zyrex Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Hei fin bil =) hehe har du nå meir plana før den da? har sjøl en 240 STV da:P 92 Mod me bere svarte liste osv ikke nå chrom hehe og B230E e 136 hk ja det som står i in da yessyess Takker.. Resten av planene er egentlig bare å ta den rusta jeg finner.. Fulgt av nye felger, dekk, og senkesett.. så til slutt kommer et en liten, diskret spoiler der bak.. 850-vingen.. 92-modell, ja, heldig er du blir svarte lister over resten av bilen snart og.. Bare det å finne det da er ikke den letteste jobben lenger.. Ender vel med at jeg kjøper direkte fra volvo til blodpris.. du får slenge ut noen bilder. Er det en SE ? Lenke til kommentar
TomRJ Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 ok hehe Det e en Volvo 240 Classic me B230E Motor har et bilde no da men det e så dårli kvalitet på men eg ska ta nån nye såm eg ska leg ut =) Lenke til kommentar
pæren Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Ikke for å ødelegge showcasen, men jeg trodde da at 240Classic hadde 230FX motor, samt chrome lister? Endret 7. september 2005 av pæren Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Du har helt rett, pæren, 240 Classic (1992) kom med en B230FX på 136hk.. Så her er det noe muffens.. TomRJ: Post VIN-nummeret ditt, det står på høyre støtdempertårn.. Begynner med YV1 eller no.. Ang. lister, så er det egentlig opp til når du kjøper bilen, så kan du bestemme det meste selv.. Jeg har feks en GL, men jeg har svarte lister rundt baut, untatt over lyktene foran (Siden jeg ikke har turbo).. Lenke til kommentar
TomRJ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 hmm rart det der da før den har bare svarte lister ikke noe chrom opg en b230e motor på 136hk sååe jeg vet ikke... Lenke til kommentar
TomRJ Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 men slutta ikke volvo og lage chrom lister osv etter 90 da?? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 men slutta ikke volvo og lage chrom lister osv etter 90 da?? Nope, det gjorde dem ikke.. gikk fremdeles masse i Chrome, dessverre.. Men, gi meg VIN-nummeret ditt.. Som sagt, står på høyre støtdempertårn, på en sånn plate.. Da finner vi ut alt vi lurer på Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Da har jeg vært hjemme enda en tur! Så godt å gjøre go-førtien.. Ble jo noen bilder igjen da.. Trykk på bildene for full størrelse! Sjekk den smoothe lakk-finishen da, etter 23 år på norske veier og vinterkjøring.. Så prøvde jeg meg noen 850-felger.. Dvs. ET43 Mens 240 har ET25 gikk "bra" bak, men fikk ikke satt på felgen engang foran.. Men satte bare på for å se åssen det så ut.. Dimmen er 215/45R17: Var god plass utover ihvertfall Så ja, må få kjøpt meg felger etterhvert ja.. Dessa her kosta jo bare 750,- og så bra ut... hehe, Men jeg skal ha meg noen BBS-felger.. Uansett, håper dere liker det dere ser, selv om det er et stort mindretall Endret 15. september 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Var fint med de felgene, iallfall finere enn de originale. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Volvo 240 i 90km/t inn i parkert bil, ikke en gang en ripe i støtfangeren selv om panseret fikk seg en smell. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Spacer på 10cm bak hadde gjort seg.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Spacer på 10cm bak hadde gjort seg.. hehehhehe... Ja, ikke sant ^^; Men en spacer på 10cm høres ikke særlig lovlig ut Er nok viktig å sette på felger med riktig inpress, ja Lenke til kommentar
v_vader Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Originale spacers til Volvo 240 bak er 40 mm og er lovlige. Da blir sporvidden lik foran og bak. Grunnen den er lovlig er den er med lengre bolter ,laget og testet for den bilen bare bak. Koster ca 1300 kr oss Volvo. Du skriver du har en M46 kasse, er ikke det en 4 trins med overdrive. M47 er 5 trins. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Originale spacers til Volvo 240 bak er 40 mm og er lovlige.Da blir sporvidden lik foran og bak. Grunnen den er lovlig er den er med lengre bolter ,laget og testet for den bilen bare bak. Koster ca 1300 kr oss Volvo. Du skriver du har en M46 kasse, er ikke det en 4 trins med overdrive. M47 er 5 trins. Jepp, vet at Volvo selger lovlige 40mm.. Men som jeg sa, så var det 100mm spacere nok ikke var lovlige Jepp, jeg har en M46-kasse, som er 4 trinn + overdrive. Men Volvo markedsførte denne som 5-trinn, salgsstunt.. Uansett så virker den som en 5 trinns, bare at den har litt høyere utveksling. Deilig lavt turtall på hastigheter over 100 M40 = 4 trinns M41 = 4 trinn + overdrive Det var den gamle typen.. M45 = 4 trinns M46 = 4 trinn + overdrive M47 = 5 trinn M90 = 5 trinn Lenke til kommentar
v_vader Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Spacere er noe jeg alltid har hatt på 240 jeg har hatt. Og en anbefaling til, Sett på stab stags settet til 240 r sport settet så krenger den mye mindre i svingene. Blir mye mer kjøranes. Sees kanskje på gatebil. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Spacer på 10cm bak hadde gjort seg.. hehehhehe... Ja, ikke sant ^^; Men en spacer på 10cm høres ikke særlig lovlig ut Er nok viktig å sette på felger med riktig inpress, ja Hehe, nei. Blir avskiltet på stedet mener jeg.. Vet om en som ble stoppa i kontroll og det ble oppdaga at han hadde spacers på. Han ville ta dem av på stedet, men hadde tydeligvis ikke felger som passa på E30 cab uten spacers, så når han tok dem av, så gikk felgene borti bremsene og hjula gikk ikke rundt.. Han hadde et bittelite problem da, ja.. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ditt eksemplar av 240 er så fin. Gleder meg helt sinsykt til det blir 240 på meg. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Takk for det, OngaBonga Slik... Da har det skjedd litt mer.. Har montert fjernstyrt sentrallås i bilen nå det er skoj... Her kommer to bilder: (Trykkbare bilder) Her er motoren montert og klar, ledninger stripset, og stag fra motor til orginal-låsepinnen montert.. Den rett og slett drar pinnen opp og ned for å låse opp og igjen.. Selve styringsenheten, gjemt under dasjbordet en lur plass Ble dessverre problemer når vi skulle montere motoren til låsene bak. Viste seg at bakdørene har en helt annen konstruksjon, så vi fikk ikke plass til dem bak. Så, at the time being, er det bare sentrallås foran da.. Men jeg har sjelden folk baki.. Skal se ann senere om jeg finner på luuur måte å montere de baki. Problemet lå i for liten plass, og for liten klaring til vinduet.. Jeg er glad i å kunne sveive ned vinduene, tross alt. Mer info om bilen kommer i morgen.. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hører at det er triste nyheter, kjipt å høre. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Jau.. Bilen er nå kræsjet.. Oppdatering kommer etterpå, med bilder.. Er sannsynligvis ikke så ille som det høres ut som, jeg har ikke sett den selv, ettersom det var min far som kjørte den da det skjedde. Det som skjedde forøvrig, var at han skulle kjøre til jobben sin for å skifte til vinterdekk, men halvveis på veien, ble han møtt av en fryktelig sving med litt for mye is - noe som endte med en snurring og stygt møte med grøfta.. Rompa på den gikk ihvertfall, men jeg krysser fingra for at detta retter vi opp fort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå