Gå til innhold

Statistikk og slikt, stemmer det?

Anbefalte innlegg

Stemmer det at alt under overklokking.no kontakter gallup for å sende statistikk eller?

I så fall, hvorfor, og hvorfor er det ikke nevnt noen plass?

Merker det ettersom jeg har en adsl line med treig respons under skikkelig last, spesielt ved dns lookups ved last, og da ser jeg noe med gallup i adressen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"All slags informasjon" ?

Tror bare de sidene som er registrert ut statistik-gallup.net (eller noe sånt) bare prøver å laste ned et bilde på 1 pixel eller noe sånt rart. Ikke noe avslørende som sendes videre. Har jeg ingen tro på. Noen som vet noe mer om dette hemmelighetsgreiene?

Lenke til kommentar

Tror bare de sidene som er registrert ut statistik-gallup.net (eller noe sånt) bare prøver å laste ned et bilde på 1 pixel eller noe sånt rart. Ikke noe avslørende som sendes videre. Har jeg ingen tro på. Noen som vet noe mer om dette hemmelighetsgreiene?

Vet jo aldri hva gallup samler inn :)

Nettleseren sier jo mye i seg selv, og hvis innsamlingsprogrammert er smart nok, kan det hente ut _MYE_ mer...

Kanskje noen fra redaksjonen burde uttale seg om dette :p

Lenke til kommentar

Nettleseren sier jo mye i seg selv, og hvis innsamlingsprogrammert er smart nok, kan det hente ut _MYE_ mer...

Jepp, de samler inn alt fra skostørrelse til utholdenhet i sengehalmen. Dersom du har overklokket maskinen din vil du snart få et rettslig krav fra CPU-produsenten. Der krever de ekstra betaling etter følgende betalingsnøkkel:

Overklokking/orginalklokking multiplisert med nypris for CPU + 298 (gebyr) i norske kroner.

Foreløpig henter de ikke inn GPU/VPU-klokkingen, men det er bare et tidspørsmål før dette er mulig.

Foruten dette ligger de med TV-kort i maskinen dårlig an . . .

Link

Lenke til kommentar

Jepp, de samler inn alt fra skostørrelse til utholdenhet i sengehalmen. Dersom du har overklokket maskinen din vil du snart få et rettslig krav fra CPU-produsenten. Der krever de ekstra betaling etter følgende betalingsnøkkel:

Overklokking/orginalklokking multiplisert med nypris for CPU + 298 (gebyr) i norske kroner.

Foreløpig henter de ikke inn GPU/VPU-klokkingen, men det er bare et tidspørsmål før dette er mulig.

Foruten dette ligger de med TV-kort i maskinen dårlig an . . .

Link

:!: Jammen godt vi fikk dette oppklart. :p

Du tror vel ikke de kan finne ut av om man har betalt årsavgiften på bilen vel? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvilke uke var det bender var på /.?

Sikkert en del unike besøkende da :)

<paranoid-modus code="RED!!!">(Gjemmer tv-kortet ved å hakke driveren(/usr/src/linux-2.6.10-nitro4/drivers/media/video/saa7134) :P)
Noen som kan si hvilken host jeg skal rute til 0.0.0.0 i /etc/hosts for å nekte gallup å samle inn alt mulig dritt om meg?
</paranoid-modus>

Hvet jo aldri :tease::tease::tease:

Sånn rent teoretisk sett, skulle jeg tro att gallup har tillgang til alt mulig rart om deg, men jeg er jo "litt" paranoid og da...

Det er som regel det som sendes til gallup som er hele ventetden for meg iallefall(jeg ville foreslått at redakjsonen satte den lille dingsebomsen dom samler inn ting & tang i en iframe, da ville sidene lastet mye kjappere, og all statistikken ville bli sendt alikevell).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Vi benytter et eksternt system som forteller oss hvordan trafikken vår er. Systemet er TNS Gallup, som brukes av de aller fleste større nettsider.

Ingen sensitive data samles inn, og ingen data kan knyttes opp mot personer (noe vi har ekstremt liten interesse av anyway...). Vi har av og til merket at systemet er litt tregt, men det må vi bare leve med.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...