Sweet Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hey =( jeg kjøpte et ATI Radeon 9800 Pro kort, 128MB.. jeg satt det i, og det funket helt fint. så skrudde jeg av skjermen , og gikk for og spise. men da jeg kom opp igjen og skrudde på skjermen så kom det ikke bilde :S helt svart bare.... sjekket GPU'n men var ikke not egn til varmeskader eller noenting... det er en VGA silencer 3 kjøler på kortet :S Hjelp? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Går vifta rundt når du startar makina? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hvis dette har skjedd rett etter at du har montert ny kjøleløsning på ditt skjermkort så er det ganske sannsynlig at du har tatt livet av det pga klokkingen. Demonter kjøleren og fjern eventuelt shimmen, sett så på kjøleløsningen og håp på det beste. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Sjekk om kabelen står i (antyder ikke at du er dum, men dette er faktisk noe de fleste kan glemme i farta). Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Hvis du glemmer kabelen til R9800Pro vil du få beskjed om det på oppstartsskjermen. Forøvrig mener jeg å huske noe om at ikke alle AC-kjølerne får god nok kontakt med core på disse kortene med mindre man fjerne shimen først, så jeg ville prøvd det var jeg deg. Endret 28. april 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 hmm jeg har ikke klokket det. ledningen.. den to delte lissom? jo den står i den :S men det funka ikke for det. jeg har ikke rørt klokke innstillinger... og btw , hva er shimmen?? *n00b* Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 ja og vifta går rundt ja.... Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 ATI Silencer 3 passer til 9800 256mb og 9800xt. Derfor er det sannsnlig at kjøleren ikke kommer i god nok kontakt pga andre komponeneter. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 hmmm, jeg har da kjøpt dette kortet brukt av en IT utdanna fyr, så han burde da ha litt peil :S legger ved bilde. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 som dere kanskje ser, så sitter kjøleren helt inntil GPU'n.. det er ikke noe som er i veien lissom :S Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Har han lurt deg? Fine greier som står på ramen! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 btw, første gang jeg satt det i, prøvde jeg med og uten dem Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 så jeg skulle ikke tro at de har noe og gjøre med at kortet gikk til helvete, at det gir mer kjøling på rammen lissom :S men som sagt, jeg har ikke peiling, ejg fikk kortet for en hundrings fordi han skulle ha nytt, og jeg så han tok det ut etter at han spilte CS med 100 fps.. og satt det i min maskin. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hmmm, jeg har da kjøpt dette kortet brukt av en IT utdanna fyr, så han burde da ha litt peil :S legger ved bilde. Hehe.. Ikke tro at IT utdanna folk nødvendigvis vet hvordan man skifter kjøling på et skjermkort Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 hehehehe =) jeg vet ikke..... men jeg stoler på han.. så syntes det var teit at kortet gikk fløyken etter 10 min CS = ( Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 så skrudde jeg av skjermen , og gikk for og spise. men da jeg kom opp igjen og skrudde på skjermen så kom det ikke bilde :S helt svart bare.... Hei kan det hende at det er skjermen som er gåen, og ikke skjermkortet. Hvist det er en gammel skjerm da. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 jeg bruker jo skjermen nå =) men det gamle kortet funker det bra. så det er kortet. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 selge det videre til meg, skal gi deg igjen 100lappen du gav for det. SÅ kan jeg klø meg i huet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå