Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Hei. Vet noen hvor man kan få kjøpt Amperemetere? (Et sånt display med en pil som viser antall mA strøm.) Kan gjerne se litt fin ut også. Takker for svar. Endret 29. april 2005 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Sjekk Elfa. http://www.elfa.se/no/index1.html I innholdsfortegnelse velger du Måleinstrumenter - Panelinstrumenter - Analoge Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Flyttes fra "Annet om hardware" til "PSU og Elektronikk" siden jeg betrakter amperemetere som elektronikk. milliAmpere forkortes forresten mA og ikke ma. Tittelen på tråden endres fra "0-100ma måler display" for å gjøre den mer forståelig og første post redigeres for massive skrivefeil. (les gjerne i nettiketten og linkene i siganturen min for mer informasjon om skrivefeil) Endret 29. april 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Hologram Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Eg lure og på litt om amperemeter! Dei man får kjøpt på elfa; har dei innebygd shaunt? Eg kan ikkje så masse om elektronikk men eg har lært i fysikken at ein shaunt er ein ting som bestemmer kor "sensitiv" måleinstrumentet skal vere... Stemmer dette?? (Var kanskje litt dårlig forklart..) Og ein ting til: Eit amperemeter som måler frå 0-5 ampere; er det same kva spenning som blir brukt på det så lenge straumen ikkje overstig 5 A? Altså at det kan måle 0-5A i ein 12V krets og i ein 250V krets uten nokon modifikasjonar!?!? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Og ein ting til: Eit amperemeter som måler frå 0-5 ampere; er det same kva spenning som blir brukt på det så lenge straumen ikkje overstig 5 A? Altså at det kan måle 0-5A i ein 12V krets og i ein 250V krets uten nokon modifikasjonar!?!? Det er det samme hvilken spenning ja. Amperemeteret vil uansett ikke utsettes for noe merkbart spenningsfall i instrumentet. (Om du er helt i toppen av måleområdet så tipper jeg at selv analoge ampermetere neppe har høyere spenningsfall enn 0,01V. PS. Ikke prøv å mål spenning med et Amperemeter.. Det går selvfølgelig ikke bra. (pang - kortslutning i kretsen det måles på) Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 selges på Europris tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå