Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83

zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Volvoen hilser dere alle :)

Nå har den stått i garasje en hel måned, den kjeder seg nok.

Flytta til Oslo den 1. Januar, så da ble den parkert i garasje, mens jeg tar kollektivt ;)

Uansett, på en måned har den flytta seg 160 km, 40% av de har vært sidelengs :innocent: So much fun.

Vært hjemme to helger så, måtte ha transport da så.

Uansett, så har det begynt å dukke opp rust i hjulbua mi igjen da :p

Er krefta sjøl det der, varer visst ikke lenge med mindre du skifter alle deler så. Så det skjer senere ihvertfall.

post-24947-1170663802_thumb.jpg

Her står den fint ja, på vei inn i garasjen...

post-24947-1170664074_thumb.jpg

Og her har vi hjula og, ligger å venter på bedre tider.

Blir oljeskift snart veit jeg, kjørt 9000 km på olja nå, så veldig på tide.

Og en gang tidligere i Januar, så møtte jeg en kar som har drivi med Volvo i alle år, som var ganske så imponert over bilen, så det var hyggelig. Kikka litt på motoren, da han så at det var noe feil.

Det går en slange ifra EGR-systemet på eksossiden (noe eksosuttynning av noe slag), og inn i luftfilter-boksen samt innsuget.

På denne slangen er det en ventil, sånn at luft ikke skal gå fra luftfilterboksen og inn mot eksosen da.. Det han oppdaga, var at den ventilen satt feil vei. Så det var jo ikke lenger noen gjennomstrømning..

Så vi snudde hele slangen, så alt ble satt riktig (Det var jo ei jævla pil på den ventilen da, burde ha skjønt det da :p), og etterpå gikk bilen myye reinere og penere på tomgang, låt bedre ved pådrag, og jeg er faen meg sikker på at den bruker mindre bensin nå.. Så det var fint å finne ut!

Neste gang jeg er hjemme skal jeg vel sende bilen til mekanikern min og se etter eksoslekkasjen min, så jeg får bestilt del til den og ornda det. Skal bli godt å bli kvitt den fisinga ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jaa... Det skjer ikke så mye egentlig vel..

Har skifta olje! Woo..

Ellers står bilen bare i garasjen og slapper av.

Men hadde den på grava her om dagen, for å finne eksoslekkasjen min.

Så da fant jeg den, i fremre eksosrør. Rett under eksosmanifolden.

Så har kjøpt inn nytt rør, monteringssats og pakninger.

Og igjen, siden jeg ikke bor sammen med bilen lenger, så har jeg en kar som ornder det for meg.

Skal bli utrolig godt, sleppe den fiselyden.

Skal skifte termostaten samtidig og, den blir ikke varm selv etter ganske lang kjøring.

Videre skal jeg på ferie til Danmark i juni, med bilen så klart! Det gleder jeg meg veldig til.

Så blir sjekking av det meste før jeg drar, skifte kjølevæske, bremsevæske, etc etc..

ellers ja, lite å si. Gleder meg til sommerhjul igjen! wooo :D

Lenke til kommentar

jøss lever du?? hva driver du med i byen om dagen du a morten?? godt å se at volvoen får stell. den hjulbuen hadde jeg bare kappa inn til friskt stål ogprima, grunna og lakka, også smørt inn med no tyntflytende tectyl eller no..

blir bilen gående i oslo til sommern el?

du ekke den eneste som venter på sommerdekksesong gitt.. hehe

Lenke til kommentar
jøss lever du?? hva driver du med i byen om dagen du a morten?? godt å se at volvoen får stell. den hjulbuen hadde jeg bare kappa inn til friskt stål ogprima, grunna og lakka, også smørt inn med no tyntflytende tectyl eller no..

blir bilen gående i oslo til sommern el?

du ekke den eneste som venter på sommerdekksesong gitt.. hehe

8165519[/snapback]

Hehe, jeg lever veit du!

Og jeg kan fortelle om mer stell:

* Skifte av høyre bakre hjulbue, like greit å få nytt friskt metall inn

* Rusthull oppe i takrenne over passasjerdør

* Generell overgang av bilen og rust, tar det som burde tas

Og så blir det skifting av termostat og sånn diverse småtteri.

Så da blir det bra! Igjen! Hehe.. gleder meg til å få stell på det.

Gjøres skikkelig også nå, hos autorisert biloppretter som har drevet altfor mye med 240.

Driver ikke med så mye i byen, bare slapper av heme i leiligheta sammen med min kjære. Er hjemme en tur hver 2. eller 3. helg og koser litt på 240en, men ellers ikke stort.

240en kommer nok inn til Oslo avogtil for å hilse på, men kommer til å holde seg hjemme hos min far i garasjen for det meste ja.

Lenke til kommentar

Bare for å fortsette mine egne poster, kan jeg også fortelle at jeg ringer til Bilskadeinstituttet på Jaren og bestiller meg understellsbehandling av den også..

Så ja, detta blir en fin sommer for toførr'n! :love:

edit: Eksosen er skifta, nå er den stille og god igjen :)

Skifta også termostaten som sagt, så den har riktig temp også :D

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Fin 240 du har :D

Har selv en 240 som er strøken og orginal.... Ska starte å fixe/style den etc snart da så det blir bil ut av det :D

8179177[/snapback]

Takk takk :)

Godt å høre det, du får fyre på å lage en showcase, så blir det saker.

Bare fint å se flere 240-karer her inne som gjør no.

Orginal er the way to go!

Lenke til kommentar

Har bestilt understellsbehandling nå.

Fikk time den 11. Juni ;) Så lang ventetid der gitt..

Når jeg sa at det var en Volvo 240, så ville han se på den med en gang, for de rusta så fælt atte..

Så var nede med den, og kikka. Så veldig bra ut, bare noen få plasser under kanalen det ahdde begynt å komme litt. Så da blir det til å fikse det også når jeg setter den bort, så blir det understellbehandling veit jeg :)

Har rydda skikkelig i galleriet mitt nå, forresten..

http://zyrex.org/gallery/Cars/Volvo240/

Litt mer oversiktelig.. Nye bilder kommer nok til helga.

Lenke til kommentar

Bra at du får understellsbehandlig på den,Morten. Men du vet ikke av nå Volvo 240 som skal selges vel? Finner ikke noe jeg har lyst på:( Er mulig jeg skal skikke på en hvit 240 86mod med ny typen bakluke snart. Fått høre noen rykter om at han skal selge, samt at den står hele tiden. Dama bodde ikke så langt unna før vi flyttet sammens og 240`n sto som regel hele tiden. En liten lufte tur iblandt:p

Lenke til kommentar

jepps jepps, det skjønner jeg godt.. Lykke til ivhertfall :) Vil se deg med bil igjen snart.

Har kjørt bilen litt igjen i helga, fy fader så godt det var med ny eksos :p Var som en helt ny bil, jo.. hehe.

Fikk også levert bilen til opprettern, så han skulle skifte høyre hjulbue og noe rust i en kanal denna uka. Men så skulle han hel-restaurere en '77 Volvo, så han ble opptatt i 2 uker sa han. Så da skal den inn igjen 2 uker seinere for resten.

Her er bilen, levert til karen. Første han gjorde var å vaske den, var visst litt møkkete :p

aaah, som jeg gleder meg!

post-24947-1174848915_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...