skidd Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hvor får jeg salpetersyre... skal prøve et eksperiment... er det noen som vet det? Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Skal du lage røykbombe nå? hehe vet ikke om det er noe som heter saltpetersyre...snakka med en kamerat på kjemifag og han sa at han ikke hadde hørt om det men derimot Kaliumnitrat funker...det var ihvertfall det jeg kom fram til Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Salpeter får du som pulver eller tablett på apoteket. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 gjør du? okei da min feil sa ikke han kødden av en kamerat til meg og han som tror han er så smart! Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 er da noe som heter salpetersyre SO3 er det ikke det? Hør med apotek eller noe.. Du kan ontakte en skole med kjemilinje og spørre der. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Skal du lage en røykbombe må du bruke salpeter, og ikke salpetersyre. Dette kan kjøpes i et hvilket som helst apotek, og koster rundt 80,- for en boks. Lenke til kommentar
skidd Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 okey, jeg skal lage røykbombe ja... hehe, men er jeg gammel nok til å kjøpe salpeter da? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Er ikke noen aldersgrense på det tror jeg. Du må kanskej ha en grunn til å kjøpe det hvis de mistenker at det skal brukes til røykbombe, akkurat som med plumbo mange ganger. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Forskjell på salpeter og salpetersyre ja. KNO3 kontra HNO3. Uansett, så får du kjøpt det på apoteket, men det er ganske dyrt. Si du skal ha det til et skoleprosjekt elns, så går det sikkert greit. Tror ikke det er noen offisiell aldersgrense, så går mest på skjønn. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 OT: Har noen her prøvd lykopodiumpulver (tror jeg det var), også kalt heksepulver? Artige saker. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Enda mer OT: Man kan lage eksplosiver av aspirin og salpeter Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Skal du lage røykbombe nå? hehe vet ikke om det er noe som heter saltpetersyre...snakka med en kamerat på kjemifag og han sa at han ikke hadde hørt om det men derimot Kaliumnitrat funker...det var ihvertfall det jeg kom fram til Det stoffet hadde vi om i naturfagen på ungdomskolen Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hvorfor røykbombe? Med CIA metoden kan du lage krutt. Saltpeter 74.64% Svovel 11.85% Kull 13.51% Utvannet saltpeter som f.eks 30% løsning holder lenge. Kullen bør være av høy kvalitet, men grillkull fungerer også. Skal du på apoteket og kjøpe kan du si at du driver med et akvarium, siden man ikke kan bruke vanlig jord-gjødsel til slikt men trenger svovel og saltpeter. Sier seff ikke at du *bør* gjøre dette og du trenger en bedre oppskrift så du ikke blåser fingra av deg. Dessuten må dette kokes sammen, felles ut, og tørkes, på en ELEKTRISK KOKEPLATE Jeg driver og lager termitt i et skur i hagen jeg, hehe. Bra å ha i tilfelle huset blir omringet av tanks Har en del molotov cocktails, hjemmelagd fyrverkeri, tåregass osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 jeg er ekspert på molotovs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå