darius_w Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg kjører Mepis (.deb) og har vært misfornøyd at den ikke har klart å kjenne igjen skjermen min, og utstyre den med de verdiene som skal til for at den skal yte maksimalt, eller i hvertfall kunne være sammenlignbart med ytelsen under windoze. I Knoppix følger der med et lite program som kalles 'ddcxinfo' og som kan lastes hjem herfra: http://developer.linuxtag.net/knoppix/i386/. I Mepis eller andre debbian baserte distroer: Installer med dpkg -i, kjør ddcxinfo -modelines > modelines.txt Åpne modelines.txt i teksteditor. Åpne XF86Config-4, ta backup av den. Gå til seksjon 'Section "Monitor"', kommenter ut med # alle eksisterende Modeline, og lim inn alle linjene fra modeline.txt. Restart x. Dette virket fint på mitt system, og jeg kan kjøre 1280x1024 på min LG Syncmaster 99G slik som jeg kunne under winsucks. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Vel, så lenge ein veit Hsync og Vrefresh (som ein finn i manualen til skjermen eller ved å søke på nettet) til skjermen sin, så er det berre å putte det i Xorg.conf/XF86Config(-4) i skjermdelen, og X vil kunne bruke dei oppløysingane skjermen skal takle. I tillegg bruker den då høgast mogleg oppdateringsfrekvens i den oppløysinga du køyrer. Så så lenge distroen din ikkje kjenner til skjermen din, og då set inn korrekte verdiar, så er det lurt å finne dei ut for sin skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå