DigitaL BlasteR Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hvilken lov sier at det er ulovlig for en under 18 år å drikke alkohol? http://www.lovdata.no/all/tl-19890602-027-001.html#1-5 Der står det at det er ulovlig å selge alkohol til en som er under 18/20 år. Jeg gjentar: Hvilken lov sier at det er ulovlig for en person under 18 år å drikke alkohol? Det fins vel ingen lov som sier at ungdom under 18 år ikke kan drikke alkohol. Det ungdommen gjør med alkoholen er deres sak. Derimot kan de ikke kjøpe/selge/oppbevare det, så vidt jeg vet. Politiet er interessert å fakke de som selger eller blir tatt i å kjøpe alkohol. Det samme gjelder vel for narkotika også, ellers måtte jo politet ha hatt en temmelig stor oppgave med å få alle narkomanene bort fra Karl Johan og med på stasjonen(e). Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 oi.. plutselig fallt alle OleJohans argumenter i grus - Ikke en gang loven støtter han. Hva mener du nå da? At den loven må ligge et sted. Intelligent! Mennesker har 46 kromosoner, hvor mange har du? 47? Det som er det vanlige. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du eide deg selv så grundig at det ble smertefullt for meg å lese dette... Lenke til kommentar
hylo Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 oi.. plutselig fallt alle OleJohans argumenter i grus - Ikke en gang loven støtter han. Hva mener du nå da? At den loven må ligge et sted. Intelligent! Mennesker har 46 kromosoner, hvor mange har du? 47? Det som er det vanlige. Er ikke så sikker der, du. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg vil ikke ta parti i denne diskusjonen, (småkrangel, anyone ), men jeg synes de som forsvarer drikking oppfører seg litt barnslig. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Skal man gå videre i diskusjonen da eller ? Selv er jeg 16 år og har aldri drukket meg full. Har ikke behovet for det. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Er ikke så sikker der, du. Så, så. Ikke mobb de med ett kromosom for mye. De pleier ikke være så utrolig veslevoksne, naive og arrogante som Ole Johan. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Slutt å skape dere. Jeg har ikke noe kromoson for mye. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg er heller ikke naiv, arrogant eller utrolig veslevoksen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Neivel. Du ble fremdeles eid. Endret 28. april 2005 av HalTan Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 oi.. plutselig fallt alle OleJohans argumenter i grus - Ikke en gang loven støtter han. Hva mener du nå da? At den loven må ligge et sted. Intelligent! Mennesker har 46 kromosoner, hvor mange har du? 47? Tosk. Det er ikke rart at mange antar det er ulovlig å drikke alkohol, når man ikke har lov til å selge eller skjenke alkohol før en er 18 år. Lenke til kommentar
Imho Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg tror ikke ungdommer tar noen skade av og begynne og drikke så smått når de er 15 kanskje 16 år? Jeg mener denne grensen er for høy. 16 hadde vært passe Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg mener ikke at unge under 18 år burde drikke. Tvert imot. Respekt av de som ikke gjør det før de er 18. Det er bare det at det er så forferdelig vanskelig å unngå. 18 års aldersgrense er for meg passe. Hvis det hadde vært både lovlig og "greit" for meg å drikke alkohol da jeg var 16, kunne jeg bare ha vinket skole og utdanning BYE BYE... Skolen går rett og slett på dass når man først setter igang litt hardkjør. Men likevel: Ole Johan: og til alle andre: PARTY ON PPL! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg synest det er ok å begynne å drikke i 15 års alderen. Men å begynne å drikke før man har hår et visst sted synest jeg lite om. Drikker meg ikke full lenger, med tanke på at det går ut over treningen, og at det ikke er verdens mest behagelige følelse å våkne opp etter på. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Haha - så latterlig usakelig. Synest det blir litt drøyt å begynne å dra inn kromosonfeil og downs. (ps. med mindre du ikke regner personer med downs syndrom som "mennesker" så burde du tenke deg grundigere om før du poster slike utsagn Hylo) Slike avsporinger og usakelig flaming synest jeg folk burde holde seg for god til... Jeg er forøvrig uenig med deg Imho. Dersom man hadde satt ned aldersgrensen på alkohol så ville man på samme måte senke terskelen for å starte å drikke før man egentlig har lov til det. Det er betydelig vanskeligere for en 16åring å skaffe seg sprit enn det er å skaffe seg øl. På samme måte vil det bli betydelig mye lettere for en 12åring å skaffe seg øl dersom aldersgrensen på å kjøpe var 16. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Drikke mens man utøver idrett er ikke særlig gunstig nei. Drakk meg drita 1 eller 2 ganger fra desember frem til begynnelsen av april... Nå har jeg slutta, så nå drikker jeg vel hver helg. Minst. Enid meg troyel at det vil bare gå nedover og nedover... Men jeg tror det skal mye til før jeg ser 12 åringer som drikker på fest... Håper jeg. 18 år er greit, men jeg synes det skulle vært 18 for alt. Og at utestedene bestemte aldersgrensen av hva slags gjester de vil ha, og ikke hvordan skjenkebevilgningen deres ser ut. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 18 års aldersgrense for kjøp av alkohol er passe. Om noen velger å drikke litt før den tid syns jeg er ok, men det gjør ingen ting om det er litt vrient å få tak i, derfor 18-årsgrensen. De aller fleste ungdommer eksprimenterer litt med alkohol i tenårene, og at en 16-åring knerter et par pils ser jeg ingen problemer med. Men det bør jo gå en grense et sted med tanke på helse. Det er som kjent ikke særlig sunt å innta alkohol i store mengder, spesielt ikke når kroppen er under utvikling. Jeg syns det er synd når jeg hører om 12-13 år gamle unger som drikker seg fulle. Da gjør foreldrene en dårlig jobb etter min mening. For meg ble det naturlig å prøve seg frem da jeg begynte på videregående, og har inntrykk av at de fleste "debuterer" i 15-16 årsalder. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg mener ikke at unge under 18 år burde drikke. Tvert imot. Respekt av de som ikke gjør det før de er 18. Da har jeg bare to år igjen før jeg får din respekt, da... Helt sant; jeg er 16 og har aldri drukket en dråpe alkohol. Om det gjør meg et bedre eller dårligere menneske aner jeg ikke, men jeg føler ikke at jeg savner noe. Burde jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg