Mammuten Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Pen 240 Venter på en selv jeg.. Men enten så koster de 40k eller så ser de ikke ut.. BTW: Detta var pent.. og ikke så altfor dyrt heller! http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoiler...paket=240&typ=1 Groovy EDIT: Skaff deg JP felger og senking, og væær så snill og ta bort hevinga bak Heller senke! Heving = Moped.. Endret 24. juni 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Hehe.. Ta det med ro, hevinga bak er ikke akkurat noe som er meininga liksom.. Var bare det av far min som jeg fikk bilen av, dro litt henger og sånt, og da ble den så lav bak.. så det.. Blir senking til sommern Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg har litt lyst på 850 look styling kit til min 240, men med 850R vinge med bremselys Lenke til kommentar
Nord3ng Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Skynd deg da, med bodykittet og alt.. men sku gjerne settnå og jeg da... Når jeg legger ut en showcase av min bil skal jeg ta med bilder av bilen fra sånn den var når jeg kjøpte den, til sånn den er nå. Også fremmtidlige planer og sånn... Har tatt noen bilder av sånn den er nå, skal sende deg noen bilde når jeg får lastet de på pc`n min. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvordan skal du fixe bilder av fremtidige planer? Lenke til kommentar
Tomikk Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Er usikker på hvordan vinge jeg skal ha på min 240. Vet ikke helt hva de forskjellige vingene heter heller. Kan noen gi meg link til en side meg 850 vinge og en side med gruppe A vinge? Noen som vet hvor man får billige hvite blinklys også?? Lenke til kommentar
Tomikk Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 http://forum.amotor.no/index.php?act=Attac...post&id=4393304 Hva heter vingen som er på denne? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Er usikker på hvordan vinge jeg skal ha på min 240.Vet ikke helt hva de forskjellige vingene heter heller. Kan noen gi meg link til en side meg 850 vinge og en side med gruppe A vinge? Noen som vet hvor man får billige hvite blinklys også?? Dreiv å skreiv et svar til deg her, men jeg ser du har fått svar nok på bilforumet.net så Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Bare lurte på hvor du bor??. Tror jeg har sett den bilen som sto i bakrund! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Hadeland.. Bosatt i Gran, og litt i Brandbu Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Ok så deg på skolen med den bilen!(russ). Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Ok så deg på skolen med den bilen!(russ). Ah, okay.. Jeg jobber på Hadeland Videregående Skole, så det er vel ikke så rart da, nei (Holder til på Roa jeg da..) Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hva avgjør om motoren ryker eller ikke når reg.reima ryker..? De gamle motorene B19, B21 og B23 er såkalte "Non interference engines" Der stempelet ikke vil slå oppi ventilene selv om registreimen ryker. De nyere motorene B230 osv. Vil man bøye/knekke Ventiler og få en kostbar rep. dersom reima ryker. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Sånn! Da har det skjedd en forandring igjen! Tok litt tid bare. I helga som var dreiv min samboers bror i en 15-timers tid, og satte på servo! Komplett, dvs. servopumpe, servotannstag, styrestag, ratt, oljebeholder, reimhjul og sikkert noen andre småting jeg har glemt.. Bilen har virkelig blitt helt ny å kjøre, det er sååå utrolig deilig.. Vil bare kjøre mer og mer. BILDER KOMMER! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) ...slik! Da har man gått til anskaffelse av bilder, så legger man det ut her.. Servoen jeg har fått tak i, er av den "nye" typen som jeg ikke husker navnet på, ZF troooor jeg, husker ikke i farta Kommer ihvertfall fra en Volvo 240 '86 med en B230K.. På grunn av at den kommer fra en lav-friksjonsmotor, passet den ikke rett på blokka mi, så da må man modifisere litt.. Etter man var ferdig, dro man ned på Hadeland Bilcentral (e.l) og tok en forstillingskontroll.. Fikk beskjed om at hjula stod som en snøplog Han lurte fælt på hva som hadde skjedd. Men det blei ganske klart når jeg sa jeg hadde montert servo på den gamle holken. Bilen er på bukker, og man kan demontere dekslet under.. Her var det oljete! Dette er under dekslet liksom, så har egentlig aldri blitt reingjort der.. Kommer sannsynligvis ifra reimhjulet, den bevegende delen.. Olja har så blitt blåst bakover.. Skal ta en sjekk på det etterhvert, om jeg burde skifte pakning på bunnpanna.. Andre siden, er litt mindre olje der gitt.. Gamle styrestaget fremdeles Vi må løsne bærekuler.. Fremdeles stive og fine etter 23 år.. Her tar man i bruk en skrutrekker for å få løsna "den tingen til rattet", rattstanga, måtte ta av innsuget til gassern for å komme til.. Da var det gamle styrestaget ute.. Tror ikke jeg ville ha kjørt med den nå Braketten til pumpa passer ikke rett på blokka mi, så da må man fram med litt verktøy.. Man må redefinere noen hull, så de passer.. Ekstra reimhjul! Først fikk jeg med meg et heltgods tre-spors reimhjul fra han jeg kjøpte av, men det viste seg å være for stort, så det passa ikke på min motor.. Fikk tilslutt tak i dette "addon"-hjulet, som er beregna på min motor.. Fot i hose! Voilá! Da var det nye styrestaget på plass! Vasket (resten av møkket på den, er tectyl. Det vasker man ikke ) Nytt, mindre GT ratt på plass aahh.. Ikke mer trailer-ratt.. Pumpe, reimhjul og reim er på plass.. Oljebeholder.. Og releét til 1000-meterne plassert under der igjen.. Oversikt.. Her skimter man pumpa til høyre, med drahjelp.. ------- Ja, det var vel egentlig alle de interessante bildene.. Den styrer som en helt nå, ikke lenger noe problem å lukeparkere og rygge nå nei, farvel til senebetenelser og vonde skuldre.. Jaja, den skal inn i garasjen igjen på søndag, og bli stående der igjen resten av vintern.. Endret 15. september 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Grattis med servo på go bila Du må passe det så ikke savnet blir for står nå da, når du skal sette den fra deg Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Får jeg spørre å my du måtte ut med for servo'n?? Jeg tenker litt på en 240, ( ) men må jo nesten ha på servo! hvis ikke blir ikke tilværelsen som råner fult så komfortabel! hehe og JA(!!!!) jeg skal råne! blir 18 om 12 dager, og har gleda meg til å få lappen siden jeg var 5 eller.no! hihi.. nesten i allefall! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Får jeg spørre å my du måtte ut med for servo'n?? Jeg tenker litt på en 240, ( ) men må jo nesten ha på servo! hvis ikke blir ikke tilværelsen som råner fult så komfortabel! hehe og JA(!!!!) jeg skal råne! blir 18 om 12 dager, og har gleda meg til å få lappen siden jeg var 5 eller.no! hihi.. nesten i allefall! Jeg kjøpte den av en kamerat for kamerat-pris Fra ene delebilen hans.. Så da betalte jeg 1500,- for komplette servoen med ratt og de 2 side-speilene.. Edit: Woo! innlegg 666! Endret 24. august 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Var å vaska bilen og tok noen bilder før vi dro til et "rånetreff" på Hønefoss.. enda en venn, han kjører 850.. Og sjekk i bakgrunnen! enda en hvit 240 ^^; Forresten, så er det min bil til venstre JC64 that is.. Kameraten min sin 240 Turbo.. Er moro å ha tvillingbiler Endret 15. september 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Du har en peeeeeeen bil! Skal også få på servo på min 340 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå