Gå til innhold

Jeg skal bygge gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for å kunne spille nyere spill på ett minumums nivå så må du i hvertfall dobble prisen. Integrert grafikk funker ikke noe særlig.

Det vil neste være helt umulig å sette sammen en PC til den prisen. trenger du en komplett pc med skjerm, mus, tastature, høytallere osv, eller kun kassa?

Mitt tips til deg er å sjekke tilbudene hos de store kjedene, og sjekke om de har noen adsl tilbud. Da hender det at de slår av 1000,- på PCene hvis du skaffer adsl samtidig, hvis du ikke har det fra før da.

Skal være snill å prøve å sette sammen noe til deg, men at den koster 4000,- vil jeg ikke garantere. Svarer snart igjen

Lenke til kommentar

Dette er kun det du spurte etter i innlegget ditt:

Hovedkort: EPoX - EP-8HMMi-A - Socket 754 - 565,-

CPU: AMD Athlon 64 3000+ - 1290,-

Minne: DDR-DIMM - PC3200 - 512 MB - 379,-

Kabinett: Arctic Cooling Silentium T2 - m/350 W PSU - 795,-

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro - 815,-

Totalt: 3844,-

Samt porto ca 150 så totalen er ca 4000,-

Jeg slang med ett separat skjermkort, siden det kortet vil yte mange ganger bedre enn det integrerte. Det systemet ble bedre enn jeg trodde.

Det følger som regel med litt kabler i hovedkort pakkene, men alltid best å sjekke først, men man trenger som regel kun en ide kabel som tar både DVD rom og harddisk, så det er kun 50-100 kr i tillegg.

Men hvis du trenger ting til en komplett PC så blir det litt dyrere.

Skjerm: ca 1000,- (kan få gamle brukte fra 200 til 500,- levert på døra)

Harddisk: 500,-

DVD-rom: 300,-

tastatur: 200,-

Mus: 200,-

Høytallere: 200 (bruk heller 200 på ett par hodetelefoner i stedet)

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...