håper jeg.Men mindre ytelse gjør det jo, fpsen synker hvor mindre hertz jeg har. Det er bare å skru av vsync det, så slipper du det. Å slå av vsync er dog ikke anbefalt. Herr Brun Har da gjort det får en stund. da synker ikke ytelsen... Edit: Innlegg 700 Endret 29. april 2005 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå