Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jess..

 

Når jeg får igjen bilen ihvertfall, så skal den få blitt vaska og polert skikkelig med Meguiars, Clay og poleringsmaskin..

 

Så skal jeg prøve å få skifta ut seteryggen på førersetet, siden det er skakkt. Blir litt slitent etter 330.000 km ;)

Jeg har to passasjerseter som er 90% strøkne, så da skal det gå an da.

Skal se litt mer på dem og, prøve å skifte ut underdelen også, ihvertfall bare skumgummien, så førersetet ikke blir så nedsitti.

Da blir det fint å kjøre til Danmark :)

 

Men her er det bare Kenneth som svarer virker det som for tida, så alt uten bilder er visst ikke interessant ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg vært å henta bilen, for så å skifte til sommerdekk. Det var herlig det.

 

P1050184.JPG

 

Og litt diverse bilder.

 

Ny hjulbue!

P1050188.JPG

 

Viktige ting :p

P1050190.JPG

 

Og sånn ser det ut nå, og kommer nok til å se ut fram til Juni når det skal lakkeres.

P1050191.JPG

 

 

Er det noe lurt å vaske bilen nå med bare grunning der?

Lenke til kommentar

Det er bra.

 

Idag har jeg fiksa litt mer, har hatt litt rust på kanten på bakluka, rett under den lista der. Sikkert vært ting som har vært i bagasjen, og liggi på kanten, så noe lakk har flassa av.

 

P1050195.JPG

 

Så da var det bare å begynne å slipe og pusse det vekk rusta

 

P1050196.JPG

 

Skrapa av med skrujern og pussa med sandpapir til det ble blankt. Var ikke så ille bakover der, men fant også en god liten haug med overflaterust ved låsen, så måtte til der og.

 

Til slutt maskerte jeg rundt alt, og spraya på med litt grunning og en god dæsj med tektyl over. Lista er jo svart, så det synes ikke i det hele tatt egentlig, veldig kjekt.

 

Senere skal jeg jo pusse ned "hele" bilen, så da er detta godt nok.

 

I morra skal jeg prøve å skifte innmaten i førersetet, og skifte rygg på førersetet :)

Lenke til kommentar

Da er setet mitt skifta!

 

Tok ut førersetet mitt, tok de to passasjersetene jeg hadde stående, så tok jeg de to fra hverandre.

Så tok jeg den beste sittedelen, og den beste ryggdelen - og spleisa sammen de to. Problemet med det, ble da at ryggjusteringskru-tingen på feil side såklart, og det går ikke. Den kommer da i konflikt med midtkonsollen, så da måtte vi flytte den fra høyre til venstre side av stolen. Det var en liten utfordring, men det gikk, heh.

 

Så da fikk jeg forsterka sittedelen litt også, så den holder litt lenger enn tidligere.

Resultatet ble ihvertfall utrolig bra! Nå sitter jeg faktisk så høyt at (fordi sittedelen ikke er nedsitti lenger) jeg ser ikke ut bak med sladrespeilet .. :p Så det ble mye bedre ja..

 

Har noen bilder, men nå er visst servern min nede, så får laste de opp når den er oppe igjen..

 

God påske :p Takk for meg.

Lenke til kommentar

Da kom linja til servern tilbake vetts.

 

Noen litt diverse bilder:

 

Understellet til et passasjer-sete.

P1050198.JPG

 

Understellet til et fører-sete.

P1050199.JPG

 

Førersetet har da høydejustering. Skal prøve å få tak et førerseteunderstell til, som jeg setter på passasjersetet.

 

 

Her er undersiden av førerstolen min

P1050200.JPG

 

Jeg har lagt plastikstrimler under fjørene som dere ser, for å unngå at fjørene skal grave seg inn i skumgummien, og liksom ødelegge setet. Satse på at det holder seg i stand litt lenger.

 

P1050197.JPG

Dette er da seteryggen. Den var til passasjersetet, men har nå fått flytta over justeringshjulet fra høyre til venstre side (venstre til høyre på bildet), ser på dekslet der at det mangler et hjul som skal stikke ut.

 

 

Oooog så, på søndag så så det sånn ut..

08042007.jpg

 

Da var jeg glad jeg rakk å kjøre bilen hjem til garasjen sin. Der står den godt, tørt og fint.

Lenke til kommentar

Hei! Grisefin er den!! :D Er vel noe liknende prosjekt jeg skal begynne på nå... Er litt i tvil på hvite blinklys, men begynner å bli overbevist nå :thumbup: Leter etter turbofelgene jeg da, hvis noen vet om noe så si ifra! Jeg har en 240 GL -91 modell :love: Så tips mottas med takk! Leter etter rutegrill, spoiler, front, lister også. Minimalt med rust på min da, men vil jo ta det asap likevel ;)

Margrete

post-127195-1176466847_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tusen takk takk :) Bedre skal den bli.

 

Aaah, den ser fin ut ja.. Så blank og fin.

Heldig med årsmodellen også, det må jeg si.. Blikke mye rust med det karroseriet.

 

Rutegrill, finnes jo eeegentlig ikke til snutepanseret, men det skal gå an å modifiserer litt.. Spoiler kan kjøpe på bcb.no og kan være heldig å finne noe på skroten. Ikke kjøp grp. a spoilern på din bil, bare så det er sagt.

 

Du får starte en tråd om den vettu, kommer gjerne med innspill der :)

 

Btw: Beste jeg ser er jenter som kjører 240, good call! :)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...