sec Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har et Thomson 510 modem (m/innebygget router) som jeg skulle hatt åpnet noen porter på slik at jeg får hostet en server på call of duty... Har prøvd å få åpnet de portene som trengs, men fortsatt finner ingen servern min. Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
tomin Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) hvilken isp har du , og hvilke porter trenger du å åpne ? så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg tcp :28960 udp:20500,20510,28960 skal åpnes i routeren Endret 28. april 2005 av tomin Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du velger advanced til venstre på menyen, så NAPT, og så må du huske å forandre ifra TCP til UDP Skriv hva slags IP du har på utsiden (sjekk f.eks. whatismyip.com), og til vilken IP den skal. Ferdig Glem ikke å trykk på "save all" opp til venstre Lenke til kommentar
sec Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Hmm... det er ikke flere porter som må åpnes for det funket ikke nå heller.. ! Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Du har ikke noen firewall igang på PC'n? Lenke til kommentar
sec Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Er ikke dataekspert, men jeg har norton her ihvertfall.... Lenke til kommentar
tomin Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 slå av norton og prøv da eventuelt brannmur i operativsystemet Lenke til kommentar
sec Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 F.. , funket ikke nå heller.... Veldig hvor vanskelig det her skulle være..!!! Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Outside ip skal være 0.0.0.0. Da kan alle utenforstående koble seg til den porten du åpner. Inside ip skal være den interne ip-adressen til maskinen din, som er f.eks 10.0.0.2. Den interne ipen finner du ikke ut ved hjelp av whatismyip.com, men ved hjelp av ipconfig. Endret 28. april 2005 av h017ah Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Sjekk ut PortForward.com Lenke til kommentar
sec Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Nå har jeg prøvd alt som er blitt sagt her, men fortsatt fungerer det ikke. Prøvde også med å slå av brannmuren i modemet. Det hjalp heller ikke! Begynner å bli motløs her nå.... Kan umulig være så komplisert altså... TRENGER HJELP!!!! *hehe* Håper dere fortsatt gidder å guide meg gjennom dette... Lenke til kommentar
sec Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Enda ikke fått til... TRENGER HJELP! Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Outside ip skal være 0.0.0.0. Da kan alle utenforstående koble seg til den porten du åpner. Inside ip skal være den interne ip-adressen til maskinen din, som er f.eks 10.0.0.2. Den interne ipen finner du ikke ut ved hjelp av whatismyip.com, men ved hjelp av ipconfig. Har du gjordt dette som h017ah sier? 1: Avansert->NAPT->NY 2: Velg tcp eller udp 3: Innside IP: Skriv inn den interne ipadressen til serveren. Eks. 10.0.0.2 3: Utside IP: skal ikke endres(0.0.0.0). 4: Innside port:/Utside Port: skal være like 5: Klikk så Ta i bruk Gjenta punkt 1-5 for alle portene. Når dette er gjordt klikker du på Lagre Alt. Endret 29. april 2005 av ostepopp Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 tusen takk fra meg.. har eksperimentert lenge med port-fowarding på samme router men aldri fått det til å funke i praksis.. skal prøve den når jeg kommer hjem.. hva er standard IP til routeren :/ lenge siden Lenke til kommentar
sec Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Har gjort dette ja, men fortsatt fungerer det ikke... Veldig rart når jeg i tillegg har slått av alt av brannmurer! Trenger flere tips her altså Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 lathorv: Standard IP til Thomson speedtouch 510 telenorabb. er 10.0.0.138 Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 kødder du?? ipen til modemet mitt er også 10.0.0.138... når jeg skriver inne den IPen kommer jeg til modemet.. hjelper det å resete routeren og koble fra modemet? eller hva gjør jeg? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Dette er en NØDLØSNING og innebærer å sette Speedtouch 510a som modem istedet for router. Last ned RASPPOE fra denne linken. Print ut eller få deg en oversikt over hvordan du installerer raspppoe. Instruksjoner finner du her. Sett opp Speedtouch 510a som modem (bridgemodus) Hvordan du gjør dette finner du her. Installer raspppoe. Du bør aktivere software brannmur før du kobler deg på. Endret 29. april 2005 av brazir Lenke til kommentar
sec Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Takker for tipset ditt her. Dette har jeg prøvd (sette i bridgemodus) og det funket utmerket da! Dette er som du sier en nødløsning, så aller helst vil jeg bare ha de nødvendige portene åpnet for å få hostet en server. Får se om det ikke ordner seg med disse portene. Hvis ikke er det bare å få satt det i bridgemodus. Skjønner fortsatt ikke hva som er galt med portene...... Lenke til kommentar
brazir Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har på feelingen at dette er sagt før, men lell Broadband Router SpeedTouch 510/530 (Thompson/Alcatel) 1. Find out your computers internal network IP. Under Windows Go to START button -> run , type in CMD in the box and hit enter. A black DOS box will open, at the prompt type in IPCONFIG and hit enter. Note down the result you are given under "IP Address", typically something like 192.168.xxx.xxx (where the x's could be any number), make sure to put down the numbers including the dots inbetween. If the IP doesn't begin with 192.168, then please let me know. After you took down the IP Address you may close the black DOS box. 2. Open a new Internet Explorer window. In the address bar type the ip address of your router. This ip address is http://10.0.0.138 by default. Press enter. 3. You should now see the Setup Wizard. Click the Plus sign next to Advanced on the left hand side of your screen. 4. You should now see another list under advanced. Go ahead and click the NAT link. 5. Click New at the bottom of the screen to add a new entry. Select the protocol TCP of the ports you wish to forward using the Protocol drop down box. Enter the port you wish to forward in both the Inside Port (9793 and 9795) and Outside Port (9793 and 9795) box. Enter the ip address (from Step 1) you wish to forward these ports to into the Inside IP box. The Outside IP address box should be set to 0.0.0.0 unless you have multiple external ip addresses. Most people do not have external ip addresses. External ip addresses can usually be ordered from your isp at an extra cost. If you have multiple external ip addresses you can enter one of them in the Outside IP address box. Click Apply at the bottom of your screen. You should now see the configuration you just created in the table. 6. Click Save All in the menu on the left hand side of your screen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå