Jann - Ove Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Stemmer det at alt under overklokking.no kontakter gallup for å sende statistikk eller? I så fall, hvorfor, og hvorfor er det ikke nevnt noen plass? Merker det ettersom jeg har en adsl line med treig respons under skikkelig last, spesielt ved dns lookups ved last, og da ser jeg noe med gallup i adressen... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 godt mulig det. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg og ser det. her lurt på det en stund. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Så på nårr brutter'n satt på catchgamer i stad, de gjør vist det samme de og... Hadde forsåvidt vært greit viss man iallefall kunne sagt ifra før man sender all slags informasjon om brukerne til gallup... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 bryr meg egenlig ikke noe om det. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 "All slags informasjon" ? Tror bare de sidene som er registrert ut statistik-gallup.net (eller noe sånt) bare prøver å laste ned et bilde på 1 pixel eller noe sånt rart. Ikke noe avslørende som sendes videre. Har jeg ingen tro på. Noen som vet noe mer om dette hemmelighetsgreiene? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 "All slags informasjon" ? Tror bare de sidene som er registrert ut statistik-gallup.net (eller noe sånt) bare prøver å laste ned et bilde på 1 pixel eller noe sånt rart. Ikke noe avslørende som sendes videre. Har jeg ingen tro på. Noen som vet noe mer om dette hemmelighetsgreiene? Vet jo aldri hva gallup samler inn Nettleseren sier jo mye i seg selv, og hvis innsamlingsprogrammert er smart nok, kan det hente ut _MYE_ mer... Kanskje noen fra redaksjonen burde uttale seg om dette Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 "All slags informasjon" ? Tror bare de sidene som er registrert ut statistik-gallup.net (eller noe sånt) bare prøver å laste ned et bilde på 1 pixel eller noe sånt rart. Ikke noe avslørende som sendes videre. Har jeg ingen tro på. Noen som vet noe mer om dette hemmelighetsgreiene? Vet jo aldri hva gallup samler inn Nettleseren sier jo mye i seg selv, og hvis innsamlingsprogrammert er smart nok, kan det hente ut _MYE_ mer... Kanskje noen fra redaksjonen burde uttale seg om dette Jepp, de samler inn alt fra skostørrelse til utholdenhet i sengehalmen. Dersom du har overklokket maskinen din vil du snart få et rettslig krav fra CPU-produsenten. Der krever de ekstra betaling etter følgende betalingsnøkkel: Overklokking/orginalklokking multiplisert med nypris for CPU + 298 (gebyr) i norske kroner. Foreløpig henter de ikke inn GPU/VPU-klokkingen, men det er bare et tidspørsmål før dette er mulig. Foruten dette ligger de med TV-kort i maskinen dårlig an . . . Link Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 seriøst: who cares? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 seriøst: who cares? Jeg gjør. Til tider det det den jeg må vente på før siden er 100% ferdig opplastet. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 seriøst: who cares? Jeg og jeg er nysjerrig. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 "All slags informasjon" ? Tror bare de sidene som er registrert ut statistik-gallup.net (eller noe sånt) bare prøver å laste ned et bilde på 1 pixel eller noe sånt rart. Ikke noe avslørende som sendes videre. Har jeg ingen tro på. Noen som vet noe mer om dette hemmelighetsgreiene? Vet jo aldri hva gallup samler inn Nettleseren sier jo mye i seg selv, og hvis innsamlingsprogrammert er smart nok, kan det hente ut _MYE_ mer... Kanskje noen fra redaksjonen burde uttale seg om dette Jepp, de samler inn alt fra skostørrelse til utholdenhet i sengehalmen. Dersom du har overklokket maskinen din vil du snart få et rettslig krav fra CPU-produsenten. Der krever de ekstra betaling etter følgende betalingsnøkkel: Overklokking/orginalklokking multiplisert med nypris for CPU + 298 (gebyr) i norske kroner. Foreløpig henter de ikke inn GPU/VPU-klokkingen, men det er bare et tidspørsmål før dette er mulig. Foruten dette ligger de med TV-kort i maskinen dårlig an . . . Link :!: Jammen godt vi fikk dette oppklart. Du tror vel ikke de kan finne ut av om man har betalt årsavgiften på bilen vel? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Hvilke uke var det bender var på /.? Sikkert en del unike besøkende da <paranoid-modus code="RED!!!">(Gjemmer tv-kortet ved å hakke driveren(/usr/src/linux-2.6.10-nitro4/drivers/media/video/saa7134) :P) Noen som kan si hvilken host jeg skal rute til 0.0.0.0 i /etc/hosts for å nekte gallup å samle inn alt mulig dritt om meg? </paranoid-modus> Hvet jo aldri Sånn rent teoretisk sett, skulle jeg tro att gallup har tillgang til alt mulig rart om deg, men jeg er jo "litt" paranoid og da... Det er som regel det som sendes til gallup som er hele ventetden for meg iallefall(jeg ville foreslått at redakjsonen satte den lille dingsebomsen dom samler inn ting & tang i en iframe, da ville sidene lastet mye kjappere, og all statistikken ville bli sendt alikevell). Lenke til kommentar
MRN Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Har ikke merket problemet i den senere tid. Har dere? Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Vi benytter et eksternt system som forteller oss hvordan trafikken vår er. Systemet er TNS Gallup, som brukes av de aller fleste større nettsider. Ingen sensitive data samles inn, og ingen data kan knyttes opp mot personer (noe vi har ekstremt liten interesse av anyway...). Vi har av og til merket at systemet er litt tregt, men det må vi bare leve med. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Litt tregt? Nå over 4 år senere er det fremdeles dette fordømte statistik-gallup.net jeg må sitte å vente på uansett hvilken link jeg bruker på HW.no Begynner å bli passe drit lei den unødvendig ventingen til ingen nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå