figure_02 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Takk for bra bruksanvisning... Alt går fint helt til jeg skal skrive CD \ARENA da kommer det "unable to change to: \ARENA" Hva er galt? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Takk for bra bruksanvisning...Alt går fint helt til jeg skal skrive CD \ARENA da kommer det "unable to change to: \ARENA" Hva er galt? Har du instalert spillet på partisjon C? (C:\ARENA) Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Når jeg skal starte INSTALL.EXE, får jeg bare en feilmelding som sier: C:\ARENA\INSTALL.EXE C:\WINDOWS\SYSTE32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen passer ikke for MS-DOS- og WINDOWS-programmet. Velg 'lukk' for p avslutte programmet. Noen som vet? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Har installert det i Bethseda (husker ikke hvordan det skrives) mappa i programfiler i C...Morrowind mappa ligger ved sia... Endret 30. april 2005 av figure_02 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har du installert DosBox? Tror det er det du må bruke... Lenke til kommentar
Deathstalker Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg får ikke til å angripe noen, jeg har eqiuppa broad sword men jeg ikke hvordan jeg attacker Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Har du installert DosBox? Tror det er det du må bruke... Ja, jeg har installert det både i samme mappe som ARENA og i en annen, men får den samme meldingen. Og hvis jeg prøver å bruke dosbox får leg bare "Unnable to change to ARENA" når jeg skriver CD ARENA, eller CD\arena eller hva det måtte være... Og når jeg skriver "C:" kommer det bare "drive C does not exist!"? wtf? Endret 30. april 2005 av UGK Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Det hadde vært utrolig herlig om man kunnet spillt Arena på Morrowind sin grafikkmotor. Noen som spilte Daggerfall? Ble hekta på spillet men ble stoppet til slutt pga utrolige mange bugs samt at jeg sleit litt når jeg ble drept av 3 elder Vampyres i en av hovedoppdragene. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg får ikke til å angripe noen, jeg har eqiuppa broad sword men jeg ikke hvordan jeg attacker Hold inne høyre museknapp og beveg musa fra side til side. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Tror dere jeg må ha et gamlere operativsystem for å kjøre dette spillet? Det må tydeligvis kjøres fra DOS ikkesant? Men den tror tydeligvis jeg har en disk som heter "Z" Og når jeg prøver å starte "INSTALL.exe" fra vanelig windows console eller fra ARENA mappen, får jeg bare feilmeldingen som jeg postet ovenfor. Jeg kan slenge opp et bilde av DOS hvis det vil hjelpe... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Tror dere jeg må ha et gamlere operativsystem for å kjøre dette spillet? Det må tydeligvis kjøres fra DOS ikkesant? Men den tror tydeligvis jeg har en disk som heter "Z" Og når jeg prøver å starte "INSTALL.exe" fra vanelig windows console eller fra ARENA mappen, får jeg bare feilmeldingen som jeg postet ovenfor. Jeg kan slenge opp et bilde av DOS hvis det vil hjelpe... Prøv å skrive "MOUNT C C:\" Så "C:" Så "CD \ARENA" Så "ARENA" Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Takk skal du ha, nå funker det Lenke til kommentar
Deathstalker Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg kommer meg til den dumme porten og så skriver jeg inn rett svar å da detter det rett ut i DOSBox igjen Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Altså DosBox funker mer som en oppstartdiskett. Eller den lager en virtuell partisjon som Dosboxen kjører alt gjennom. Derfor må man mounte opp den ordentlige harddisken sin. Dette fungerer mer som en share. Men jeg fikk ikke opp spillet ved å skrive "arena" Jeg fikk det bare til ved å skrive "a" Edit: Tror det er noen problemer med denne DosBoxen også uansett. Det tryggeste er nok å finne en gammel maskin å spille det på! Så blir det litt nostalgi! Endret 2. mai 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 DosBox er et genialt program, basert på VDMSound (for de som lurte..) Har aldri hatt problemer med det, bortsett fra noen spill som ikke virker, alt man trenger er litt kunskaper med dos/shell, evt "rtfm" Lenke til kommentar
Juke Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Sist jeg testet Arena i Dosbox gikk spillet ganske hakkete uansett hva jeg stilte inn cyclene til, mens hos broren min gikk det mye bedre. Lurer på om det har noe å gjøre med at jeg kjører Amd 64 mens han kjører Pentium 4? Noen her med AMD64 som får bra ytelse (dvs en forholdsvis bra framerate)? Jeg har en AMD64 3500+ hvis noen lurte. Malvado: Ja, jeg spilte Daggerfall sinnsykt mye for en del år siden. Mesteparten av bugsene fikk man bort med den siste patchen de ga ut husker jeg. Daggerfall er etter min mening det beste RPG'et på PC hittil, i allefall hvis man ser bort fra den utdaterte grafikken og lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå