Dotten Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kan godt hende. Men men. Syntes det er unødvendig å bruke opp masse, som f.eks kunne gått til gode cd'er og annen hygge. Alle avgjør selv hva man vil bruke pengene på. Uforståelig eller ikke. Musikk blir forresten mye bedre i beruset tilstand Om man vet å feste skikkelig og med måte så får man opplevelser og minner for livet. Det er mer verdt en noen cd'er Selv ville jeg nok ikke hatt de to ungene jeg har om jeg konstant hadde vært edru . Så sånn sett er jeg evig takknemlig for hva alkoholen har gitt meg. Sengegymnastikk er forresten langt gøyere i beruset tilstand også... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sengegymnastikk er forresten langt gøyere i beruset tilstand også... Ikke enig.. Kjenner mindre og orker mindre... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sengegymnastikk er forresten langt gøyere i beruset tilstand også... Ikke enig.. Kjenner mindre og orker mindre... Hehe, stakkars deg, Heldigvis har ikke det den effekten på meg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sengegymnastikk er forresten langt gøyere i beruset tilstand også... Ikke enig.. Kjenner mindre og orker mindre... Agreed, samleie i bedrugget tilstand er kjedelig. Koordinasjonen svikter totalt noe som i mitt tilfelle har ført til utilsiktet adgangsovertredelse i de bakre områder. :--\\ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Om man vet å feste skikkelig og med måte så får man opplevelser og minner for livet. Det er mer verdt en noen cd'er For hver sang eller CD eg hører på forbinder eg med noe, en hendelse, en plass, en person osv... så ikke kom her å si at musikk ikke gir minner for livet! Forøvrig så synes eg for min egen del at alkohol er tull og pengemisbruk(tenk hvor mye musikk!), men gidder ikke å løfte peke finger på andre som drikker, med mindre de plager andre da, men det har egentlig ikke noe med alkohol i seg selv å gjøre. Endret 1. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er bedre å gjøre sine (dårlige) erfaringer med alkohol et annet sted enn i taxikøen på byen. Å gå på en smell eller ti før man fyller 18 grunnet alkohol er ikke _nødvendigvis_ en dårlig ting, så lenge man snakker om innenfor rimelighetens grense. Å drikke seg dritings sammen med jevnaldrende på en hjemmealene-fest hvor det eneste offeret er et baderomsgulv er tross alt bedre enn å dumpe drita full inn i feil gorilla på byen, da spiller det ingen rolle om alkoholen er ervervet på lovlig vis og konsekvensene kan bli langt verre. Tegner et grovt bilde nå uten nyanser, men tror enkelte nok fatter poenget; å drikke før man er 18 selv om det skjer uansvarlig kan være lurere enn å gjøre det samme når man har tatt steget inn i de voksnes rekker. Er ikke nødvendigvis så lurt å ikke ha smakt alkohol og ikke kjenne sine grenser når en skal feire 18-årsdagen. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det er bedre å gjøre sine (dårlige) erfaringer med alkohol et annet sted enn i taxikøen på byen. Å gå på en smell eller ti før man fyller 18 grunnet alkohol er ikke _nødvendigvis_ en dårlig ting, så lenge man snakker om innenfor rimelighetens grense. Å drikke seg dritings sammen med jevnaldrende på en hjemmealene-fest hvor det eneste offeret er et baderomsgulv er tross alt bedre enn å dumpe drita full inn i feil gorilla på byen, da spiller det ingen rolle om alkoholen er ervervet på lovlig vis og konsekvensene kan bli langt verre. Tegner et grovt bilde nå uten nyanser, men tror enkelte nok fatter poenget; å drikke før man er 18 selv om det skjer uansvarlig kan være lurere enn å gjøre det samme når man har tatt steget inn i de voksnes rekker. Er ikke nødvendigvis så lurt å ikke ha smakt alkohol og ikke kjenne sine grenser når en skal feire 18-årsdagen. enig med deg der, jeg respekterer de som holder seg avholds og sånn, men man har det morsommere (som oftest) med alkohol! det blir en bra stemning, de fleste blir vel litt mer avslappa, og ja, noen bruker det vel til å gjøre ting de kanskje ikke ville turt i edru tilstand.. men allikavel, pratet om at man blir alkoholforgifta og må pumpes/lager bråk etc bare pga man er full trenger jo ikke nødvendigvis stemme det? Det virker som noen mener alkohol=den sikre død, det gjelder å kjenne sine begrensninger! Hadde jeg vært på en fest helt uten alkohol og sammenlignet med og ha vært på den samme festen når jeg hadde vært litt god å brisen hadde jeg nok det vært morsommere, man blir i godt humør, og man det er jo ikke alltid man er kvalm og har hangover dagen etter heller. Hilsen en som er glad i alkohol Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det er bedre å gjøre sine (dårlige) erfaringer med alkohol et annet sted enn i taxikøen på byen. Å gå på en smell eller ti før man fyller 18 grunnet alkohol er ikke _nødvendigvis_ en dårlig ting, så lenge man snakker om innenfor rimelighetens grense. Å drikke seg dritings sammen med jevnaldrende på en hjemmealene-fest hvor det eneste offeret er et baderomsgulv er tross alt bedre enn å dumpe drita full inn i feil gorilla på byen, da spiller det ingen rolle om alkoholen er ervervet på lovlig vis og konsekvensene kan bli langt verre. Tegner et grovt bilde nå uten nyanser, men tror enkelte nok fatter poenget; å drikke før man er 18 selv om det skjer uansvarlig kan være lurere enn å gjøre det samme når man har tatt steget inn i de voksnes rekker. Er ikke nødvendigvis så lurt å ikke ha smakt alkohol og ikke kjenne sine grenser når en skal feire 18-årsdagen. Er veldig enig med deg. Å feire 18 års dagen sin med å gå på by'n og drikke for første gang er ikke det smarteste man gjør. Alkohol trenger tilvenning. Om jeg hadde oppført meg på by'n slik jeg gjorde de første gangene jeg drakk som 16 åring ville jeg slitt veldig. Dessverre er det de som oppfører seg som drittunger selv om de er 30 når de drikker... Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hadde jeg vært på en fest helt uten alkohol og sammenlignet med og ha vært på den samme festen når jeg hadde vært litt god å brisen hadde jeg nok det vært morsommere, man blir i godt humør, og man det er jo ikke alltid man er kvalm og har hangover dagen etter heller. Det er litt av en opplevelse å gå gjennom Oslo sentrum (nokså) edru sånn rundt 3 en lørdags natt. Ikke et pent syn. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg tilhører gruppen som aldre har drukket større mengder alkohol (er 18), men det kommer vel til å skje en gang. Jeg er typen person som ikke innleder samtaler med folk jeg ikke kjenner. Folk jeg vil bli kjent med tør jeg ikke hilse på, jeg går i steden for og håper at den andre skal si hei eller noe. Jeg vet at på en fest er i alle fall de andre i et helt annet humør (jeg drikker som sagt ikke enda), og det er lettere å komme i samtale med dem. Av den grunn er jeg kanskje midt i målgruppen for alkoholinntakere, hadde det ikke vært for at jeg verken blir invitert til fester, eller tør å drikke noe. Jeg er redd for å drite meg ut. Det har jeg også opplevd andre steder, for eksempel på russetreffet her om dagen. Mange danset og hadde det gøy, men jeg synes jeg ser så idiotisk ut når jeg prøver at jeg heller finner meg et sted å slappe av, eller ser litt dumt på de andre. Håper teksten får frem noen av grunnene til at det en gang i blandt kan være positivt å drikke litt, så snart jeg får opparbeidet meg litt guts til å faktisk gjøre det. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg tilhører gruppen som aldre har drukket større mengder alkohol (er 18), men det kommer vel til å skje en gang. Jeg er typen person som ikke innleder samtaler med folk jeg ikke kjenner. Folk jeg vil bli kjent med tør jeg ikke hilse på, jeg går i steden for og håper at den andre skal si hei eller noe. Jeg vet at på en fest er i alle fall de andre i et helt annet humør (jeg drikker som sagt ikke enda), og det er lettere å komme i samtale med dem. Av den grunn er jeg kanskje midt i målgruppen for alkoholinntakere, hadde det ikke vært for at jeg verken blir invitert til fester, eller tør å drikke noe. Jeg er redd for å drite meg ut. Det har jeg også opplevd andre steder, for eksempel på russetreffet her om dagen. Mange danset og hadde det gøy, men jeg synes jeg ser så idiotisk ut når jeg prøver at jeg heller finner meg et sted å slappe av, eller ser litt dumt på de andre. Håper teksten får frem noen av grunnene til at det en gang i blandt kan være positivt å drikke litt, så snart jeg får opparbeidet meg litt guts til å faktisk gjøre det. Kjenner meg litt igjen fra min ungdom. Jeg ble langt mer sosial av å drikke, noe som smittet over i edru tilstand. Ihvertfall det jeg innbiller meg Kan også være grunnen til at jeg har gått vekk fra den meningsløse flatfylla til å heller "kose" meg met et par kalde ute i solen. Behovet for å bruke alkohol til å bli mer sosial er ikke lenger til stede. Jeg er nå en innpåsliten jævel som maser og hilser på både kjente og ukjente i edru tilstand nå Man lever kun en gang, er bare å hive seg i det. Og å drite seg ut er bare bra, det gir litt mer mening til livet. Det viktige er å lære å le av egne "prestasjoner" og ikke bli sur av at andre ler av dine tabber. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Folk har ruset seg til alle tider. Det kan få en til å slappe av, bli mer "harmonisk", avspent... Det er jo positivt! Moderate mengder alkohol kan ha positive virkninger, f.eks. at man blir mer sosial og løssluppen. Men alkohol kan også ha negative virkninger. Man bør være forsiktig, og ikke begynne for tidlig. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Uansett bedre enn her i USA hvor majoriteten av befolkningen under 21ikke har noen som helst tilgang til alkohol (alkoholloven her er vedlikeholdt veldig kraftig), og *bam*, naar de er 21 saa gaar de helt gale - har ingen hemninger i det hele tatt. Bedre aa gi ungdommene litt.. rom for aa slaa seg loes, saa de ikke mister all heminger og hjerneboelger naar de foerst kan. Herregud hvor jeg savner alkohol. Jeg drikker fordi jeg er en sjenert gutt i edru tilstand (noen vil si jeg ikke er, alt ettersom), men jeg faar mer mot etter et par drinker.. Hurra for alkohol! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg er imot alkohol, fordi det kan skje skade andre personer... Jeg har bare smakt dråper for å vite hvordan de smaker, men aldri drukket mer enn det. Klarer å få det gøy uten alkohol. De som drikker er deres problem! Jeg blander meg ikke inn i det. Vil ikke drite meg ut og lage problemer for meg og andre. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg vil si at det er du som i såfall har et problem med alkohol, Qwseyvnd. At du har en holdning at man ikke kan drikke uten å bli stupfull og drite seg ut, sier mer om deg enn om andre. Det går faktisk an å drikke alkohol uten å bli full eller gjøre dumme ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå