Gå til innhold

HJELP, Hvor sette vifta?


Anbefalte innlegg

Jeg setter sammen pc'en min nå, men er usikker på hvor jeg skal sette vifta. Har vifte på skjermkortet, så jeg tenkte å sette den ved harddisken. Noen synspunkter?

 

Et annet spørsmål: I kabinettet mitt er det festet en rød og sort ledning. Tror det er en jordningskabel... Noen idee om hvor enden som ikke sitter i kabinettet skal festes?

 

På forhånd takk,

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.vis du ser på hovedkortet så ser du det er noen kontakter der som heter (fan1 og fan2) osv disse kan du bruke eller så må du ha en slik splitter ellers så kan du ta en titt i manualen på hoedkortet ditt

 

2. vis du ser på psu`en (strømforsyningen) din, så skal det være listet opp hva der forskjellige fargene på ledningene betyr

Endret av fenris1979
Lenke til kommentar

For ordens skyld: det som skal gi mest effekt, er om du setter inntak nede foran og uttak oppe bak. Da får du en fin luftstrøm gjennom pcen, og når luften varmes opp, stiger den. Har du da uttaket plassert høyt oppe, får du blåst ut mest mulig varm luft...

 

edit: selv har jeg mongokabbis som ikke har palss for vifte foran. Defor har jeg på sidene i steden, samt 2 stk bak. Det gir en helt loka luftstrøm, men jeg overlever...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...