Gå til innhold

Ungdom og bruk av alkohol

Anbefalte innlegg

Moderatorene på detta forumet må være serdeles elendige som fortsatt ikke har stengt denna tråden..

å vice.

hvis du ikke har lov å kjøpe noe. er det da logisk at du alikevel har lov å bruke det da?

logikken hadde vel gått andre veien da. er det meninga at man skal ha lov å bruke noe, har man lov å kjøpe det.

edit: fjerna litt sint innhold jeg

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slutt å spamme tråden med det drittet, julenissen.

Og den kommentaren er ikke dritt?

Uansett må bottom line bli at du tok feil av den loven. Nå er det opp til deg å heller argumentere FOR en slik lov. :)

Nei, en ordre.

Jeg er ganske sikker på at den loven ligger et eller annet sted i Norges lover.

Du har virkelig dårlig moral. Bryter forumets lovverk på den måten.

Klarer du å gi meg et argument for at det skal være ulovlig for mindreårige å drikke alkohol da?

Alkoholholdige drikker er drikker for voksne, ikke for fjortisser. Statistikk viser at det er meget stor sammenheng mellom hvor mye alkohol man drikker som voksen og hvor tidlig man tok den første drinken.

EDIT: Forresten, jeg har ikke brutt noen forumlover og jeg har ikke lav moral.

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Statistikk viser at det er meget stor sammenheng mellom hvor mye alkohol man drikker som voksen og hvor tidlig man tok den første drinken.

aiai, jeg veit at det du sier der er sant, men vær klar over at du mest sannsynlig må backe'up det du skreiv om statistikk.

Oi! :ohmy:

Det står i læreboka mi, men uansett, jeg kan prøve å lete det opp på internett også.

Lenke til kommentar
å vice.

hvis du ikke har lov å kjøpe noe. er det da logisk at du alikevel har lov å bruke det da?

logikken hadde vel gått andre veien da. er det meninga at man skal ha lov å bruke noe, har man lov å kjøpe det.

Alt er ikke svart/hvitt her i verden skjønner du. Logikk og fornuft er ikke det samme.

Du skjønner ikke at å gjøre alkohol ulovlig for mindreårige ikke hjelper noe?

Lenke til kommentar
Idioter og annet pakk (Hylo, nr.4 og _Julenissen_) som ikke har noe konstruktivt å tilføre tråden, kan dra seg til helvete og vekk her ifra

Jo. Personangrep.

Javel, men det var motoffensiv.

Lenke til kommentar

jo, det skjønner jeg. men det er ikke det vi duskuterer her er det vel?

jeg har en ny taktikk her!

jeg vil ha denna stengt, så jeg begynne rmed KRAFTIG OT!!!!

HAHA! OH, SÅ PENT VÆRET ER I DAG!!!!

HAHA! OH, JEG HAR EI KAKE I KJØLESKAPET!!!!

HAHA! OH, TOALETTET MITT HER HVITFARGA!!!!

HAHA! OH, NÅ BURDE MODERATORENE JOGGU MEG STENGE DENNA TRÅDEN!!!!

sånn,

beklager å gå så hardt til verks :w00t:

edit:

komigjen tom waits for alice, du er en god moderator->STENG, STENG, STENG!!!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
http://www.ung.no/art/?id=270&shw=ALKOHOL

Jeg fant den i farten, selv om dette ikke var statistikk akkurat.

Så kan du jo spørre deg selv om dette er fordi de som i utgangspunktet er ivrigst faktisk begynner tidligst også (meget logisk), eller om det er fordi tidlig alkoholdebut fører til mer alkohol senere. Jeg tipper det første eller en kombinasjon, men hei, hva vet vel jeg. Uansett føler jeg at det ikke er noe grunnlag for å si at en 16-åring ikke skal få eksperimentere litt med alkohol.

Lenke til kommentar
http://www.ung.no/art/?id=270&shw=ALKOHOL

Jeg fant den i farten, selv om dette ikke var statistikk akkurat.

Slike sammenhenger er verdiløse uten å vite årsaken til hvorfor det er slik.

For eksempel kan det tenkes at det er utenforliggende årsaker (som foreldre, miljø) som er årsak til både tidlige debut, og mengde senere. Og da er det miljøet, og ikke debuten, som avgjør hvor mye man drikker seinere.

Missbruk av statistikk (jeg antar det ligger statistikk bak) kalles dette.

Lenke til kommentar

Du har kalt folk folk idioter blant annet. Det er imot reglene her på forumet. Følg loven!

Selv om man går til personangrep på noen på et forum betyr ikke det at man bryter _loven_. Man bryter HWs retningslinjer, men ikke noe mer enn det. Det blir feil å kalle retningslinjer for loven.

Lenke til kommentar

jo, det skjønner jeg. men det er ikke det vi duskuterer her er det vel?

Ehh? Det er jo det ehele diskusjonen her går ut på, om at dere hevder at denne loven finnes. Dere klarer ikke å komme opp med noen dokumentasjon, men du spør om hvorfor det ikke burde skulle være slik...

..Og nå sa du deg nettopp enig i at en slik lov er tåpelig. Flott.

Og Olejohan.. Motoffensiv?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...