Gå til innhold

Skal arrangere lan party men stusser på strøm.

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner skal ha lan party, vi har had et par ganger før i samme lokalet da var vi rundt 20 stykker og det var knabert med strøm. Sikringene gikk opptil flere ganger før vi fikk fordelt alle maskinene utover de forskjellige kretsene. Denne gangen kan vi bli ca 50 stykker, var ikke beregna for så mange men det er nå så.

Men vi har mulighet for å hente ut 20A til ifra en sånn funkhy kontakt, så jeg lurer på hvor mange maskiner går det ca på hver 10A???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
>' date='28/04/2005 : 19:27'] Jeg og noen venner skal ha lan party, vi har had et par ganger før i samme lokalet da var vi rundt 20 stykker og det var knabert med strøm. Sikringene gikk opptil flere ganger før vi fikk fordelt alle maskinene utover de forskjellige kretsene. Denne gangen kan vi bli ca 50 stykker, var ikke beregna for så mange men det er nå så.

Men vi har mulighet for å hente ut 20A til ifra en sånn funkhy kontakt, så jeg lurer på hvor mange maskiner går det ca på hver 10A???

Jeg ville ikke hatt mer enn 8 stk på en 10A kurs.

Og nei, du kan ikke koble rett ut fra en sånn funky 20A kontakt.

Da må du i såfall ha ett lite sikringskap.

Hvor skal du ha party? (Hvor i landet)

Lenke til kommentar
>' date='28/04/2005 : 19:51'] Jo kan koble rett opp mot 20A kontakten, men 40A derimot da må man ha sikringskap. Trenger bare ledningen til 20Aen

Nei, du kan ikke koble rett opp mot 20A kontakten,

Det er 16A MAKS på vanlige stikkontakter av typen som brukes til pc'er og annet vanlig elektrisk utstyr.

Derfor så må du eventuellt ha ett strømskap du kobler i 20A om du vil bruke den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg og noen kompise har arrangert lanparty 2 ganger (olparty) holder på å planlegge den tredje. Vi lurte på dette på strøm og kontakta elektriker. De lånte oss 2 strømskap som vi kobla til 3 fase kontakt i veggen.

Så jeg anbefaler å ta kontakt med elektriker, å spørre om dere kan inngå en liten avtale mot reklame. ;)

Lenke til kommentar

Vanligvis er det normalt å rekne med 1A til kvar person på lan (med ein maskin). Når du då rekne med dette så bør du alltid ha litt sikringsmargin. Altså eit par ekstra A per kurs som ikkje blir "brukt".

Kan også anbefale å kontakte nokon som har peiling på strøm. F.eks. ha person(ar) i crewet som enten går på elektro på skule eller jobber med det (kan vere vanskeleg å få til sistnemte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...