Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor er bra!


Anbefalte innlegg

riktignok med 12 måneders binding (må betale opptil 1000 kr om linja skal sies opp før tida).. og alt dette til 549,- per måned. OG DET BESTE: MAX 10 dagers leveringstid!

Ja det er vel fortsatt Bravida (les ex. telenor og deleid av telenor om jeg ikke tar feil) som har nærmest monopol på å gå inn i sentralene. Telenor har jo også et rettslig pålegg om å bli "flinkere" til å videreformidle monterings-bestillinger fra deres konkurenter. Det var litt misstenkelig at telenor brukte opptil 6 uker på å behandle bestillinger fra Bluecom og tele2 mens deres egene ble behandlet og bestillt i låpet av en uke.

Jodam servicen til telenor er upåklagelig dne :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevener iCanal som vel er Canal+ som igjen er Telenor. Du vet vel at de har hatt sitt "demokratiske" kanalvalg nå? Eneste problemet er at det var ingen stemmesedler, kun en påstand fra vårt elskede telenor om at de har hatt en markedsundersøkelse. Nå passet resultat meg ganske bra men jeg er ikke like sikker på alle synes det når CNN og MTV forsvannt fra lista over kanaler i grunnpakka.

Jeg kunne fortsette i det evige om hvorfor telenor er bakstreversk, missbruker sin makt, og trenerer utvikling men dette får holde i første omgang.

 

Og der beviste du at du ikkje veit kva du snakker om.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk helt korrekt! Telenor er idag på ingen måte prisledende og det er heller ikke endel av noe forretningsplan. De satser på innhold, sikkerhet og kvalitet (selvom det alltid finnes misfonøyde kunder). Og hva er så resultatet av denne filosofien? Jo, Telenor har idag en markedsandel som er så stor at konkurransetilsynet snart oppretter egen avdeling på Forebu. ;)

 

De fleste lesere av dette forumet er databrukere som stort sett vet hva de driver med, ønsker kun hastighet og høyest score i 3Dmark osv og er dermed ikke endel av kundegruppen Telenor faktisk henvender seg til. Denne diskusjonen er helt unødvendig. De aller fleste nettbrukere idag står fritt til å velge blandt en rekke leverandører så er du misfornøyd så bytt! Enkelt og greit.

Må bare si meg 100% enig i inspillet ditt her...

 

 

Og uansett om folk har Telenor, NGT, Lyse, Catch, UPC, Tele2, osv osv så er det ALLTID noen som er MEGET fornyøde, aldri nedetid, god service,,, og ALLTID noen som er drit-missfornøyd pa akkurat det samme, nedetid og dårlig KS..

 

Tror egentlig ingen kan kåres til "den beste whatsoever", den enkelte må finne en som passer seg selv. Er du ute mest mbits/kr enten opp eller ned, så ta den som har det... er du optatt av f.esk icanal som er flott etter min mening med gratis musikkvideoer og spill. velger du telenor, og de som gjør det vet hva de må betale, å de gjør det sikkert av glede, selv om det er noen tiere dyrere en den billigste..

 

Har selv hatt telenor i ett år, aldri nedetid og god kundeservice. Og det som slo meg når jeg så denne tråden; HÆ?? fornøyd med telenor og skriver om det?? Hyggelig at folk kan gi lyd fra seg om positive ting også... :w00t:

Lenke til kommentar

vel eneste telenor vi har er fast telefon, og hadde TnM ringkontant som var styggdyrt :( har nå Tele2 ADSL til 349,- pr mnd for 1024\256 og det syns jeg er greit, lite problemer.... på moben har jeg og brodern talkmore som er billig og bra... skal ikke ha telenor verken på mob eller internett hvertfall, når det er mange andre som er billigere.

Lenke til kommentar
Ja det er vel fortsatt Bravida (les ex. telenor og deleid av telenor om jeg ikke tar feil) som har nærmest monopol på å gå inn i sentralene.

Feil, Bravida er en aktør som må kjempe om anbud med to eller tre års varighet.

I store deler av landet er det helt andre firmaer som har vunnet anbudene og hånterer drift og vedlikehold av telenettet.

Lenke til kommentar

Nextgentel:

Ifølge Nextgentels Morten Ågnes kan nye kunder kan bestille de nye produktene fra og med i dag, mens eksisterende kunder får økte overføringshastigheter inneværende måned.

 

Telenor:

Nye kunder som bestiller nå vil få de nye hastighetene fra juni av.

Eksisterende kunder flyttes automatisk og gradvis over på de nye produktene, og alle vil ha nye hastigheter i løpet av året.

 

 

Telenor er svært dyktige på å gi akkurat store nok forhåpningar til at største

delen av kundemassen velger å holde ut litt til.

Lenke til kommentar
Ja det er vel fortsatt Bravida (les ex. telenor og deleid av telenor om jeg ikke tar feil) som har nærmest monopol på å gå inn i sentralene.

Nei, det eneste som kreves er at montøren er sertifisert for arbeidet i sentralene og at han er sikkerhetsklarert. Rundt omkring i landet er det flere ulike selskaper som gjør jobbene i sentralene.

Lenke til kommentar
Du nevener iCanal som vel er Canal+ som igjen er Telenor.

:!:

ICanal er innholdstjenester for Telenor Online ADSL-kunder, med spillefilmer, musikkvideoer, nettradio, komplette PC-spill og familieprogrammer - alt rett til PC'en.

Skille litt på de ulike selskapene kanskje? Og muligens sjekke bittelitt grunnleggende fakta?

Lenke til kommentar
Og du vet selvfølgelig at Telenor og NextGenTel styrer hastigheten til kunden på helf forskjellige måter?

Forklar gjerne forskjellen og hvorfor NGT kan fikse endringer på dagen mens Jara trenger 14 dager for en endring av en enkelt linje.

NGT og TN startet omtrent likt med utbyggingen så utstyrsmessig burde de hatt de samme valgene.

Lenke til kommentar

Telenor har ikke lov til å konkurrere på pris.........De er faktisk pålagt å ligge over de billigste tilbyderne. Dette er styrt som sagt tidligere av konkurranselov og diverse sære regler for Telenor. Dersom Telenor hadde fått det som DE ville hadde de ganske enkelt hatt monopol på null komma nix ved å tyne priser. De andre tilbyderne ville ganske enkelt ikke har kunnet tjent nok penger på å tilby. (som regel på linjer/utstyr leid av telenor)

 

En annen ting er at Telenor få vannvittig my urettmessig pes for ting de ikke kan gjøre noe med. Et eksempel er som følger: Har du Telenor abb. på mobil og skal ringe til Netcom så koster det mer pr. telleskritt. Telenorhatere tror Telenor gjør dette for å tyne Netcom. Sannheten er at det faktisk er NETCOM som får mellomlegget.......IKKE Telenor.

 

Telenor får også pes fordi de ikke greier å levere ADSL til fastsatt tid. I de ALLER fleste tilfellene dette skjer er det BRAVIDA som har feilen. BRAVIDA (eller annen montør) er IKKE Telenor.

 

Kundesørvis Telenor er MEGET bra og jevnt over mye bedre enn andre leverandører. (da snakker vi snitt, ikke sære engangstilfeller. De finnes overalt)

 

Stabilitet/Oppetid er også i snitt MEGET bra.

 

 

 

Poenget er at Telenor leverer kvalitet fra ende til annen. Hatere vil ALLTID påstå det motsatte og de vil nesten ALLTID ta feil.

 

 

Personlig kan jeg kun snakke positivt om Telenor som helhet. På kundesørvis har jeg av og til truffet på inkompetente personer, men jeg har ALLTID fått det som jeg ville (det riktige)

 

Hadde trøbbel med installasjon av ADSL.....Kundesørvis sjekket linja helt inn til maskina mi og alt var ok, men jeg kunne fortsatt ikke koble på. Etter endel dager ringte en montør å sa at NÅ er du koblet på sentralen. Altså en montørfeil....ikke no telenor kunne gjøre no med. Telenor gav meg en måned gratis ADSL for feil andre hadde gjort

 

Før de oppgraderte linjene sist gang så bestilte jeg oppgradering selv. Dette mens brevet om gratis oppgradering lå i posten. Dette mente jeg var urimelig.....måtte noen runder med kundesørvis, men da fikk jeg til slutt kansellert min oppgradering, fikk samme pris som jeg hadde og gratis oppgradering.

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Og du vet selvfølgelig at Telenor og NextGenTel styrer hastigheten til kunden på helf forskjellige måter?

Eg veit ingenting omkorleis Telenor ordnar dette praktisk, men eg har faktisk

spurt dei utan å få svar. (Dvs. fikk svar men ikkje på det eg spurte om.)

 

Men at nokon må ut i sentralen for å endre hastigheit det trur eg ikkje på.

 

Men sjølv om Telenor skulle ha eit frykteleg tungvint system, så er det likevel

ugunstig for kundane. Så eg synast i grunnen ikkje synd på dei.

 

Kanskje Telenor Online burde byggje ut sentralar sjølv.

 

Når det gjeld pris så har eg trudd at det er infrakstrukturen som er regulert.

Altså kobbernettet og mobilnettet som dei arva frå skattebetalarane.

 

Telenor Online leiger tilgang til dette nettet på lik linje med andre, og eg

synast det høyres rart ut at dei skal ha forbud mot å vere billigast.

 

 

http://www.sv.uio.no/mutr/publikasjoner/ra...index-3_11.html

Når man ville innføre konkurranse og markeder på telesektoren kunne man valgt å beholde nettet som en statlig infrastruktur som alle kunne få tilgang til.[63] I stedet valgte man å la Telenor beholde kobbernettet, men regulere bruken og spesielt andre operatørers tilgang til nettet.

 

Da det ble besluttet at Telenor skulle beholde det finmaskede lokalnettet for telefoni, ”kobbernettet”, var det dels ut fra en næringspolitisk målsetting: Man ønsket et sterkt Telenor. Denne styrken innebar samtidig en markedsmakt som gir svekket konkurranse. For Finansdepartementet var det nok også av vesentlig betydning at dette ga høyere pris for de aksjene som ble solgt.

 

 

 

http://www.npt.no/portal/page?_pageid=121,..._c=&p_d_v=31932

 

Hvilken regulering gjelder for ADSL og lignende tjenester?

 

ADSL er en dataoverføringstjeneste som ikke er underlagt samme strenge regulering som Telenors telefontjeneste eller leide samband. For eksempel stilles det ikke krav til kostnadsorientering for ADSL eller lignende tjenester, hverken for Telenors eller andres tjenester til sluttbrukerne. Kjøp og salg av ADSL og andre dataoverføringstjenester er i hovedsak regulert gjennom generell lovgivning som kjøpsloven, avtaleloven mv. Dette betyr at eventuelle klager på de ulike leverandørenes ADSL-tilbud i hovedsak må rettes til leverandøren selv eller til forbrukermyndighetene.

 

Edit:

Etter eit par månader med dårlig linje og omfattande korrespondanse med mange personar på kunderservice så leverte Telenor ei stabil linje av god kvalitet som eg

var godt fornøgd med. Det var kun prisen som fekk meg til å skifte.

Endret av bentose
Lenke til kommentar

Telenor er stabil, men du betaler ekstra for det også synes jeg.

De ekstra hastighetene er jeg mer eller mindre likegyldig til da de fleste gratis stedene online ikke gir mer båndbredde ned enn 1 mb og det du får i mer oppload er bare 46 kb ( på Pluss abenomang )

 

Kunne mye heller tenkt meg 1024/400 enn 2000/300 :(

Lenke til kommentar
Forklar gjerne forskjellen og hvorfor NGT kan fikse endringer på dagen mens Jara trenger 14 dager for en endring av en enkelt linje.

NGT og TN startet omtrent likt med utbyggingen så utstyrsmessig burde de hatt de samme valgene.

Utstyret i sentralene er nok ganske likt. Men NGT styrer hastigheten ut til kundene ved å logge seg på routeren og sette den der. De kan endre hastigheten mens du snakker med kundebehandleren om de ønsker. Den muligheten har ikke Online.

 

Mengden kunder er også ekstremt forskjellig. Derfor krever Onlines oppgradering også oppgraderinger i annet utstyr.

Lenke til kommentar
Mengden kunder er også ekstremt forskjellig. Derfor krever Onlines oppgradering også oppgraderinger i annet utstyr.

Men "normalt" tar det jo 14 dager til tre uker fra en ISP bestiller hastighetsendringer til jara gjør endringen noe som med all respekt må kunne sies og være ekstremt tregt og åpenbart svært ineffektivt og antagelig arv fra de tidligere tider som Televerket med sitt byråkrati. Eller så er Jara håpeløst underbemannet?, jeg vet ikke. Om dette har blitt bedre de siste månende vet jeg ikke. At en massiv oppdatering over hele linja tar tid er jo kanskje og forvente.

Lenke til kommentar

agvg, TEE; Ja, som sagt, var ikke jeg som sa dette, kan verken forsvare det eller benekte det siden jeg var 6 år på den tida :) Fikk vel akkurat Siemens MMX maskina vår rundt da..

 

men personlig tror jeg ikke det er så bra at firmaer har så stort monopol i et marked som bredbånd.. Bedre at det er flere like store aktører slik at de konstant konkurrerer om å ha høyest hastigheter. Bedre for oss slik.

Lenke til kommentar

Hei!=) Jeg er helt enig med deg ang telenor. har telenor og er kjempe fornøyd, eller blitt kjempe fornøyd. Var en del tull før, men nå har dem virkelig tatt seg sammen. Icanal er ikke bare det hele, men du får også Norton internet security 2005 helt gratis=) for vært år så får man lisens nøkkel til nortons nye oppdatering, så lenge man er kunde hos telenor. hjemmeside plass får man også=) dem har til å med fått nye modem. jeg hadde et eldre modem før, men når det tok kvelden, så fikk jeg et nytt helt gratis. SpeedTouch 510i heter det nye. Det er firewall i den, men har ikke hatt noen problemer med å få åpnet en port i den, så jeg er veldig fornøyd med modemet. Kundesørvisen har blitt mye bedre, så jeg har ikke noe å klage på der lenger. Gleder meg bare til dem setter opp hastigheten. Det kommer til å bli bra=) Har ingen planer om å bytte internett levrandør, så lenge det fortsetter som det gjør nå=)

Lenke til kommentar

Dette var en, for mitt vedkommende, smått absurd trå. Jeg må ærlig si at jeg aldri kan huske å ha møtt en fornøyd Telenor-kunde.

 

Forretningsmetodene deres er grunnen til at jeg aldri kommer til å bli kunde hos dem igjen. Husker spesielt godt en sak fra midten av nittitallet hvor Telenor var pålagt å selge linjekapasitet i mobilnettet sitt til Netcom for kostpris. Likevel kunne Telenor selge samme linje til en lavere pris til noen av sine kunder, og likevel tjene penger på det!

 

De satt med andre ord en kunstig høy "kostpris" for å gjøre det vanskelig for Netcom å komme inn i markedet.

 

Telenor er onde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...