Nevnarion Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Veldig mange gjør det jo fordi det fører til bedre stemning, da lurer jeg på om det virkelig kun er meg og et par andre som ikke må ha alkohol for å få til en god stemning.... Jeg trenger heller ikke alkohol for å få til god stemning. Men dessverre er det ikke alle som er sånn... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Synes det er fornuftig det du skriver jeg. Selv om jeg selv ikke fulgte det. Når man er ung virker alkoholen annerledes, man blir kort sagt idiot og gjør hva som helst. Selv har jeg i mine unge dager drukket meg sannsløs drita en dråpe øl fra å bli pumpa. Fått juling pga idioti. Driti meg ut mange ganger.. For å si det rett ut man er ikke voksen nok når man er under 18(egentlig ikke da heller). Man kjenner ikke begrensninger, man kan ikke ta ansvar på samme måte. Alkoholen blandet med fjortiss liv er ekstremt uehldig kombinasjon. Men for all del prøv sakte og sikkert eller drikk dere sanseløst drita. Jeg synes hvertfall det er dumt å drikke ofte når man er ung mest pga økonomi, men også fordi man ikke tåler rusen/kjenner seg selv like godt. Og sist men ikke minst man er rett og slett ikke voksen nok. Men har driti nok i eget rede nå. For å argumentere med hvorfor man trenger alkohol er det fordi det er digg å være litt rusa. Man slipper seg mer løs og har det mer gøy! Dine dårlige erfaringer skyldes muligens forventinger som ikke stemmer med realiteten. At du har drukket for mye/lite. Og at du ikke er vant til det! Men er det noe jeg respekterer så er det folk som av prinsipp ikke drikker seg fulle, men faktisk drar ut og har det like gøy fordet! Er tøffere å stå mot strømmen enn å henge seg på de "kule" gutta! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Individuell sak. Og modenhet er en mental ting, ikke avhengig av alder. Begynte å drikke litt før jeg ble 17, vært skikkelig drita flere ganger, gjort en del dumme ting i fylla. Angrer overhodet ikke over at jeg begynte å drikke, og burde egentlig begynt litt før. Er glad i alkohol og vet å nyte det. Nå blir det pils en sjelden gang, er blitt en "gammal" mann. Men jeg kjenner flere folk i slutten av 20 årene som oppfører seg langt mer tåpelig i fylla enn det mange 16 åringer gjør. Enkelte bør ikke drikke, enten de er 14 eller 40. Mens andre igjen fint takler det. Drikk om du ønsker. Drikk med måte. Og ta deg tid. Alkohol er noe man bør venne seg til. Og hvis det gang på gang fører til at du gjør ting du ikke vil. Så slutt. Alkohol er ikke for alle. Prøv å få en annen rytme enn den tradisjonelle norske flatfylla, den er bare tåpelig. Få ting som er bedre enn å komme hjem fra en lang uke på jobb fredag, finne frem en iskald pils, sitte seg på altanen og slappe helt av i solen Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Individuell sak. Og modenhet er en mental ting, ikke avhengig av alder. Jepp. Men når man setter aldersgrenser må man generalisere. Av og til er mitt nivå i fylla langt under mang en 16 åring.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Av og til er mitt nivå i fylla langt under mang en 16 åring.. Been there, done that En ting er helt klart. Jeg tålte mye mer alkohol som 18 åring enn det jeg idag gjør som 25 åring. Men på den tiden gikk det i å gå på byn torsdag, fredag, lørdag hver eneste uke, har ikke samme rytme nå.. Det beste jeg syntes nå er å sitte med kompiser og drikke på en bar eller et vorspiel. Har mistet interessen fra å løpe på byn for å danse og kave på. Ønsker mer ro. Har ikke noe behov for å skeie ut slik jeg gjorde for 5-6 år siden. Men noen av de desidert morsomste dagene i mitt liv har vært i fylla. Får en god "feeling" bare av å tenke tilbake... *mimre* Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 For å si det rett ut man er ikke voksen nok når man er under 18(egentlig ikke da heller). Man kjenner ikke begrensninger, man kan ikke ta ansvar på samme måte. Alkoholen blandet med fjortiss liv er ekstremt uehldig kombinasjon. helt enig! Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) For å si det rett ut man er ikke voksen nok når man er under 18(egentlig ikke da heller). Man kjenner ikke begrensninger, man kan ikke ta ansvar på samme måte. Alkoholen blandet med fjortiss liv er ekstremt uehldig kombinasjon. helt enig! Dette er jo også avhengig av person til person. Det finnes folk på 18 og under 18 som kjenner sine begrensinger, og kan ta ansvar. Mens noen er 28 år og ikke tenker før dem handler. Endret 29. april 2005 av kengdal Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Slettet noen off topic innlegg. Geir Endret 29. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Ja så klart stemmer det. Men les topic, og min oppfatning av den er at man kan generalisere litt her... Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Slutten på startinnlegget.:haha!...du framhever HVER GANG!...2 ganger hadde du drukket. 2 GANGER! Håper du tullet altså..i såfall, OK! ps! Fikk bare lyst til å si noe når jeg først så på tråden, ettersom jeg sikkert ikke kommer tilbake.. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 I regelen er alkoholinntaket omvendt proporsjonalt med intelligensen. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Slutten på startinnlegget.:haha!...du framhever HVER GANG!...2 ganger hadde du drukket. 2 GANGER! Håper du tullet altså..i såfall, OK! ps! Fikk bare lyst til å si noe når jeg først så på tråden, ettersom jeg sikkert ikke kommer tilbake.. Det er ikke tøft å drikke i Hobøl. Syntes jeg. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Ok. Respekterer deres meninger. Men, hvorfor i huleste helvete gidder dere å betale massevis av penger for en forpult kveld med fyll? Da mener jeg med penger som går med til drikke og mat under fylleturen. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ikke spør en gang... Hvis jeg dagen derpå ser på utgiftene og tenker om det var verdt det vil jeg nok i de fleste tilfellene si nei.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ok. Respekterer deres meninger. Men, hvorfor i huleste helvete gidder dere å betale massevis av penger for en forpult kveld med fyll? Da mener jeg med penger som går med til drikke og mat under fylleturen. Det er fantastisk morsomt å rave inn på et utested med slipset rundt hodet og buksa ned på knærne. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er jo rett og slett et avbrekk. Digg å skeie ut og slippe ut dampen på en måte.. Håpløse sammenligninger, men som LarsP sa! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Ok. Respekterer deres meninger. Men, hvorfor i huleste helvete gidder dere å betale massevis av penger for en forpult kveld med fyll? Da mener jeg med penger som går med til drikke og mat under fylleturen. Det er fantastisk morsomt å rave inn på et utested med slipset rundt hodet og buksa ned på knærne. Det er morro å se det! Kan godt hende. Men men. Syntes det er unødvendig å bruke opp masse, som f.eks kunne gått til gode cd'er og annen hygge. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det er morro å se det! Kan godt hende. Men men. Syntes det er unødvendig å bruke opp masse, som f.eks kunne gått til gode cd'er og annen hygge. Ja, takk begge deler? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Det er morro å se det! Kan godt hende. Men men. Syntes det er unødvendig å bruke opp masse, som f.eks kunne gått til gode cd'er og annen hygge. Ja, takk begge deler? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Rus er gøy, og det har det vært så lenge det har vært mennesker på denne kloden. At noen forvirrede individer ikke vet sin egen begrensning er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå