smetho Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hei. Noen som har hørt om (eller prøvd selv) dette Robocode greiene? Man har altså roboter (skrevet i Java) som sloss mot hverandre. Man skriver selv koden (en del ihvertfall) om hvordan robotene skal oppføre seg. Er også konkurranser innimellom der vinneren(e) kan vinne premier og greier (litt over mitt stadie da). Virker ganske interessant. De sier det er en "morsom måte å lære java på". Jeg er selv ikke noe Java-guru, men kan det mest grunnleggende. Man behøver heller ikke kunne enormt mye da det å komme igang er veldig bra forklart! Morsomt er det ihvertfall.... Beware: Avhengihetsgraden er HØY! Les mer selv på http://apps.alphaworks.ibm.com/rumble/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Takk for tipset. Prøvde det nettopp, og min første robot (default code) tok knekken på motstanderen (begynnerflaks). Ser ut som et bra konsept, mulig jeg kikker litt mer på det etter ferien. Lenke til kommentar
DrixXx Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ganske avhengighetsdannende ja... satt noen timer her en natt, og fikk etterhvert en ganske så rebelsk robot. Morsomt hvis du har litt bakgrunn i java, men brå lærekurve for nybegynnere syntes jeg. Morsomere enn lærebok var det ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå