Gå til innhold

RAdeon 9800 Pro gikk i vasken =( *snufse*

Sweet

Anbefalte innlegg

hey =( jeg kjøpte et ATI Radeon 9800 Pro kort, 128MB.. jeg satt det i, og det funket helt fint.

så skrudde jeg av skjermen , og gikk for og spise. men da jeg kom opp igjen og skrudde på skjermen så kom det ikke bilde :S helt svart bare.... sjekket GPU'n men var ikke not egn til varmeskader eller noenting...

det er en VGA silencer 3 kjøler på kortet :S

Hjelp? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette har skjedd rett etter at du har montert ny kjøleløsning på ditt skjermkort så er det ganske sannsynlig at du har tatt livet av det pga klokkingen.

Demonter kjøleren og fjern eventuelt shimmen, sett så på kjøleløsningen og håp på det beste.

Lenke til kommentar

Hvis du glemmer kabelen til R9800Pro vil du få beskjed om det på oppstartsskjermen.

Forøvrig mener jeg å huske noe om at ikke alle AC-kjølerne får god nok kontakt med core på disse kortene med mindre man fjerne shimen først, så jeg ville prøvd det var jeg deg.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

så jeg skulle ikke tro at de har noe og gjøre med at kortet gikk til helvete, at det gir mer kjøling på rammen lissom :S men som sagt, jeg har ikke peiling, ejg fikk kortet for en hundrings fordi han skulle ha nytt, og jeg så han tok det ut etter at han spilte CS med 100 fps.. og satt det i min maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...