Gå til innhold

Pakkelapp i posten men vill sende tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå og hent pakken, og så returnerer du den etterpå... hvis ikke får du mest sannsynlig straffegebyr fra nettbutikken (vanligvis på rundt 250 spenn) i tillegg må du betale for porto.. Da er du altså oppe i ca 350 spenn for en mus du ikke har... Hvis du henter den ut må du nok bare betale portoen og så får du resten av det du har betalt igjen fra nettbutikken..

Lenke til kommentar
Så jeg skal betale for varen og så sende den tilbake? ossen får jeg noen penger da?

For jeg må betale for å få den fra posten!

De overfører pengene tilbake til kontoen din.

Postoppkrav? Jeg må betale for å ta ut pakken.. har aldri gitt opp noe konto nr...

Lenke til kommentar

Enkleste:

Betal ut pakken, fyll ut angrerettskjema (der fyller du også inn kontonummer), send pakken tilbake til bedriften. Bedriften betaler tilbake varens verdi + frakt og oppkrav til din konto. Du må fremdeles betale frakten tilbake til bedriften.

Du kan også maile/ringe bedriften og si at du vil benytte angrerett uten å hente pakken (kan ikke finne noe sted der det står at du må hente ut pakken og så returnere den - kun at du gir bedriften beskjed), da vil du få en faktura fra bedriften på returfrakt + faktureringsgebyr. Dette faktureringsgebyret kan nok være større enn du vil like - avhengig av bedrift.

Lenke til kommentar

Men husk du skal bare betale porto for at du returnerer, porto til deg skal du ha refundert, og det er ingen gebyrer for å benytte seg av angreretten, men husk å gi butikken beskjed om at du vil benytte angrerett før du sender den, så de ikke får den og ikke aner noe om den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...