Gå til innhold

Nokia enerett på Carl Zeiss optikk i 5 år!

Anbefalte innlegg

Det kan bli spennende å se hva Nokia klarer å gjøre med sin superavtale med CZ. Jeg tviler på at kunder er interessert i å ha proffe kamera, og jo fler MP, jo mer MB trenger man, og det koster mer penger...

Jeg kan allerede nå se for meg et potensiellt produkt fra nokia:

Nokia Speilrefleksmobil! Med 10 MP og utskiftbare CZ objektiv opp til 28-300mm. Veier BARE 750g :!: Prøv å ha den i lomma!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg var en meget smart avtale av Nokia!

For alle dere som ikke skjønner at dette skulle ja noen betydning, var noen av dere på photokina, eller hørt rapporter derfra? :hmm:

Dette er en av de viktigste messene innen den fotografiske verden, og der var budskapet klart..

-mobil+kamera var noe av det viktigste og største satsningsområdet fremover.

Det er ventet at flere av de rene kameraprodusentene kommer til å enten samarbeide, eller lage slike enheter selv.

Dette er da spesielt beregnet mot feks aviser osv.

-bare se feks på hva nikon har gjort med sitt "pressehus", der de la inn trådløs overføring.. -hvorfor skal en pressefotograf bære med seg lass av utstyr på en pressekonferanse, når en mobil kan gjøre samme nytten..

En fiksjon? tja, muligens i dag, men om 5 år.. -neppe..

Lenke til kommentar

Er vel ingen som setter mulighetene for denne teknologien foran et spørsmålstegn :)

Det er jo klart at det snart (når kvaliteten + oppløsningen kommer seg) blir kameramobilen som blir allmannseie; hvorfor bære på to ting når du kun trenger ett? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...