phunkhman Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Jeg har kjøpt en 60GB HDD som jeg skal installere i maskinen min under Win XP. Hvordan går jeg frem for lettest å kunne få dette til? Lenke til kommentar
Strips Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Finn ut om den skal være singel/master/slave. Sett jumper til singel/master/slave. Monter i kassa. Koble til strøm og riktig IDE kabel. Fyr opp PC, muligens må du inn i BIOS for å søke etter HDDen. Når BIOS finner HDDen så gå inn på "Management -> Disk manager". Tror jeg det het. Lag de partisjonene du trenger og formater. Lenke til kommentar
phunkhman Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Jeg tenkte jeg skulle kjøre FDISK. Funker dette i XP? Hvordan finner jeg FDISK? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Er ikke noe FDISK i XP - ha'kke no DOS vettu. Like lett å bruke Disk Managern i XP. Den funker helt greit. "My Computer" - høyreklikk, velg "manage". Så "Storage" og "Disk Managment". Lenke til kommentar
phunkhman Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Kan jeg søke etter den nye disken der også? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Om du ikke "ser" disken der i diskoversikten er den ikke properly installed som det heter. Jeg gjetter meg til at Windows ikke har finni disken din? Du ser den ikke under "My Computer" -> "Properties" -> "Device Manager" heller? Isåfall må du sjekke at den er kobla skikkelig til og at du finner den i BIOS, enten ved at BIOS finner den automatisk, eller som i noen BIOS'er der du må gå og søke manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå