sec Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 tusen takk fra meg.. har eksperimentert lenge med port-fowarding på samme router men aldri fått det til å funke i praksis.. skal prøve den når jeg kommer hjem.. hva er standard IP til routeren :/ lenge siden Fikk du til eller? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 som jeg sa for noen poster siden blandet jeg routeren min med modemet. jeg har ikke fått det til enda.. prøver litt til.. men tror det hadde hjulpet meg om noen kunne poste IP'en til routeren min (SMC Barricade 802.11g Wireless m/print server) Lenke til kommentar
sec Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Okey, du får si fra om du finner ut av ting! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 som jeg sa for noen poster siden blandet jeg routeren min med modemet. jeg har ikke fått det til enda.. prøver litt til..men tror det hadde hjulpet meg om noen kunne poste IP'en til routeren min (SMC Barricade 802.11g Wireless m/print server) Sjekk gateway adressen på nettkortet som er koblet mot router. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kommer ikke inn på mitt Thomson SpeedTouch 510 Modem jeg!!! Hva er ipadresse???? Hvis den er 10.0.0.138, så er modemet mitt fu**a... Eller er det fordi det er en router i mellom??? Lenke til kommentar
sec Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Skal være 10.0.0.138 ja! Lenke til kommentar
madammim Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Kommer ikke inn på mitt Thomson SpeedTouch 510 Modem jeg!!! Hva er ipadresse???? Hvis den er 10.0.0.138, så er modemet mitt fu**a... Eller er det fordi det er en router i mellom??? Innloggingsaddressen for dette modemet kan være forskjellig, alt etter hvilken ISP du har. Prøv 10.0.0.1 eller 192.168.1.1 (eller var det 192.168.2.1...?) Uansett finner du den hvis du logger inn på routeren og sjekker under wan settings hva default gateway er. Det er det samme som innloggings addresse for modemet. Dette forutsetter dog at modemet ikke er satt i bridge modus. Hvis det er tilfellet, og du bruker Telenor, kan du koble modem rett til PC og sette IP på PC til 10.0.0.100 Du vil da være i stand til å logge inn på modemet på 10.0.0.138. Lenke til kommentar
sec Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke får åpnet portene på modemet... Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 du kan prøve å sette maskinen din som "defaultserver" bak ruteren. start-->kjør-->telnet 10.0.0.138 så trykker du bare enter hvis du ikke har lagret noe passord på ruteren. så skriver du: nat defserver addr = ip`n på maskinen din hvis du vil deaktivere firewallen i ruteren tror jeg kommandoen er: firewalling = off men er ikke sikker... Lenke til kommentar
Digger Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har også fått dette modem/router får heller ikke åpnet porter for og kjøre web server... men jeg logger inn med 10.0.0.1 på mitt modem. nei da var det enklere på netopia routeren. så hvis det er noen kloke hoder som får dette til så er det kjempe hvis ikke så pakkes det ned og sendes tilbake så vil jeg ha ett netopia tilbake ferdig med den.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kommer ikke inn på mitt Thomson SpeedTouch 510 Modem jeg!!! Hva er ipadresse???? Hvis den er 10.0.0.138, så er modemet mitt fu**a... Eller er det fordi det er en router i mellom??? Innloggingsaddressen for dette modemet kan være forskjellig, alt etter hvilken ISP du har. Prøv 10.0.0.1 eller 192.168.1.1 (eller var det 192.168.2.1...?) Uansett finner du den hvis du logger inn på routeren og sjekker under wan settings hva default gateway er. Det er det samme som innloggings addresse for modemet. Dette forutsetter dog at modemet ikke er satt i bridge modus. Hvis det er tilfellet, og du bruker Telenor, kan du koble modem rett til PC og sette IP på PC til 10.0.0.100 Du vil da være i stand til å logge inn på modemet på 10.0.0.138. Må modemet ha tilgang til internett for at jeg skal komme inn på det?? Får på routeren min står det at Default Gateway er 0.0.0.0 Og jeg kommer ikke inn på den Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvilken ISP har du? hvis du har Telenor, og et litt eldre modem er det satt i bridge modus. Da er det i så fall ikke så mye å gjøre inne på modemet, hvis du da ikke ønsker å legge inn ny firmware. Prøv å koble modemet rett inn på PC og gi deg selv IP 10.0.0.100 under TCP/IP innstillingene. Da skulle du være i stand til å logge inn på modemet på 10.0.0.138, (hvis dette er et eldre Telenor modem uten router). Hvis dette modemet faktisk har en routerfunksjon, synes jeg det er rart at default gateway er 0.0.0.0 Ville sjekket oppsettet på nettet, da. Har du problemer som tilsier at du må inn på modemet? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvilken ISP har du? hvis du har Telenor, og et litt eldre modem er det satt i bridge modus. Da er det i så fall ikke så mye å gjøre inne på modemet, hvis du da ikke ønsker å legge inn ny firmware. Prøv å koble modemet rett inn på PC og gi deg selv IP 10.0.0.100 under TCP/IP innstillingene. Da skulle du være i stand til å logge inn på modemet på 10.0.0.138, (hvis dette er et eldre Telenor modem uten router). Hvis dette modemet faktisk har en routerfunksjon, synes jeg det er rart at default gateway er 0.0.0.0 Ville sjekket oppsettet på nettet, da. Har du problemer som tilsier at du må inn på modemet? Har ikke store problemer, men skulle ha sleppet igjennom et par porter til.. skal prøve det ene tipset, og hvis ikke det går, så pytt pytt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå