Gå til innhold

Kraftig skjermkort til ny spill PC

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg ny PC, men lurer på hvilket skjermkort jeg skal ha meg.

Jeg har tenkt å gå for en AMD Athlon 64 3400+ CPU og Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) Ram.

(hvis noe av det over bør forandres til noe nyere så er det bare å si ifra)

Jeg kunne tenkt meg et kraftig skjermkort som passer bra til spilling, det skal være på omtrent samme nivået som CPU og Ram`et jeg skal ha meg.

Jeg er villig til å betale en god del for et bra skjermkort.

Høy fps på World of Warcraft, Half Life2 og andre nyere spill er viktig.

Tusen takk for alle svar :)

Endret av xantir`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du ute etter lav fps vill jeg annbefale radeon 9000 serien :yes:

vil du derimot ha høy fps link1 og enda litt dyrere link2 bare et par eksempel. x800xl er tingen, egentlig. regner med prisene på x850 kolapser om et par måneder.

men en valnlig dødelig klarer seg med 6600gt....... jeg hører ikke til blant de.

har du lyd allergi går du for et HIS kort med iceQ II kjøling.

Lenke til kommentar
gå for geforce 6800gt, kjøpte meg det idag, usedvanlig bra kort.

veldig bra til spilling

endelig noen som skjønte det ja :) får selv mitt 6800gt i morra :D

alle driver å maser om det 800xl kortet, er ingen som lester tester tydeligvis, 6800gt vinner jo ca 90% av dem.

Lenke til kommentar

alle driver å maser om det 800xl kortet, er ingen som lester tester tydeligvis, 6800gt vinner jo ca 90% av dem.

Testene viser at dem ligger i snitt veldig likt. Noen annen tolkning av testene vil være grunnet en ganske selektivt lesning.. mao en partisk holdning. X800XL er populært pga den lavere prisen, men den fordelen er ikke så stor med at 6800GT også beveger seg under ~3000,-, X800XL har imidlertid forsatt noe fordel her.

Begge kortene har sine fordeler og ulemper så det er ingen klar vinner her.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
gå for geforce 6800gt, kjøpte meg det idag, usedvanlig bra kort.

veldig bra til spilling

X800XL har bedre ytelse i f.eks. Half-Life 2 enn 6800GT... Hvilket skjermkort man bør kjøpe er helt avhengig av hva man skal bruke det til. I mine øyne er x800XL et bedre kjøp enn 6800GT på grunn av prisforskjellen...

Lenke til kommentar
Hvorfor går du ikke for et 939 system med pci-e?

Hvorfor skulle jeg?

Jeg har lite peiling, så hvis noen hadde forlkart meg forskjellen så hadde jeg satt pris på det :)

Det betyr vel at jeg skal skifte ut hovedkort og prosessor i tillegg?

Finner jeg et godt hovedkort med prosessor til så kan jeg godt bytte hvis dere mener det.

Hva er fordelen med 939-system med pci-e?

Lenke til kommentar

Socket 939: 4minne slots, PCI-express tilkobling til skjermkort, Dobble minne kanaler, Nyere prosessorer og skjermkort(så vidt jeg vet) vill bli produsert til socket 939 noe som gjør oppgradering lettere.

Socket 754: 3minne slots, AGP tilkobling til skjermkort, Single minne kanaler, blir faset ut da 939 er det som blir prioritert.

I praksis: 4 eller 3minne plasser har VELDIG lite å si de fleste bruker 2 brikker uansett, PCI express og AGP skjermkort YTER like bra! forskjellen ligger i at AGP skal utfases, dobble minne kanaler vs single minne kanaler gir en fordel på ca 3-5% ytelse til socket 939.

Jeg har socket 939 selv og anbefaler det, prisforskjellen er liten og de nye prosessorene kommer til 939 (og nyere sokkler i fremtiden selvsagt), Hovedgrunnen til at jeg anbefaler 939 er pga 754 blir utfaset, ytelse messig er de veldig, hvis ikke helt like.

Lenke til kommentar

Det var seriøst billig for et GT kort, spesielt for et Gainward GS GT kort. Eneste er jo at dette er et demo kort men hvis ikke det plager deg så tror jeg at vi har en vinner.

Men dette er da AGP. Skal du ha AGP port eller PCI-e? Like greit å gå for PCI-e siden AGP portene kommer snart til å gå ut av produksjon.

Jeg klarte ikke la være. Måtte kjøpe meg et Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP8X, "Ultra/2400 Golden Sample" når en kan få det til 2321,- Håper det er et erstatningskort og ikke noe som er herpet på noe vis.

Regner med et lite hopp i ytelse fra 6800NU kortet mitt men vi får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...