trrunde Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hei på pc'en min funker ikke @, når jeg ser på prossesene har jeg to rundll.exe når jeg avslutter den ene så virker @ igjen. Har også problemer med at språket setter seg på polsk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Start->Run skriv "regedit", trykk enter Finn fram disse mappene i registeret HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrrentVersion\Run Der vil du finne linje eller to hvor det står "%SYSTEM%\Rundll32.exe " (eller noe lignende) med noen parameter, hvis du ikke kan finne ut hva de starter, avslutt Rundll32 prosessene, og slett disse nøklene fra registeret. Uansett er Rundll32 prosesser ALDRI viktig for at systemet skal være stabilt. Rundll32 laster en dll, og starter en spesifisert prosedyre i DLL-en(eller modulen, det kan være et hvilken som helst NE exe fil format) Drivere startes ikke på denne måten. men ormer og virus kan kamuflere seg på denne måten (selvom det er en dårlig måte å kamuflere et program på) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Har allerede vært i registeret og fjernet alle string som inneholder rundll32.exe hjalp ikke noe, (sletta bare nøklene i oppstarten) men har ennå ikke sett i runonce mappen kanskje de er der? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Søk etter virus. mange virus angriper rundll32.exe prøv å ta en virusscan og se om det kommer noe Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Har kjørt virus scan fant ikke noe Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Sikker på at det e virus, kan det ikkje ver någen annen feil som klikke litt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå