Knopfix Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har lyst til å dempe støynivået på mitt POV 6600 GT Pci-e(naboen klager). Noen som har erfaring med et effektivt og veldig støysvakt eksempel til dette kortet til ikke alt for høy pris og med enkel montering?THX Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Har kjøpt meg en Artic Cooler silencer 6 (re. 2) fra netshop, men har ikke fått den enda. Har fått litt skryt av folk som har brukt viftene, siden de blåser varmlufta ut av kabinettet, kjøler godt og ikke støyer så mye. Endret 28. april 2005 av bjornh Lenke til kommentar
gsn Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har VF700-Cu, hører den ikke på "silent mode" og kjøler svært bra. 500 til 600 core, og 1300 på minnet. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har kjøpt meg en Artic Cooler silencer 6 (re. 2) fra netshop, men har ikke fått den enda. Har fått litt skryt av folk som har brukt viftene, siden de blåser varmlufta ut av kabinettet, kjøler godt og ikke støyer så mye. Jeg ville satset på denne. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg vil også anbefalte Artic Silencer, men hvorfor går du ikke bare for vannavkjøling? Man får billige vannavkjølinger kan jo kjøpe brukt. Det gjorde jeg. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Vanskelig å finne skikklige tester av VF700 vs AC silencer, leste på et forum av en som hadde testet vf700-Cu og en AC silencer 5(større en 6?) og da var vf700-Cu bedre på load med 5-8 grader og ca 1grad forskjell idle. Noen andre hevdet da at silencer 5 var bedre. Det jeg fikk intrykk av var såfall at de som hadde testet begge to, mente på at VF700 var bedre. Dere som anbefaler AC kjøleren, har dere testet den? lest tester? Såfall noen som har noen linker? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Jeg vil også anbefalte Artic Silencer, men hvorfor går du ikke bare for vannavkjøling? Man får billige vannavkjølinger kan jo kjøpe brukt. Det gjorde jeg. Har hørt at vannavkjøling ikke er så stillegående pga av vannpumpen. Har ikke så greie på det men de nye systemene er vel mer lydløse? Er det plass til vannkjøling i et miditower,er det vanskelig å montere? Blir vel en god del høyere pris en kun kjøler til skjermkort også. Kjenner en rørlegger som gjør det svart hehe. Høres ut som den Artic saken er populær.Vannkjøling ser jo også ut som et moro leketøy hvis man får det til rett pris. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Vanskelig å finne skikklige tester av VF700 vs AC silencer, leste på et forum av en som hadde testet vf700-Cu og en AC silencer 5(større en 6?) og da var vf700-Cu bedre på load med 5-8 grader og ca 1grad forskjell idle. Noen andre hevdet da at silencer 5 var bedre. Det jeg fikk intrykk av var såfall at de som hadde testet begge to, mente på at VF700 var bedre. Dere som anbefaler AC kjøleren, har dere testet den? lest tester? Såfall noen som har noen linker? Var plaget med at standard mode på POV 6600GT kortet på driverne fra nVidia, lå på 300Mhz/1000Mhz, og når jeg klokket opp til klokkeverdien 500Mhz, fikk jeg en masse grønne artefakter på HalfLife 2 over bildet. Jeg tok da ut kortet, tok av den originale vifta, fjernet kjølepastaen (som var en diger klatt) og la på en nokså dyr sølvpasta i tynt lag, og dermed fikk jeg MYE bedre kjøling og klokket opp til 500Mhz. Jeg er ganske kjapp med å sjekke temperaturen på nVidia-innstillingene, og nå overstiger ikke temperaturen 80-85 grader på heftig spilling. Normal temperatur nå er mellom 53-55 grader på windows, mens den er inntil 30 grader høyere på HL2 på det verste. Jeg ser fram til AC Silencern'n, men er usikker på hva som er de helt store forskjellene på Ac Silencer 5 og 6. (har bestilt en rev.2 fra Netshop). Ser forøvrig at Point of View ICE CHAMELEON er på vei, og laget i kopper, tilpasset de fleste POV kort. Mulig den kjøler bedre. MEN den blåser ikke ut varmlufta fra kabinettet. Mvh. Bjørn Lenke til kommentar
gsn Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hvis du har slike temperaturer er det selfølgelig noe gale, idle tempen du har med orginal kjøleren er veldig høy. Hvis det er noen gummi "spacers" på kjøleren hjelper det å fjerne de, det jeg gjorde før jeg fikk min kjøler. Kan du poste overklokking og temperatur resultater her når du får kortet? BTW: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=391259&hl= http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3563413 I include a picture with this mail. On that picture you can see the bottom of the cooler. On the bottom are 4 plastic bearings. This can be a very little too big, you cannot see almost, when these are too big, the cooler is lifted from the GPU, so it is not cooled well. I advice you ( or ask your reseller when it is too risky for you ) to unmount the cooler and remove the bearings, and mount the cooler again. Now the cooler is tighter to the GPU and the temp will go down during gameplay. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg skal se litt på det der. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Slettet. Endret 30. april 2005 av gsn Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hei Gsn include a picture with this mail. On that picture you can see the bottom of the cooler. On the bottom are 4 plastic bearings. This can be a very little too big, you cannot see almost, when these are too big, the cooler is lifted from the GPU, so it is not cooled well. I advice you ( or ask your reseller when it is too risky for you ) to unmount the cooler and remove the bearings, and mount the cooler again. Now the cooler is tighter to the GPU and the temp will go down during gameplay. Hvilken kjøler er det du skriver om her,Artic silencer?Jeg går nok for Arctic Cooling VGA Silencer NV 6 VGA Cooler (GeForce PCI-E 6200/6600/6600GT).Så hvis det er fire gummiknotter under kjøleren kan jeg bedre kjølingen ved å fjerne disse fire knottene? Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 I mellomtiden ville jeg anbefalle å laste ned Gainwards EXPERTools! Ble forbløffet over hvor mye det programmet senket støyen fra mitt 6600GT! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 De plastikk duppedittene var til orginal kjøleren til POV kortet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 De plastikk duppedittene var til orginal kjøleren til POV kortet. Ok,så de er ikke noe problem å fjerne? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Nei da, de sitter bare fast med litt klister. Bare å pirke de rett av, jeg MÅTTE gjøre det pga skjermkortet ble så varmt at maskinen frøs. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Det er greit å vite Er det ellers noen problem å montere på Artic silencer,har aldri gjort dette før.Er det bare å klippe av den svarte saken under skjermkortet med tang,løsne den av og klemme inn den nye? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Trenger ikke klippe av de svarte plastikk pinnene. Det er bare å klemme de sammen med fingrene, og trykke de igjenom hullet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Ok..Da slipper jeg å bestille tang også :!: Skal bestille kjøleren i kveld,tror nok systemet blir en god del roligere da. Alltids gøy med nye leker å fikle med også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå