Gå til innhold

Ungdom og bruk av alkohol


Anbefalte innlegg

Intelligent! Mennesker har 46 kromosoner, hvor mange har du? 47?

Det finnes mennesker med 47 kromosomer også. Når de har dette kalles det Downs Syndrom.

 

Broren min på 4 år har dette. Jeg må si at latterliggjøring av mennesker som er annerledes hører barneskolen til. Vit til neste gang at du ved å bruke slike patetiske "argumenter" lett kan tråkke folk på tærne.

 

 

For å holde meg til topic kan jeg si at jeg begynte å drikke da jeg var 15 år gammel. Jeg drikker for å ha det gøy å kose meg. Det blir gjerne endel mer drikking nå i russetida. Da jeg ble 18 begynte jeg mer å drikke øl, ettersom hjemmebrent var det letteste å få tak i da vi var yngre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv 17 år og drikker alkohol. Det er sjelden, men det hender. Jeg hadde nok drukket mye mer hvis jeg lettere hadde fått tak i øl, rusbrus og cider. Det at ungdom under 18 år drikker alkohol ser ikke jeg på som et stort problem. Alle de kameratene/venninnene jeg har klarer fint å begrense seg når det kommer til hvor mye de drikker. Det samme gjelder meg selv. Det skal sies at jeg en gang drakk altfor mye, men det lærte jeg av, ergo jeg fikk en erfaring. Jeg synes egentlig det er helt greit at man må være 18 år for å få kjøpt alkohol. Noen ganger synes jeg selvfølgelig det er teit (de gangene jeg veldig gjerne vil på fest men ikke har noe å drikke), men hvis jeg tenker meg om forstår jeg at det er det aller beste. Jeg er fullstendig uenig i at ungdom under 18 år som drikker alkohol har lav moral, er respektløse og dumme. Jeg kjenner mange på min egen alder som drikker alkohol som er oppegående, intelligente og følger loven.

Lenke til kommentar
...men hvis du drikker og det skader noen så er det vel ikke så gale? :shrug:
Jo, hvis man er under 18 år.

Fordi?

 

Det bryter med loven og det viser lav moral og viljestyrke.

Idioter og annet pakk (Hylo, nr.4 og _Julenissen_) som ikke har noe konstruktivt å tilføre tråden, kan dra seg til helvete og vekk her ifra.

Eg synes denne, samt posten før denne ikke tilfører tråden noe konstruktivt.

Nei, det var ikke meningen heller.

Går du under "Idioter" eller "annet pakk"?

Nei.

Lenke til kommentar

Intelligent! Mennesker har 46 kromosoner, hvor mange har du? 47?

Det finnes mennesker med 47 kromosomer også. Når de har dette kalles det Downs Syndrom.

 

Broren min på 4 år har dette. Jeg må si at latterliggjøring av mennesker som er annerledes hører barneskolen til. Vit til neste gang at du ved å bruke slike patetiske "argumenter" lett kan tråkke folk på tærne.

 

 

For å holde meg til topic kan jeg si at jeg begynte å drikke da jeg var 15 år gammel. Jeg drikker for å ha det gøy å kose meg. Det blir gjerne endel mer drikking nå i russetida. Da jeg ble 18 begynte jeg mer å drikke øl, ettersom hjemmebrent var det letteste å få tak i da vi var yngre.

Jeg er fullstendig klar over dette, og unnskylder meg på deres vegne. - Jeg var også klar over at jeg kunne tråkke noen på tærene.

 

Syntes det selv var litt slemt, nå. Og har redigert posten min. Andre vittigheter kan jeg spare meg for. ;)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
oi.. plutselig fallt alle OleJohans argumenter i grus - Ikke en gang loven støtter han.

 

 

Hva mener du nå da?

At den loven må ligge et sted.

Du påstår forsatt at den eksister ja...

Finn den da vel... :roll:

 

Forøvrig så er det ikke svak viljestyrke å drikke, noen VELGER faktisk selv å drikke! Det som er svak er å bukke under press for å drikke, men det betyr ikke at man automatisk har bukket under for press selv om man drikker.

Lenke til kommentar
Idioter og annet pakk (Hylo, nr.4 og _Julenissen_) som ikke har noe konstruktivt å tilføre tråden, kan dra seg til helvete og vekk her ifra.

Eg synes denne, samt posten før denne ikke tilfører tråden noe konstruktivt.

 

Nei, det var ikke meningen heller.

Snakk om å skyte seg selv i foten

 

Og du nevner mitt nick der? Jeg har prøvd å dra ut av deg hvor denne "loven" din er, men du fant den ikke. Du som kommer med det samme hele tiden om moral og respekt, som du gjentar i hver bidige post, men du har ennå ikke innsett at man ikke bryter loven når man drikker som mindreårig?

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Hvilken lov sier at det er ulovlig for en under 18 år å drikke alkohol?

er du under 18 har du ikke lov til å kjøpe, selge eller innta alkoholholdige drikker av noe slag. Bla litt i ei litei(gedigen) rød bok som heter norgeslover, så skal du se zyklon

 

De som begynner å drikke alkohol før de er 18 år, viser hvor lav moral og viljekraft de har.

og

De minsker sitt fremtidige potensiale.

enig med dere.

Lenke til kommentar
Hvilken lov sier at det er ulovlig for en under 18 år å drikke alkohol?

er du under 18 har du ikke lov til å kjøpe, selge eller innta alkoholholdige drikker av noe slag. Bla litt i ei litei(gedigen) rød bok som heter norgeslover, så skal du se zyklon

Kan du vise oss denne loven som sier at det er ulovlig å drikke(ikke kjøpe, selge) til oss?

Lenke til kommentar

hvordan kan jeg få gjort det når den står i lovsamlinga?

ei bok altså? jeg lar andre søke nette rundt etter forklaringer, men uten scanner gidder jeg ikke bli for kraftig med i denna diskusjonen.

 

i bunn og grunn, noe du ikke har lov å kjøpe, har du ikke lov å bruke.

det er jo en grunn til at du ikke får kjøpe det...

 

edit: jeg syntes uansett at denne tråden burde stenges.

den har gått over til mobbing og terrorisering av han med donaldbilde før i tråden, bare fordi han ikke støtter at mindreårige skal drikke.

det blir for dumt.

 

jeg rappoterer den i allefall og håper på stenging!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Selv om jeg godt kan skjønne motivene hos tenåringer for å måtte ønske å drikke alkohol synes jeg det ikke er noen god utvikling at flere å flere velger å ruse seg før de i det hele tatt er myndige. At noen tar seg en øl i ny og ne før de er 18 synes jeg ikke gjør noe men den økende flatfylla blant barn er forkastelig.

 

Ellers er det lenge siden jeg har sett såpass dårlig argumentering som "Ole Johan" her har prestert. Om ikke annet så var det hvertfall underholdende :lol:

Lenke til kommentar
Hvilken lov sier at det er ulovlig for en under 18 år å drikke alkohol?

er du under 18 har du ikke lov til å kjøpe, selge eller innta alkoholholdige drikker av noe slag. Bla litt i ei litei(gedigen) rød bok som heter norgeslover, så skal du se zyklon

Nei, den loven sier ikke at det er ulovlig for en person under 18 år å drikke alkohol. En 16-åring bryter ikke loven om han/hun drikker en av fars ølflasker til pizzaen.

Lenke til kommentar
hvordan kan jeg få gjort det når den står i lovsamlinga?

ei bok altså? jeg lar andre søke nette rundt etter forklaringer, men uten scanner gidder jeg ikke bli for kraftig med i denna diskusjonen.

Her kommer et kjempenyttig tips til deg : www.lovdata.no :)

Alle norges lover ligger ferdig "scannet" for deg og er fullt indeksert. Bare å sette igang å finne loven du sikter til. :)

 

Edit: Vi venter i spenning.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
hvordan kan jeg få gjort det når den står i lovsamlinga?

ei bok altså? jeg lar andre søke nette rundt etter forklaringer, men uten scanner gidder jeg ikke bli for kraftig med i denna diskusjonen.

 

i bunn og grunn, noe du ikke har lov å kjøpe, har du ikke lov å bruke.

det er jo en grunn til at du ikke får kjøpe det...

 

edit: jeg syntes uansett at denne tråden burde stenges.

den har gått over til mobbing og terrorisering av han med donaldbilde før i tråden, bare fordi han ikke støtter at mindreårige skal drikke.

det blir for dumt.

 

jeg rappoterer den i allefall og håper på stenging!

Du kan begynne her:

http://www.lovdata.no/

 

 

Alkohol er ikke ulovlig, det er en aldersgrense for at mindreårige ikke skal kunne misbruke det.

Lenke til kommentar
Ellers er det lenge siden jeg har sett såpass dårlig argumentering som "Ole Johan" her har prestert. Om ikke annet så var det hvertfall underholdende :lol:

Det er ikke dårlig argumentering selv om jeg ikke klarte å finne fram den loven.

 

Det er ingen som har svart meg på det forrige spørsmålet ennå.

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Edit: Vi venter i spenning.

jeg quoter meg selv:

jeg lar andre søke nette rundt etter forklaringer

altså, jeg er for lat og unintresert i denna tråden.

 

men til dere som mener at mindreårige har lov til å drikke:

hvis de har lov til det. hvorfor har de da ikke lov til å kjøpe det?

edit:

Det er ikke dårlig argumentering selv om jeg ikke klarte å finne fram den loven.

riktig.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
edit: jeg syntes uansett at denne tråden burde stenges.

den har gått over til mobbing og terrorisering av han med donaldbilde før i tråden, bare fordi han ikke støtter at mindreårige skal drikke.

det blir for dumt.

Se her, verken eg eller de fleste her støtter at unge skal drikke. De vi mener at vi synes ikke det er verdens undergang om noen unger drikker før de blir 18, det er jo ikke ulovlig(hvis du mener det, finne bevis på at det er ulovelig). Selv så liker eg ikke drikking og kune aldri tenke meg å gjøre det, men det er min personlige moral. Hvorfor skal eg presse denne på alle andre?

 

EDIT: Fatal skriveleif(glemte et ord), beklager. ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...